Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

MissToseland schreef:wow wat een arrogantie van die persoon in je eerste post van dit topic
terorita schreef:MissToseland schreef:wow wat een arrogantie van die persoon in je eerste post van dit topic
bedoel je hier nu mij mee???

ik dacht wat heb ik nu weer aan me sok hangen
terorita schreef:oooo![]()
ik dacht wat heb ik nu weer aan me sok hangen
![]()
oeps ik is blond solly

dus daar heb ik nu al genoeg oranje van liggen en zat bekers van staan.
okee, vaak rij je er maar ff tegen, omdat die met 2punten per proef zo weg zijn.. maar het doet mij veel goed als er tussen de 1e plek en mijn punten nog geen 10 verschil zit... dan ben ik nog blijer dat we eindelijk weer wat waard zijn in de ring.. want het begon met 160ers
Sannum schreef:Als je het voor het plezier doet, kun je beter het bos in gaan.

Karin schreef:Ik rijd wedstrijden om de grenzen van mij en mijn paard te verleggen. Om een steeds betere prestatie neer te zetten op een steeds hoger niveau. Word ik daarmee eerste, dan is dat leuk meegenomen. Maar een overwinning is voor mij het behalen van een nieuwe mijlpaal en niet zozeer de hoogste plek in het klassement.
Sannum schreef:Ik start om te winnen. Althans, die hoop heb ik. Jullie kunnen mij niet wijs maken dat jullie met een goed gevoel naar huis gaan als je voor jou gevoel een fantastische proef hebt gereden en je staat laatste. Je rijdt wedstrijden om je te meten met anderen van jouw niveau. Als je het voor het plezier doet, kun je beter het bos in gaan. Natuurlijk heb ik ook dagen dat het gevoel belangrijker is dan de punten, maar als mijn gevoel goed is, hoop ik op een prijs.
En in de B is het misschien nog een ander verhaal, dat doe je met jonge paarden om ervaring op te doen en dergelijke,maar zeker de mensen in de L en hoger, die starten naar mijn idee niet voor de leuk. Dat zal misschien de instelling zijn, maar ik weet zeker dat je baalt, wanneer je voor jouw gevoel ondergewaardeert wordt!
maar ik ga niet met de instelling: Ik wil winnen! naar een wedstrijd... 
gekke_koei schreef:wat snap je niet aan mijn post?? als ik je zeg dat ik niet voor een 1e prijs ga dan is dat zo.. dan zou ik dat maar gaan geloven.
de drang om 1e te worden is al jaren weg. misschien is dat omdat ik weet wat ik aan willem heb, weet precies wat hij waard is en dat hij never op kan boxen tegen de paarden van nu.
willem is nogvan het oude type kwpn, niet dat strakke slanke hoge beenwerk.
ook heeft meneer lichamelijke beperkingen en weet ik dat oefeningen als wijken en schouderbinnenwaarts lichamelijk gewoon heel pittig voor hem zijn.
dus ja, willem presteerd op zijn eigen kunnen. dan pas ben je realistisch bezig. ik kan wel een droom hebben om ver te komen, maar ik kijk naar wat mijn paard kan, ikhoefniet koste wat kost alles naar huis te rijden.
als ik voor de 1e plaatsen had willen gaan had ik wel een beter paard gekocht
) Ik begrijp jou ook wel als ik je verhaal zo lees, maar zo zou ik het niet kunnen, en ik denk dat er wel meer wedstrijdruiters die mening met me delen.
Karin schreef:Als je met de instelling 'ik wil winnen' naar een wedstrijd gaat en je wint niet, dan kan dat een flinke teleurstelling zijn.
Als je met de instelling 'ik wil zo goed mogelijk presteren' naar een wedstrijd gaat, dan kan het altijd meevallen.
Dat is IMO een iets realistischer benadering.