Schrijven bij wedstrijd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nynkeline

Schrijven bij wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 22:45

Misschien domme vraag: Hoe gaat dit eigenlijk???
Ik moet namelijk 25 maart als "verplichte vrijwilligerswerk van de rijverenigin" schrijven.
En heb dit dus nog nooit gedaan Clown
Dus hoe gaat dit nou eigenlijk precies??
Eigenlijk best dom ik ben zelf fanatieke wedstrijdruiter opzich en dit weet ik niet eens Bloos
maargoed wie kan me dit even goed uitleggen?

Groetjes nynke

daffene

Re: Schrijven bij wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:49

De jury zegt welk cijfer hij/zij geeft en welk commentaar je erbij mag schrijven. Niet zo moeilijk, gewoon goed luisteren Knipoog

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:51

...en snel schrijven en sommige juryleden willen dan ook nog graag dat je de punten bij elkaar optelt, dus ook even je hoofdrekenen opfrissen Knipoog
Het is op zich wel leuk werk, vooral als je de "waaroms" erbij hoort; daar leer je veel van.
Veel plezier!!

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 22:52

okey mar zo hard kan je toch nooit schrijven Tong uitsteken want moet geloof ik direct de M schrijven, en er zal dan maar weer zo'n één tussen zitten die er echt een zootje van maakt:P

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 22:52

Hoofdrekenen benk niet goed in maar je moet toch gewoon even de 7'ens tellen en de 5'en tellen en dan elke zeven is een plus 1 en elke 5 is een min 1 en dit van 180 aftrekken en optellen?

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:54

je hebt zo lang de tijd als de oefeningen duren, als je echt te veel commentaar erbij moet zetten kun je ook even zeggen: Sorry, maar ik kan het even niet bijbenen, ik doe mn best.. Dan zal ze het later nog een keer herhalen.. Maar dat is alleen als je bij 5 dingen achter elkaar een heel verhaal op moet schrijven. Verder weet je hopelijk wel hoe het zit met de puntentelling etc?

@ingelover: precies, zo doe ik het ook Lachen (wel opletten bij de Z is het 204 ipv 180 Lachen )

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 22:56

haha oke dan geloof niet dat er Z die middag is (gelukkig niet)
Volgens mij het L2 en de M1 en de M2, zal eens even opzoeken of het inmiddels al op internet staat welke klasse er precies zijn

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:56

Inderdaad. Luister na de jury en direct commentaar mee schrijven.
Let wel op je handschrift.
De ruiter/ amazone wil graag zijn/ haar commentaar kunnen lezen.
Een winstpunt heb je bij 180 pnt. Dat is een gemiddelde van een 6 per onderdeel, zoals je wel weet als ervaren wedstrijdruiter.
Tel alle punten die je meer dan een 6 hebt bij elkaar op en trek alle punten die je minder hebt er weer vanaf. Dan kom je op je totaal.
Misschien leg ik het wel iets x-ig uit, maar vraag de jury even hoe je dat het beste kunt doen. In ieder geval heel veel plezier en ik hoop dat je genoeg tijd over hebt dat je er ook nog iets van leert.
Succes. Bloos

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 23:00

ik hoop dat ik er ook iets van leer, wil wel eens weten wat de jury er van vindt omdat ik zelf ook wel eens een meningverschil heb met de jury, maar het is zo jammer dat je het dan niet van de jury kan horen.
Ik heb even gekeken en moet de M1 en de M2 schrijven, zal goed mn best doen want het zijn ook nog vet veel ruiters van mn eigen club.. Tong uitsteken (Hopen dat er een beetje een aardige jury bij zit)

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 23:01

kaatje 77: Ik zeg niet dat ik super ervaren ben ofzo Tong uitsteken maar ben het afgelopen half jaar wel fanatiek gestart en ga ook vaak genoeg mee om voor te lezen Tong uitsteken

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:48

Zorg dat je in ieder geval de punten opschrijft! Het commentaar is natuurlijk ook belangrijk, maar het gaat in eerste instantie toch om de punten. Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:30

Eerst de punten opschrijven, en als je het commentaar dan nog red om op te schrijven is dat mooi meegenomen. En probeer netjes te schrijven op de coupons. Clown Jurynummer + naam niet vergeten, en geen rekenfoutjes maken [bij mij word dat meestal uitgerekend door de jury]

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:40

Ik heb ook eens moeten (noujah mogen) schrijven op een wedstrijd. Ik vond het echt super leuk. Ik zat dan ook bij een heel gezellige jury. Jammer dat ik niet meer bij een vereniging zit ofzo, anders had ik zeker wel willen schrijven af en toe op wedstrijden.
Je leert het namelijk ook heel veel van.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:39

ingelover schreef:
kaatje 77: Ik zeg niet dat ik super ervaren ben ofzo Tong uitsteken maar ben het afgelopen half jaar wel fanatiek gestart en ga ook vaak genoeg mee om voor te lezen Tong uitsteken

Nee dat bedoelde ik ook niet zo, maar je weet neem ik aan wel dat je een winstpunt krijgt bij 180 punten. Dat bedoelde ik ermee te zeggen. Bloos
Ik typte het toch maar even voor de zekerheid.
Heel veel succes zondag en ik weet zeker dat je er wel wat van leert! Knipoog

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:40

daffene schreef:
De jury zegt welk cijfer hij/zij geeft en welk commentaar je erbij mag schrijven. Niet zo moeilijk, gewoon goed luisteren Knipoog

Niets aan toe te voegen.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:20

Idd gewoon opschrijven wat de jury zegt. Haha!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:38

Meld even dat je voor het eerst schrijft aan de jury, dan houden ze er meestal een beetje rekening mee dat je er even in moet komen. De volgende deelnemer start toch pas als de vorige administratief is afgehandeld dus je hebt wel een klein beetje extra tijd. Je weet alle termen zelf dus flink afkorten en vooral duidelijk schrijven. Altijd even 2 keer tellen. De meeste juryleden willen de coupons zien is mijn ervaring, leg die gelijk zo neer dat een jury kan kijken als je de nieuwe papierwinkel pakt.
Het is echt heel erg leuk om te doen.

Flugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:13

Meestal vraagt de jury vooraf wel of je al eerder geschreven hebt, zo kunnen ze rekening houden met je ervaring. Lachen

Let wel op dat je de naam van de jury en het persoonsnummer van de jury op elke coupon schrijft. Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:30

schrijven is hartstikke leuk om te doen vind ik Haha!
de jury zal je het ook wel uitleggen hoe het in zijn werk gaat.
ik schreef altijd het punt op bijvoorbeeld bij onderdeel 1 een 7 en bij onderdeel 2 een 6 en dan telde ik dat meteen op en schreef het in het vakje er achter...zo wilde de jury het bij mij ook zien Pling als je bij een leuke jury zit kan je er veel van leren en heb je een leuke tijd Haha! vooral wat jury's aan commentaar gegeven hebben is best leerzaam... ik schreef in de l en daar kwam je echt vaak hetzelfde commentaar tegen!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:36

kaatje77 schreef:
Inderdaad. Luister na de jury en direct commentaar mee schrijven.
Let wel op je handschrift.
De ruiter/ amazone wil graag zijn/ haar commentaar kunnen lezen.
Een winstpunt heb je bij 180 pnt. Dat is een gemiddelde van een 6 per onderdeel, zoals je wel weet als ervaren wedstrijdruiter.
Tel alle punten die je meer dan een 6 hebt bij elkaar op en trek alle punten die je minder hebt er weer vanaf. Dan kom je op je totaal.
Misschien leg ik het wel iets x-ig uit, maar vraag de jury even hoe je dat het beste kunt doen. In ieder geval heel veel plezier en ik hoop dat je genoeg tijd over hebt dat je er ook nog iets van leert.
Succes. Bloos

Inderdaad, misschien kan ik het nog even aanvullen. Het makkelijkste is gewoon eerst de minnen optellen ( 5 = -1, 4= - 2 enz.) deze onthouden (of op een blaadje opschrijven) en vervolgens de plussen (7= +1, 8=+2 enz. ). en dan ga je dit van elkaar af trekken en kijken hoeveel er dan over blijft (meer plussen, meer minnen )voor elke 5 moet er een 7 op het blaadje staan om weer gelijk te komen.
Dus bijvoorbeed :
ze heeft -5
en + 7
maakt dus +2 dus heeft ze 182 punten. Het is niet moeilijk, je moet het even doorhebben.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:38

ingelover schreef:
ik hoop dat ik er ook iets van leer, wil wel eens weten wat de jury er van vindt omdat ik zelf ook wel eens een meningverschil heb met de jury, maar het is zo jammer dat je het dan niet van de jury kan horen.
Ik heb even gekeken en moet de M1 en de M2 schrijven, zal goed mn best doen want het zijn ook nog vet veel ruiters van mn eigen club.. Tong uitsteken (Hopen dat er een beetje een aardige jury bij zit)

Vaak blijven de juryleden nog wel even tot na de prijsuitreiking, je kan er dan best naar toe gaan hoor en gewoon vragen waarom iets is, vaak vinden ze dat nog leuk en fijn ook (mits je natuurlijk vriendelijk blijft ) Dan kan je het natuurlijk nog wel eens niet eens zijn met de jury, maar dan weet je in ieder geval wáárom ze iets vinden. Als ze er zijn (of anders even vragen bij het secretariaat of jouw jury nog aanwezig is ) moet je dat gewoon doen hoor! vinden ze echt niet erg!

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:04

... En het maakt natuurlijk niet uit of je nou bij de B of Z moet schrijven.. de cijfertjes blijven hetzelfde en het commentaar opschrijven ook! Het leukste vind ik schrijven in mijn eigen klasse, of een klasse hoger.. dan steek je er ook nog wat van op! Haha!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:06

Ligt eraan Z ponies of paarden, ponies zit je in sommige proeven met dubbele punten, en in de Z is bij iedere proef het uitgangspunt anders, bij de ene heb je 204 en bij de ander heb je weer een ander punt.. best lastig hoor, voor de jury's ook!

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:14

DresslOver schreef:
Ligt eraan Z ponies of paarden, ponies zit je in sommige proeven met dubbele punten, en in de Z is bij iedere proef het uitgangspunt anders, bij de ene heb je 204 en bij de ander heb je weer een ander punt.. best lastig hoor, voor de jury's ook!

...mmm kijk, daar heb je het alweer... Wist ik niet! Ik ben ook nog maar M1 Slim Wéér wat geleerd!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:16

Dinger schreef:
DresslOver schreef:

...mmm kijk, daar heb je het alweer... Wist ik niet! Ik ben ook nog maar M1 Slim Wéér wat geleerd!

Ik ben met dit paar nog maar L1, maar ik schrijf gewoon heeeeeel veel Knipoog
(moeder is secretaris vd club , dan ben je automatisch altijd de l*l Knipoog )