Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
(die ze dus jaren geleden heeft gehad en daarna dus elk jaar d'r herhalingsenting heeft gehad) . Zaten ze te tuuren in die boekjes en toen was het opeens : "Ja, het is wel goeed, maar die ontbreekt dus."
Sammie schreef:Dat is bij mij bij toeval gebeurd gisteren. Er is gecontroleerd, maar in het paspoort staan maar 2 entingen en door dracht zit hier dus 8mnd tussen. de 9de maand en de 5de maand. Verder allemaal nog kleine boekjes met entingen er ingeschreven. Gingen ze eerst moeilijk doen, omdat de basisenting niet in het paspoort vermeld stond(die ze dus jaren geleden heeft gehad en daarna dus elk jaar d'r herhalingsenting heeft gehad) . Zaten ze te tuuren in die boekjes en toen was het opeens : "Ja, het is wel goeed, maar die ontbreekt dus."
Sammie schreef:Dat begrijp ik zelf ook wel, maar ik ga echt geen apart da consult betalen voor zoiets. Als ze gewoon de kleine boekjes erop nalezen kunnen ze precies zien wanneer ze geent is (keurig ieder jaar) en de basisenting is daar ook in te zien. Maar op de een of andere manier tuurden ze naar die boekjes, moeilijk doen over die stempel om vervolgens te zeggen: "Ja, het is wel gooeed daar niet van"
oosterhoff schreef:Sammie schreef:Dat begrijp ik zelf ook wel, maar ik ga echt geen apart da consult betalen voor zoiets. Als ze gewoon de kleine boekjes erop nalezen kunnen ze precies zien wanneer ze geent is (keurig ieder jaar) en de basisenting is daar ook in te zien. Maar op de een of andere manier tuurden ze naar die boekjes, moeilijk doen over die stempel om vervolgens te zeggen: "Ja, het is wel gooeed daar niet van"
Daar hoef je echt geen consultkosten voor te betalen hoor. je belt ze op en gaat even langs de kliniek en dan kunnen ze een zinnetje opschrijven met handtekening dat alles klopt in de geschiedenis van het enten en klaar ben je.
Marijkjuh schreef:Hoi
Ik had een vraag over het enten van je paard.
Als je paard geent is en anderhalf jaar later weer ( door omstandigheden ) kan je dan gewoon starten of kloppen je entingen dan niet?
Groetjes Marijke