Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

mag ook hoor!
, Ik zou echt een springzadel proberen of een vzh.
maar goed, ik vind zowiezo korte beugels niet prettig. moet ze bij het springen altijd 5 gaten korter doen enheb dan giga veel kramp

AnneMieKe_89 schreef:Ik schud altijd mijn hoofd als ik mensen met een dressuurzadel zie springen of zelfs crossen
Het is absoluut niet fijn voor je paard!!
Het heet niet voor niets een dressuurzadel. Het belemmerd een paard in zijn sprong.
Als je niet kan rijden met een vzh/springzadel, ga je maar oefenen, maar je gaat toch niet met een dressuurzadel springen omdat jij dat zo fijn vind? Ten koste van je paard?
AnneMieKe_89 schreef:Ik schud altijd mijn hoofd als ik mensen met een dressuurzadel zie springen of zelfs crossen
Het heet niet voor niets een dressuurzadel. Het belemmerd een paard in zijn sprong.
Als je niet kan rijden met een vzh/springzadel, ga je maar oefenen, maar je gaat toch niet met een dressuurzadel springen omdat jij dat zo fijn vind? Ten koste van je paard?
AnneMieKe_89 schreef:Ten koste van je paard?
LoveMooniee schreef:AnneMieKe_89 schreef:Ik schud altijd mijn hoofd als ik mensen met een dressuurzadel zie springen of zelfs crossen
Je hebt helemaal gelijk!!