Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

), maar hij vindt het wel hartstikke leuk om mee te gaan. Als mijn pap echt verhinderd is, dan gaat de staleigenaar wel mee als mijn chauffeur/groom, ik groom tenslotte ook bij hem. En de paarden die ik rijd voor mijn trainer, worden door hem en zijn vrouw naar de wedstrijden gebracht

) en daarna kun je inladen, coupon ophalen en weer naar huis!
trailer afkoppelen dat hij naar huis kan en dan maak jij later de trailer schoon.

Casca schreef:Mijn vader wil ook liever niet mee (lees: hij heeft er een hekel aan!!)
maar ik heb nu een goede oplossing, kan voor de TS ook fijn zijn aangezien je vader niet de hele dag weg wil!
Doe een briefje bij de coupons of je alsjebiiieeeefffft als laatste mag starten. (vaak mag je dan wel als laatste of 1 na laatste) zorg dat het niet al te lang rijden is (40 min. MAX!) en dat jij en je paard allebei klaar staan voor vertrek als je vader komt. Ook al je spullen klaarleggen zodat je het zo in de auto kunt doen. Plan het zo dat je aankomt een halfuur voordat je moet rijden (als je in een halfuur los kunt rijden) snel zadelen, (kan in 2 min.) Terwijl jij vast begint met losrijden gaat je vader de proeven betalen en kan hij even een kopje koffie drinken.. Dan ga je je proef rijden (vader leest voor) en daarna kun je inladen, coupon ophalen en weer naar huis!
trailer afkoppelen dat hij naar huis kan en dan maak jij later de trailer schoon.
zo doe ik het de laatste tijd, heel veel zelf van tevoren regelen zodat hij er zo min mogelijk druk mee is. 40 + 40 + 40 = 120 min. = 2 uur dat hij er ongeveer aan kwijt is.. Het is haatsen maar je kunt dan wel op concour
) 
En ik heb gelijk een groom.