Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
disciplinereglement dressuur schreef:Artikel 107 - Overgangen
Overgangen zijn de basis van de rijkunst. In de lagere klassen B en L is geen enkele overgang gemarkeerd, maar wordt alles geleidelijk uitgevoerd, en progressief. In de zwaardere klassen worden overgangen bij gemarkeerde punten gevraagd. Vanaf de M2-klasse zijn overgangen niet-progressief,
Kylan schreef:Volgens mij is het de bedoeling dat je de overgang niet progressief rijdt. Iets harder stappen voor de overgang is minder een probleem, maar drafpassen worden afgestraft.
Tornadolover: Progressief is bijvoorbeeld bij een overgang van draf naar halt een paar passen stappen.
ze reageert vaak te heftig, waardoor het een beetje stokt, nu heb ik haar expres zo gereden dat ze een stuk ontspannener loopt, maar dus wel met die drafpassen. het is echt heel moeilijk om net dat ertussenin te halen.. Scum schreef:Persoonlijk zie ik liever 1 drafpas ertussen dan dat het paard op de voorhand getrokken wordt. Ik denk echt dat het paard van achteren sterk genoeg moet zijn om dit aan te kunnen. Kwestie van traingen. Ik ken er geen trucje voor.
Tyrza schreef:Nee, het mag niet progressief (dus door draf) getoond worden.