paard met wedstrijd door iemand anders is laten rijden...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

paard met wedstrijd door iemand anders is laten rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 17:42

Ik kwam het vorige keer tegen, het vrouwtje stapte net voor de proef op en werd potverdikkie ook nog eerste ook Verdrietig . Ze reden met 2 man op dat paard zij dus in het begin en iemand anders later. Alleen ze liet hem dus door die andere inrijden.

Mijn mening, NOT DONE..

Julia_Romeo

Re: paard met wedstrijd door iemand anders is laten rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:45

volgens mij mag dit geen eens..

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:59

Volgens mij is dit ook niet toegestaan, in en uit stappen wel. Maar het inrijden moet je echt zelf doen!

Anders kun je bijvoorbeeld even een heel goed iemand die bv. ZZ rijdt erop zetten die jou paardje thuis ook traint en op het inrijterein ook even helemaal goed rijdt etc. Zodat jij een hele nette b-proef (bv.) neer kan zetten en zo ook dik eerste wordt met volle winst! Oneerlijk dan toch?

Edit: In en uitstappen ernaast weet ik zeker Knipoog Meen dat het instappen + uitstappen erop ook mag? (iig wel vaak zien gebeuren bij springwedstrijden)
Laatst bijgewerkt door BellyBel op 21-03-07 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:01

mag niet, ook niet instappen.
je moet zelf erop voor je proef, uitstappen mogen wel andere doen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:10

instappen mag geloof ik ook wel... maar de teugels mogen niet aangenomen worden
Laatst bijgewerkt door Liselot op 21-03-07 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:48

Zowel in als uit stappen op een paard mag door een ander gebeuren, echter dan zoals LiSSy al zegt mogen de teugels niet aangenomen worden.

Volgende keer als je dus zoiets ziet gebeuren gewoon even de ringmeester inlichten Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:12

Wat ik hier begrijp startte de beide personen op hetzelfde paard, dan mag het dus wel!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 20:14

Citaat:
Volgende keer als je dus zoiets ziet gebeuren gewoon even de ringmeester inlichten

die was er toch niet Clown . Ja ze startte allebei op het paard die jongen als laatst. Vrouw als eerst, jongen reed het paard voor de vrouw in. Die had nogal schrik van het dier.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:15

Als er geen ringmeester is kan je ook altijd het secretariaat inlichten Knipoog

Maar ze startte dus beide op hetzelfde paard, dan nog had die jongen dat paard niet mogen inrijden voor haar.
Diegene die de eerste proef start rijdt ook als eerste op het paard.

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:17

hallo,
mis domme vraag maar hoe zet je die active onderwerpen Bloos ofjaaa vragen erop

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 23:55

Ik heb mijn paard een keer uitgeleend aan een vriendin die een winstpunt in de L2 nodig had om met haar hengst te mogen starten. Op dat moment zat ik met mijn ppotje in het gips, dus ik had iemand die mijn paard reed en zij had een zomer de tijd om de L1 door te kachelen en een puntje in de L2 te pakken.
Ik dacht dat 't kat in 't bakkie zou zijn, want mijn paard hobbelt daar zo doorheen. Maar uiteindelijk is het haar niet gelukt en zijn we ook geen vriendinnen meer.

Niet voor herhaling vatbaar dus.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 07:10

dat is heel wat anders! Maar ik weet van sommige ponyruiters dat ze hun pony laten losrijden door een ander, 5 minuten op de vrachtauto en dan hup de proef in.
Die weten dondersgoed dat ze fout zitten, maar winnen vervolgens wel! En dat zal hun enige doel zijn..

Het voorbeeld van Randie, dat mag dus niet, als de vrouw echt schrik heeft van het paard hadden ze beter de startvolgorde kunnen omdraaien. Dan hadden ze hetzelfde resultaat en was het wel conform de regels.

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 07:14

tjaa als je met meerdere pony's rijd is dat wel heel moeilijk hoor om goed uittekomen heb dat zelf ook maar ik rijd ze toch altijd wel zelf in !

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 08:12

O kom op als ze echt niet rijden kunnen ze ook die 6 minuten in een proefje niet rijden. Al zet je er anky van te voren op, winnen omdat een andere ruiter heeft los gereden lijkt me sterk want in je proef moet je het zelf doen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 08:18

kan je zelfs uitgesloten worden om te mogen starten.. dus gediskwalificeerd dus.. jah ik zou ik vervolg idd naar secetariaat gaan.. en melden

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 08:19

Dit mag dus echt niet, en is inderdaad reden tot uitsluiting van de combinatie.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 09:31

Charos schreef:
O kom op als ze echt niet rijden kunnen ze ook die 6 minuten in een proefje niet rijden. Al zet je er anky van te voren op, winnen omdat een andere ruiter heeft los gereden lijkt me sterk want in je proef moet je het zelf doen.

Het kan zijn dat een paard moeilijk er 'doorheen' komt en dat de ruiter dat niet voor elkaar krijgt.
Indien een ander dit paard loswerkt en de wedstrijd ruiter het paard daarna overneemt kan het een heel ander paard zijn, het kan dus wel degelijk heel veel verschil uitmaken.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 11:32

Het was een heel leuk braaf dier dat van half 4 tot half 7 rond heeft gelopen. Half 7 reed ik mijn eerste proef. Maar goed ik heb ondertussen al meer over deze mensen gehoord wat helemaal niet het daglicht kan verdragen Nagelbijten / Gniffelen . Maar volgende keer "naai" ik zulke mensen er gewoon bij Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:36

Je moet idd zelf losrijden voor je eigen proef
Volgende keer melden

Lorento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:37

Wat voor nut heeft dat hele wedstrijd rijden dan voor die mensen. Is het nou echt alleen maar winnen, winnen, winnen. Als ik aan een wedstrijd begin, wil ik ook dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het resultaat. Maar ja, voor sommige mensen gaat het echt alleen maar om die hoge punten en plaats... Boos!

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:44

Vind het toch wel een beetje triest dat je iemand anders je paard moet laten losrijden. Maarja, sommige mensen schijnen het normaal te vinden.

Een meisje van onze club laat haar pony door de week ook minimaal 3 keer door een amazone rijden die bij de paarden rijdt. Een dag voor de wedstrijd halen ze de pony naar huis en dan wordt ie na de wedstrijd weer naar die amazone gebracht.
Ik weet dat het mag, en ze moet het ook zelf weten, maar vind dit geen leuke echte sport meer zo. Het zijn ponys, dan moet je het toch gezellig hebben op wedstrijd! Ze kan de pony zelf blijkbaar niets leren en dus moet het maar een ander doen, want we willen toch scoren!! En ja, ze rijden inmiddels M1, dus het helpt wel degelijk, want daarvoor scoorde ze nog geen winstpunt...

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:52

Nou ik weet niet hoor maar ik sta op een stal waar het ook gebeurd. 2 zussen hebben samen een pony, de oudste zus ( van 19) brengt de pony in de M uit bij de paarden en haar zusje ( van 16) brengt de pony in de L1 bij de pony's uit.
Toen T ook nog bij de pony's reedt, kwam het voor dat zij en haar zusje op zelfde concour startte en dat ze de pony alvast los reedt, is nooit wat van gezegt.

Geval 2 is bijna soort gelijk: K heeft een paard maar geen tijd om daar elke dag heen te gaan dus ze heeft een bijrijder die het paard sindskort op concour uitbrengt. K brengt het paard zelf ook uit op concour en ze rijden beide M dus zijn "concurrentie" van elkaar. Tot zo ver ik weet is daar ook nog nooit commentaar opgeweest.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:27

Als A en B op dezelfde pony X rijden en ze zitten in dezelfde klasse en A start eerst dan mag B pas erop nadat A is geweest en niet eerder en niet andersom Lachen . Ze mogen dus best in dezelfde klasse starten, maar ze mogen de pony's/paarden niet voor elkaar in/losrijden.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:53

Cinzano schreef:
Zowel in als uit stappen op een paard mag door een ander gebeuren, echter dan zoals LiSSy al zegt mogen de teugels niet aangenomen worden.

Volgende keer als je dus zoiets ziet gebeuren gewoon even de ringmeester inlichten ;)

Dit "moet"je melden bij de federatievertegenwordiger.

Boev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:58

Een ander je paard in laten rijden mag inderdaad niet Maaaaaar
Als je beiden op hetzelfde paard start op dezelfde wedstrijd en je moet heel kort na elkaar starten (bijvoorbeeld maar 1 combinatie ertussen) dan mag je zelf kiezen wie van de twee er losrijd. Dat hoeft dus niet de eerste te zijn die start.

En voordat iedereen daarop reageerd: officieel moet je een half uur de tijd hebben tussen de eerste en de tweede ruiter op hetzelfde paard. Helaas gebeurd dat heel weinig.