Wedstrijden, wie rijdt je er naar toe?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyzz

Wedstrijden, wie rijdt je er naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 20:57

Hoooi.

't lijkt mij serieus heel coel om een paar keer per jaar wedstrijden te rijden.
Gewoon op van die haflingerdagen, zonder startkaart.
Voor de afwisseling en de ervaring en 't is gewoon leuk om ergens 'naar toe te rijden' zeg maar.

Maar nu dit probleem.
Mijn vader wilt niet zijn hele dagen kwijt zijn aan het rijden voor mij.
Één keer per jaar naar Ermelo vind ie dan wel heel leuk en niet erg, maar hij heeft ooit gezegd dat ie vaker niet wilt doen.
Als ik naar 't bos ga oid, regel ik ook heel vaak vervoer met iemand anders zodat hij niet hoeft te rijden. Hij heeft eigenlijk nog nooit daarvoor gereden.

Ook is er in de buurt nu een wedstrijd op 28 april, maar daar wilde die alleen heen als ik voldoende cijfers haalde. En nu had ik een 5.1 voor wiskunde.
Ik vond dat echt superbalen, dus ik zei: Als ik in de toetsweek wel knal, mag 't dan wel?
En dat vond ie dan wel oké, dus even de toetsweek afwachten.

Anyway, ik vroeg me dus af hoe jullie dat doen? Wie rijdt er jou naar wedstrijd?
Ik ben zelf 17 en m'n moeder durft niet met de trailer te gaan.

x Jenny.

daantjuhhh

Re: Wedstrijden, wie rijdt je er naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:59

Mijn paps gaat ALTIJD met mij mee..
Maar goed mijn vader is haast nog een ergere paardengek dan mij..

En dan te bedenken dat hij vroeger niks van paarden moest weten..
Nu heeft hij het virus echt zwaar te pakken!

domiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:02

als er wedstrijden bij mij in de buurt zijn ga ik er met de tractor en trailer zelf naar toe het naadeel is dat het wel heel lang duurt voor dat ik er ben maarja hoef men ouders er tenminsten niet mee lastig te vallen maar het gaat alleen als het dicht in de buurt is

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:03

Mijn vader gaat altijd met mij mee. Lachen

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:09

Ik rijd geen wedstrijden,maar als ik ergens met m'n haf heenwil,brengt m'n pa me heen..
En heb nog een goeie kennis die nog wel 's wil rijden als m'n pa niet kan ...

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:11

mijn vriend
die wil overal wel heen rijden met de trailer ..........

_katja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:11

mijn moeder gaat altijd mee en me vader als hij tijd heeft.
Mijn moeder leest me ook voor. Pling
maar me moeder+vader zijn alle twee leken op het gebied van paarden.
Ik ben ook supr blij dat ze mee gaan. Haha!

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:30

Ik heb ook jarenlang een vervoersprobleem gehad, maar nu brengt mn schoonmoeder me overal heen Lachen

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:33

mn prive chaffeur rijdt met de concourswagen.
Haha nee hoor, was dat maar zo Tong uitsteken
Als ik ga rijdt de vriend van mn moeder meestal.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:42

Als ik op wedstrijd ga met mijn bijrijdpaard adn brengt de eigenaar mij altijd.
Daarentegen als hij moet rijden ga ik vaak mee als groom voor hem.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:25

Mijn vriend die rijd en vind wedstrijden ook helemaal geweldig! Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:29

Ik rijd nu alleen thuiswedstrijden, maar ik mag sinds vorig jaar zelf met de trailer rijden. Dus ik rijd mezelf straks als mijn paard er klaar voor is Haha!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:43

M'n vriendje rijd mij lief overal naartoe met de trailer. Hij is mijn groom en zonder hem had ik nooti wedstrijden kunnen rijden Ach gut

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:44

ik heb mijn papa eigenlijk altijd als chauffeur en groom bij me, heb hem aangestoken met het paardenvirus (niet dat hij zelf verder rijdt hoor Knipoog), maar hij vindt het wel hartstikke leuk om mee te gaan. Als mijn pap echt verhinderd is, dan gaat de staleigenaar wel mee als mijn chauffeur/groom, ik groom tenslotte ook bij hem. En de paarden die ik rijd voor mijn trainer, worden door hem en zijn vrouw naar de wedstrijden gebracht Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:50

ik heb jarenlang met een stalgenootje meegereden ( onze trailer+ auto,maar ouders wilden niet rijden, dus zo konden we allebei naar de club)helaas ging die op een bepaald moment emigreren en moest ik noodgedwongen ruim een jaar thuis zitten zonder vervoer. uiteindelijk zelf E rijbewijs gehaald en nu rij ik zelf.
Wel heb ik sinds kort dat ik op concoursen een kennis meeneem die zelf geen trailer heeft en nu dus ook concoursen kan rijden. heeft 3 voordelen, benzine kosten zijn lager, je hebt altijd een voorlezer, en ik vind het supergezellig Haha!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:53

Mijn vader rijdt eigenlijk altijd met de trailer. Als mijn vader een keer niet kan rijdt mijn moeder met de trailer maar zij vind het niet echt fijn om te doen en doet het dus ook alleen als het niet ander kan.
Mijn ouders gaan trouwens wel altijd samen mee op concours.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:57

Mijn vader wil ook liever niet mee (lees: hij heeft er een hekel aan!!)
maar ik heb nu een goede oplossing, kan voor de TS ook fijn zijn aangezien je vader niet de hele dag weg wil!

Doe een briefje bij de coupons of je alsjebiiieeeefffft als laatste mag starten. (vaak mag je dan wel als laatste of 1 na laatste) zorg dat het niet al te lang rijden is (40 min. MAX!) en dat jij en je paard allebei klaar staan voor vertrek als je vader komt. Ook al je spullen klaarleggen zodat je het zo in de auto kunt doen. Plan het zo dat je aankomt een halfuur voordat je moet rijden (als je in een halfuur los kunt rijden) snel zadelen, (kan in 2 min.) Terwijl jij vast begint met losrijden gaat je vader de proeven betalen en kan hij even een kopje koffie drinken.. Dan ga je je proef rijden (vader leest voor Knipoog ) en daarna kun je inladen, coupon ophalen en weer naar huis! Lachen trailer afkoppelen dat hij naar huis kan en dan maak jij later de trailer schoon.

zo doe ik het de laatste tijd, heel veel zelf van tevoren regelen zodat hij er zo min mogelijk druk mee is. 40 + 40 + 40 = 120 min. = 2 uur dat hij er ongeveer aan kwijt is.. Het is haatsen maar je kunt dan wel op concour Tong uitsteken

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 00:08

Ja alleen kan je met sommige paarden dus niet haastig doen..

Ik heb er eentje die schiet dan helemaal in de stress..
Dus ik zorg dan ik er 1,15 uur van te voren ben..
Doe met alles heeeeeeeel rustig en relaxt!
Anders kan ik het wel vergeten!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 00:17

Zowel mn moeder als vader rijden met de trailer en wisselen dit zo een beetje af. ook ga ik wel samen met een vriendin op concours.

nu ik op stage zit is het de bedoeling dat mij paarden meegaan op de vrachtwagen..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 00:27

Casca schreef:
Mijn vader wil ook liever niet mee (lees: hij heeft er een hekel aan!!)
maar ik heb nu een goede oplossing, kan voor de TS ook fijn zijn aangezien je vader niet de hele dag weg wil!

Doe een briefje bij de coupons of je alsjebiiieeeefffft als laatste mag starten. (vaak mag je dan wel als laatste of 1 na laatste) zorg dat het niet al te lang rijden is (40 min. MAX!) en dat jij en je paard allebei klaar staan voor vertrek als je vader komt. Ook al je spullen klaarleggen zodat je het zo in de auto kunt doen. Plan het zo dat je aankomt een halfuur voordat je moet rijden (als je in een halfuur los kunt rijden) snel zadelen, (kan in 2 min.) Terwijl jij vast begint met losrijden gaat je vader de proeven betalen en kan hij even een kopje koffie drinken.. Dan ga je je proef rijden (vader leest voor Knipoog ) en daarna kun je inladen, coupon ophalen en weer naar huis! Lachen trailer afkoppelen dat hij naar huis kan en dan maak jij later de trailer schoon.

zo doe ik het de laatste tijd, heel veel zelf van tevoren regelen zodat hij er zo min mogelijk druk mee is. 40 + 40 + 40 = 120 min. = 2 uur dat hij er ongeveer aan kwijt is.. Het is haatsen maar je kunt dan wel op concour Tong uitsteken

maar dit is toch voor jezelf ook niet meer leuk? alleen maar haasten en rennen om iemand tevreden te stellen? als het bij mij zo steeds zou moeten, zou voor mij de lol er heel gauw af zijn eigenlijk.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 00:31

Voor mij zou idd de lol er ook snel af zijn.
ik ga ook deels op concours voor mn lol. gelukkig zijn mijn ouders niet moeilijk en gaan ze graag mee maar zo haasten en vliegen zoals casca beschrijft, dat kan ik niet!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 04:58

ikzelf. Ik heb eerst met een stalgenoot meegereden, daarna bij een rijvereniging met een vrachtwagen voor kringwedstrijden en toen eigen vervoer.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 09:03

Mijn moeder gaat altijd mee, en heel soms mijn vader. Gelukkig hebben ze er geen probleem mee (al wil mijn vader ook niet al te graag mee meestal en al hélemaal niet voorlezen Clown )

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 09:05

Mijn vader rijdt altijd. Ja
Hij vindt het zelf ook heel erg leuk en bij dressuur leest hij ook altijd mijn proefjes voor. Lachen En ik heb gelijk een groom. Tong uitsteken

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 09:09

Mijn vader rijdt ook meestal. Hij moet alleen vanuit Vries komen naar Joure toe, dus dat is wel een stuk rijden voor hem met de trailer, daarom heb ik ook niet heel vaak een wedstrijd.

Maar met de outdoorwedstrijden ga ik samen met 3 anderen op wedstrijden (Gjilke, More, Nelleke_H )
en hoeft mijn vader dus niet te rijden Lachen