Mag je met een gekleurd dekje dressuurwedstrijden rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CarolineP

Mag je met een gekleurd dekje dressuurwedstrijden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 15:34

Het zal vast wel ergens staan, maar de zoekfunctie doet het nog niet.

Mijn dochter wil op Koninginnedag met een oranje dekje starten. Nou PB t iemand me net dat dat niet mag!
Wie weet het echt?

Dniekje

Re: Mag je met een gekleurd dekje dressuurwedstrijden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:37

Volgens mij mag het gewoon hoor! Ik zie er op concours zoveel die in een gekleurd dekje starten. Knipoog

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:39

Er staat in het dressuur wedstrijdregelement nergens dat het NIET mag. Iemand hier op bokt, ben even de naam kwijt heeft ook een keer gestart met een oranje dekje en oranje handschoenen. De kleur van de handschoenen staat nl ook nergens omschreven. Veel plezier!

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:41

volgens mij mag het ook, en zelf vind ik dat je op zo'n dag zeker met oranje mag rijden, vooral bij de pony's.
Ik zou het gewoon doen! Clown
Het gaat toch om de lol Haha!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:18

volgens mij mag het niet, maar misschien dat ze er op koninginnedag (en met een pony) een uitzondering maken. Denk dat t vooral aan de jury ligt. Bel van tevoren de KNHS, of vraag het ruim op tijd voor de proef aan de jury; (neem iig een wit dekje mee!)

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:23

Volgens mij moet je met dressuur in het weet, geel of beige starten. Soms zie je mensen met een schimmel die een donker dekje ophebben.. Ik zou gewoon even aan de jury vragen of het mag, anders gewoon wit dekje erop.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:25

Pruttel schreef:
Er staat in het dressuur wedstrijdregelement nergens dat het NIET mag.

En dus mag het. Lachen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:26

mag gewoon Ja staat namelijk nergens dat het niet mag.

ik ben een tijd terug met een bordeaux rood dekje gestart omdat ik m'n witte was vergeten en geen tijd meer had om hem op te halen. geen commentaar gehad van jury Lachen

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:26

Het mag Ja Miesie@Bokt startte altijd met een d.blauw dekje op haar Schimmeltje

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:27

De kleur van de handschoenen maakt niet uit. Op wedstrijd zie ik ook vaak verschillende kleuren dekjes voorbij komen, dus volgens mij maakt het niet uit. Ik denk wel dat als de jury het niet mooi vind, dat je het wel zal merken in de punten voor verzorging in het geheel (laatste onderdeel)

Too

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:28

Ja, mag. Heb laatst nog geschreven en toen was er ook iemand met een blauw dekje. Dus ik vroeg ook of dat eigenlijk wel mocht, en het mocht wel;)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:29

Of de jury vind het juist wél leuk Helma_Amber Lachen

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:31

Elaine schreef:
Of de jury vind het juist wél leuk Helma_Amber Lachen

Ja dat snap ik en daar zeg ik ook niks over, maar meestal krijg je toch een 8 of 9 voor dat onderdeel, maar als de jury het niet leuk vind, dan krijg je gauw een 6 of misschien een 5, en dat is jammer.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:32

Ja dahag. Dat mag echt niet. Het is geen mening hoor. Tenminste niet helemaal. Het zijn regels en volgens de regels is het toegestaan. Als je pony er netjes uitziet, en jij hebt je apenpakkie netjes aan kunnen ze jou niet voor een ander kleur dekje 3 punten minder geven.

Zou een feest worden zeg.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:34

Elaine schreef:
Ja dahag. Dat mag echt niet. Het is geen mening hoor. Tenminste niet helemaal. Het zijn regels en volgens de regels is het toegestaan. Als je pony er netjes uitziet, en jij hebt je apenpakkie netjes aan kunnen ze jou niet voor een ander kleur dekje 3 punten minder geven.

Zou een feest worden zeg.

Ja, maar het oranje staat totaal niet bij het wedstrijdtenue en dat is het probleem dan denk ik, ik heb er geen mening over hoor, het lijkt me cool om met Koninginnedag met een oranje dekje te starten.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:35

Het hoeft niet te staan bij het wedstrijdtenue en trouwens, dat kan best leuk staan met zwart/wit.

Het gaat erom of het mag of niet. Het mag, dus mag een jury jou geen 5 geven voor je Oranje dekje.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:38

Elaine schreef:
Het hoeft niet te staan bij het wedstrijdtenue en trouwens, dat kan best leuk staan met zwart/wit.

Het gaat erom of het mag of niet. Het mag, dus mag een jury jou geen 5 geven voor je Oranje dekje.

Dat denk ik wel, in de hele proef gaat het erom wat de jury er van vindt, en dus als de jury het niet mooi vindt dan mag de jury daar een cijfer voor geven wat hij of zij er van vindt.
Ik had laatst een 6 op verzorging omdat de jury vond dat mijn paard te dik was, er staat ook nergens dat je niet mee mag doen met een dik paard, maar het cijfer geeft aan wat de jury ervan vindt.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:55

Helma_Amber schreef:
Elaine schreef:

Dat denk ik wel, in de hele proef gaat het erom wat de jury er van vindt, en dus als de jury het niet mooi vindt dan mag de jury daar een cijfer voor geven wat hij of zij er van vindt.
Ik had laatst een 6 op verzorging omdat de jury vond dat mijn paard te dik was, er staat ook nergens dat je niet mee mag doen met een dik paard, maar het cijfer geeft aan wat de jury ervan vindt.

Hmmm helaas gebeurt dit inderdaad regelmatig.
Schreef wel eens bij in het verleden maar ben daarmee gestopt omdat ik weiger een 5 op te schrijven als het desbtreffende jurylid zegt: ach wat zielig; een fjord(tinker,belg,ijslander,haflinger etc) in de M, doe maar een 5 voor verzorging.

Persoonlijk vindt ik dat proeven door ONAFHANKELIJKE, NIET BEVOOROORDEELDE juryleden moeten worden gejureerd.
Denk dat ik maar een petitie ga starten....wie zet zijn handtekening?

Oja, ff on-topic....lekker starten met je oranje dekje....helemaal stoer: foto van beatrix op de zijkanten vastspelden en al wilhelmuszingend de ring in....moet je ze zien kijken.

Provoceren blijft leuk ghehe Haha!
Succes!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 18:30

het verzorgingspunt heeft ook te maken met de conditie van het paard. Een te dik paard zal er dus waarschijnlijk niet uitzien alsof die in wedstrijdconditie is.
Ontopic: ja hoor, dat mag!

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 18:55

Bedankt allemaal voor het meedenken.

Het punt verzorging is niet aan de orde omdat ze M start en bovendien heb ik net van yorin hier op Bokt een mooi oranje met blauw afgebiesd dekje gekocht, en dat staat weer mooi bij haar blauwe jasje!

Wat mij betreft kan hier een slotje op.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:51

krumel schreef:
het verzorgingspunt heeft ook te maken met de conditie van het paard. Een te dik paard zal er dus waarschijnlijk niet uitzien alsof die in wedstrijdconditie is.
Ontopic: ja hoor, dat mag!

Mijn paard was helemaal niet te dik, iedereen vond het onzin en ik had ook nog 187 punten dus hij was in wedstrijdconditie Haha! Het was gewoon de mening van de jury

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:38

oh oke dan... maar je ziet ook vaak mensen die als ze hun -veel te dikke- paard netjes hebben gewassen en ingevlochten meteen een 8 verwachten. Er spelen dus ook andere dingen mee Knipoog dat bedoelde ik te zeggen. Maar als jouw paard gewoon in wedstrijdconditie was geloof ik je zo hoor!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:42

Pruttel schreef:
Er staat in het dressuur wedstrijdregelement nergens dat het NIET mag. Iemand hier op bokt, ben even de naam kwijt heeft ook een keer gestart met een oranje dekje en oranje handschoenen. De kleur van de handschoenen staat nl ook nergens omschreven. Veel plezier!

Haha! Dat was ik in WK stemming.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:20

krumel schreef:
oh oke dan... maar je ziet ook vaak mensen die als ze hun -veel te dikke- paard netjes hebben gewassen en ingevlochten meteen een 8 verwachten. Er spelen dus ook andere dingen mee Knipoog dat bedoelde ik te zeggen. Maar als jouw paard gewoon in wedstrijdconditie was geloof ik je zo hoor!

Haha! OK, ik noemde dit ook als voorbeeld, omdat het de mening van de jury was en de jury was blijkbaar wel de enige die dit vond. Ik wil er dan mee zeggen dat dit onderdeel wordt beoordeeld naar de mening van de jury Knipoog

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:45

Dat mag gewoon. Lachen