Zadel beschadigt door paard van mederuiter.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Zadel beschadigt door paard van mederuiter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 22:22

Afgelopen donderdag was ik op concours. Ik was aan het losrijden draafte langs een ander paard.
Op het moment dat ik naast dit ander paard rijd, schreeuwt die ruiter steil! en gallopeert aan.
Maar zijn paard komt omhoog en niet te zuinig. Hij steigert en ik voel zijn hoef langs me heup en hij landt op me zadel.
Desbetreffende ruiter vraagt een rondje later of het goed gaat. Ik was behoorlijk geschrokken van die hoeven langs me hoofd en zei dat het goed ging. Ik was allang blij dat hij me niet harder raakte.

Maar ik zag daarna, toen die ruiter al weg was, dat mijn zadel behoorlijk beschadigt is. Op het gedeelte, rand waar het zitvlak schuin oploopt. Het leer is een beetje afgestroopt en er zit een deuk in.

Ik ga morgen naar de winkel met mijn zadel om er achter te komen wat ongeveer de schade is en of het nog gemaakt kan worden en dan ga ik desbetreffende stal bellen. Ik hoop dat we wat kunnen regelen met de verzekering want ik vind het erg jammer van me zadel.

Wat vinden jullie hiervan? Zal ik er werk van maken of maar laten zitten omdat het waarschijnlijk toch niet gemaakt kan worden of toch een schadevergoeding vragen?

Urielle

Re: Zadel beschadigt door paard van mederuiter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:36

Ik zou wel een schadevergoeding vragen. Een nieuw zadel is niet goedkoop en de verzekering van de ruiter dekt het toch Lachen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:37

Ik vind ook dat je voor een schadevergoeding moet gaan...Zal waarschijnlijk wel een duur geintje worden, en waarom zou jij dat zelf moeten betalen?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:40

Zonde dat je het niet op de wedstrijd zelf meteen hebt gezien!
Eigenlijk denk ik dat je geen poot hebt om op te staan, maar niet geschoten is altijd mis zeggen ze! Proberen dus! Zijn het nette mensen dan zijn ze verzekerd en heb je een goede kans!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:42

Ik ben het met bovenstaande berichten eens: schadevergoeding vragen.
Daar hebben ze een verzekering voor.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 22:44

Het gaat om een grote bekende stal dus die hebben ook wel hun naam hoog te houden neem ik aan...

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:47

als hun verzekering het dekt zou ik wel proberen. Anders niet.. Zo'n ongelukken gebeuren nu eenmaal, en is een risico als je in een drukke bak rijd.. Wel heel jammer uiteraard.. Ik hoop voor jou dat ze er een verzekering voor hebben! Lachen

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:48

jupz stal bellen en de situatie uitleggen, de desbetreffende ruiter kan het dan aan zijn/haar verzekering opgeven Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 02:01

Ik weet niet of ik daar in zou trappen... even cru gezegd.
Daar had je gelijk melding van moeten maken... had ze gebelt en vertelt dat je later pas zag dat je zadel beschadigd is en dat je hem wegbrengt voor taxatie.

Nu wil je bijna een week later nog verhaal halen.... komt dan niet erg geloofwaardig over, vind ik (en het is niet dat ik je niet geloof maar even gezien vanaf de 'veroorzaker' )

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 02:13

@ ALENA, ik weet ook niet of ik daar in zou trappen.
De ruiter heeft immers gevraagd of het goed ging jij hebt op dat moment niets gemeld over het zadel.

Als ze mij dan na een paar dagen opbellen van mijn zadel is door dat toeval beschadigd zou ik eerlijk gezegd zeggen: hoe weet ik dat dat door mijn schuld is gebeurt, misschien heb je het zadel wel laten vallen toen je thuis was?
En wil je het nu op mij verhalen?

(inderdaad gezien vanaf de veroorzaker, niet dat ik je niet geloof)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 05:31

ik heb ook zoiets gehad op een stal waar ik reed en de staleigenaar vond dat ik pech had en wilde niks vergoeden terwijl mijn zadel nog geen maand oud was en ook goped beschadigd.

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 05:59

Ik zou het altijd proberen om het te verhalen op die desbetreffende ruiter.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 06:12

toch gewoon een kwestie van verzekering bellen en regelen?
kost die ander geen cent,want daar ben je voor verzekerd.dus zou ik t altijd proberen

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 06:55

Denk ook niet dat je veel kans hebt, je had het eigenlijk direkt de zelfde dag al aan moeten geven, maar je kunt het uiteraard proberen!

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 07:20

Bij een beetje normale mensen moet je dit gewoon kunnen regelen.

EN ik zal maar niks zeggen wat ik vind van mensen dei dit niet netjes afhandelen. Tuurlijk je schrikt en let niet op dat moment op je zadel.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 07:25

idd,als je te maken hebt met een beetje normale mensen zou je het wel moeten kunnen regelen,maar toch,ik kan me ook voorstellen dat diegene zoiets heeft van: ja dat kan je zelf ook thuis veroorzaakt hebben,ik denk dat als je het zou aanvechten je toch helaas weinig kans maakt.

(enne,het telkens 'me' tikken in plaats van 'mijn' leest een beetje vervelend)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 07:39

dat niet alleen, er is ook nog iets zoals risico aanvaarding. Je loopt nu eenmaal risico als je met een stel wildvreemden in 1 bak gaat rijden! ( zeg maar eigen schuld) En dat risoco neem je vrijwillig!

En als je na een week pas een schade aan de buitenkant van je zadel vindt/ meldt is dat idd wel erg laat. Eerst maar eens vragen wat een lik zadelverf kost. Toen Amondi met zadel en al langs een boom schuurde was de schaaf met 1 lik verf verholpen en kostte het helemaal niks! En die deuk? die heeft toch geen invloed op je rijden? Hoe moeten wij die voorstellen?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 09:01

Nee, tuurlijk heeft het geen invloed op het rijden maar het is wel zonde. Ik ga gewoon ff bellen en dan zie ik het wel.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 09:05

amondi schreef:
dat niet alleen, er is ook nog iets zoals risico aanvaarding. Je loopt nu eenmaal risico als je met een stel wildvreemden in 1 bak gaat rijden! ( zeg maar eigen schuld) En dat risoco neem je vrijwillig!

Clown Ik vind dat onzin, juridisch gezien is de ander gewoon aansprakelijk. Er is bij mij nog nooit iets gebeurd met mijn spullen als ik in een drukke bak rijd, dat vind ik vind ik geen verhoogd risico. Daarentegen is het wel heel vervelend dat je het nu pas meldt, dat wordt wel een probleem.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 09:07

Ik heb gebeld en ze gaan het uitzoeken wat ze er aan kunnen doen. Wel ga ik even langs de winkel want ze willen wel graag weten hoeveel de schade ongeveel bedraagt.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 09:08

Je kunt het proberen, maar niet teleurgesteld zijn als het niet lukt. Heb je zelf geen verzekering die evt. zulk soort schade dekt? Misschien valt het schadebedrag mee, succes in ieder geval..

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 09:13

Volgens mij dekt een WA verzekering de schade die je paard aanbrengt. Dus ook de WA verzekering van iemand anders als zijn/haar paard schade aanbrengt. En volgens mij is toch zowat iedereen WA verzekerd? Ik zal zeker kijken of je de kosten vergoed kan krijgen. Die ruiter heeft je toch gevraagd of het ging? Dan heeft hij dus ook gemerkt dat hij je waarschijnlijk geraakt heeft. Je kunt het altijd proberen! Succes!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:14

Maar na een week aankloppen met de mededeling: ´o ja, mijn zadel is nu kapot. Kan ik even vangen?´ gaat dan toch niet meer op dinger?

Nu kan niet meer aangetoond worden dat die schade tijdens die aanvaring is ontstaan. Het is niet zo, maar op die manier zou je ook zelfgemaakte schade een week later op de aansprakelijkheid van iemand anders kunnen verhalen omdat er vorige week een voorval is geweest.

Niet zo makkelijk dus, maar even laten weten van de schade kan geen kwaad. Succes nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:52

Dit wordt gewoon vergoed door de WA verzekering van de andere ruiter.
Het is alleen jammer dat je er pas na een week mee aan komt zetten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:34

Ik veronderstel dat een zadelmaker wel kan zien dat deze beschadigingen afkomen van een paardenhoef en niet van een val Lachen