Starten zonder lid zijn van vereniging ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ludora

Starten zonder lid zijn van vereniging ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 13:55

Vroeghur kon dat dan reed je NBVR.

Kan dat nu nog... Ik zie namelijk helemaal het nut niet meer in van de vereniging waar ik nu lid ben.

Ezter

Re: Starten zonder lid zijn van vereniging ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:57

Nee dat kan niet. In ieder geval niet in de basiswedstrijdsport.

En moest je vroeger geen lid zijn van de NBVR dan?
(Ik reed NKB hoor, dus heb echt geen idee)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:00

Bij de NBVR zat je toch ook gewoon bij een vereniging? Heb dat niet anders geweten.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:02

Je moest meen ik wel lid worden van de NBVR maar alles was dan indivudueel. Kosten van contributie ed lager.

Onze LR regeld niets meer voor de rijdende leden, geen inschrijvingen aanvragen ed. We moeten wel verplicht meehelpen met evenementen én nog eens 45 euro buiten het inschrijfgeld voor de KNHS betalen. De club sponseren dus.

Ik ben mijn vertrouwen gewoon een beetje in de club kwijt. En de meeste clubs in de omgeving kosten hetzelfde of meer aan contributie.

Ik vind dat het lid worden en dus geld betalen voor een vereniging voordelen voor je moet meebrengen, en niet dat je er ook nog eens voor moet 'werken' verplicht.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:05

Ludora schreef:
Je moest meen ik wel lid worden van de NBVR maar alles was dan indivudueel. Kosten van contributie ed lager.

Onze LR regeld niets meer voor de rijdende leden, geen inschrijvingen aanvragen ed. We moeten wel verplicht meehelpen met evenementen én nog eens 45 euro buiten het inschrijfgeld voor de KNHS betalen. De club sponseren dus.

Ik ben mijn vertrouwen gewoon een beetje in de club kwijt. En de meeste clubs in de omgeving kosten hetzelfde of meer aan contributie.

Ik vind dat het lid worden en dus geld betalen voor een vereniging voordelen voor je moet meebrengen, en niet dat je er ook nog eens voor moet 'werken' verplicht.

Je kan gewoon door heel t land een vereniging zoeken die niet het meeste geld aan je willen verdienen. Er zijn er waar je heel weinig betaald als lidmaatschap en verder alleen de kosten van je startkaart en zo.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:07

ik had precies hetzelfde als jou
ook verplicht kantinedienst draaien enzo, terwijl ik nooit op die club kwam, en er helemaal niks mee had

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:15

@ Sandr0: ik wil natuurlijk wel hier in de buurt blijven rijden. De kringwedstrijden mee doen, kampioenschappen... (hoop ik Tong uitsteken )

Vaak is het namelijk zo dat je kringwedstrijden niet mag starten hier als je geen lid bent van een clud uit de kring.... Met andere woorden, denk ik, pech...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:37

Je hebt nogsteeds verenigingen waar je lid van wordt puur en alleen voor een startkaart, ook in de omgeving van Nuenen(dat weet ik nog van mn ponytijd toen ik lid was in Aalst, daar werden een aantal lid van weert/nederweert geloof ik om van de verplichte dingen af te zijn maar wel een startkaart te hebben)

Ik vind mijn vereniging ook maar irritant, verplicht helpen met oud ijzer ophalen, helpen met concours, verplicht naar de gezamelijke wedstrijden toe, min of meer wordt er verwacht dat je naar de oefenavonden van de club komt etc
En het verplichte clubtenue incl stom dekje Scheve mond

Doe mij maar gewoon een startkaart en verder geen moeilijk gedoe Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:42

Ik snap wel dat sommige zaken niet leuk/makkelijk zijn, zoals het dragen van clubtenue of verplicht naar bepaalde wedstrijden. Maar als iedereen alleen een startkaart wil en verder niks, dan ben ik bang dat er nog weinig wedstrijden gereden kunnen worden. Wie denk je dat die wedstrijden organiseren?
Bij mijn vereniging ben je nergens toe verplicht, we hebben superlage ( 17 euro per jaar buitenom KNHS ) contributie en je hoeft niet te komen helpen. Maar als niemand meer helpt, dan organiseer ik dus ook geen wedstrijden meer. Want in mijn eentje een wedstrijd doen, dat wordt een beetje lastig. Af en toe moet ik daar even mee dreigen Whoosh!
Als iedereen alleen nog maar consumptief lid wil zijn, dan zullen er of geen wedstrijden meer georganiseerd worden, of alles wordt veel duurder ( want professioneel ).

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:43

Verplicht helpen met concours is toch niet zo raar. Zeker niet als je zelf ook wedstrijden start: dan zitten er vrijwilligers voor jou klaar: dan lijkt het me heel normaal dat je zelf ook regelmatig helpt bij wedstrijden.

Edit: ik zie dat Erleyne dit al veel beter verwoord heeft dan ik. Ja
Heb ik niets aan toe te voegen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:48

het helpen met concours is idd normaal en nog het meest leuke, doe dat overigens altijd gewoon met plezier hoor, maar noemde zo ff de verplichte dingen op die bij onze club horen.

Maar vind niet dat de club mag bepalen naar welke wedstrijd ik ga, als ik ergens 2 proefjes kan starten doe ik dat liever dan mee naar verplichte wedstrijd waar ik maar 1x kan starten.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:56

Renske_ schreef:
het helpen met concours is idd normaal en nog het meest leuke, doe dat overigens altijd gewoon met plezier hoor, maar noemde zo ff de verplichte dingen op die bij onze club horen.

Maar vind niet dat de club mag bepalen naar welke wedstrijd ik ga, als ik ergens 2 proefjes kan starten doe ik dat liever dan mee naar verplichte wedstrijd waar ik maar 1x kan starten.

Bedenk wel dat als er in jouw kring een wedstrijd wordt georganiseerd, je van de KNHS niet op die datum buiten de kring aan een andere wedstrijd deel mag nemen. Daar kan je club niks aan doen hoor.

Verder baal ik ook een beetje van verplicht meehelpen (bij andere dingen dan concours dan)
Ik weet trouwens niet of bij het lidmaatschapsgeld ook lesgeld inzit? Dat is bij ons wel namelijk, ik betaal geloof ik 85 euro per jaar, dat is dan lidmaatschapsgeld KNHS maar dan mag ik ook iedere week naar de clubles komen...dat is natuurlijk super goedkoop voor iedere week lessen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:57

Renske_ schreef:
Ik vind mijn vereniging ook maar irritant, verplicht helpen met oud ijzer ophalen, helpen met concours, verplicht naar de gezamelijke wedstrijden toe, min of meer wordt er verwacht dat je naar de oefenavonden van de club komt etc
En het verplichte clubtenue incl stom dekje Scheve mond

Doe mij maar gewoon een startkaart en verder geen moeilijk gedoe Haha!

Ik had je berichtje toch echt anders begrepen. Maar ik snap dat het meer alles bij elkaar is, dan kan de ergernis inderdaad aardig oplopen ( ik ben daarentegen een soort übervrijwilliger, help zelfs nog bij verenigingen waar ik al tijden geen lid meer van ben, voor de gezelligheid Bloos )

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:59

Als t gezellig is ben ik ook bereid om veel te doen Haha!
denk dat daar het verschil al zit, zie mn clubgenoten zelden omdat ik bijna 3 jaar geen paard heb gehad waar ik mee kon starten(de ene afgekeurd de ander nog niet ingereden) en daardoor ook al een tijd lang niet meer op de clubavonden ben geweest enzo, dus dan is t lang zo gezellig niet.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:05

Renske_ schreef:

Dat is inderdaad wel erg uit de tijd

Ezter schreef:
Bedenk wel dat als er in jouw kring een wedstrijd wordt georganiseerd, je van de KNHS niet op die datum buiten de kring aan een andere wedstrijd deel mag nemen. Daar kan je club niks aan doen hoor.

Volgens mij is dat niet waar (dat zou betekenen dat als er een hele kleine kring wedstrijd georganiseerd wordt, die snel vol zit, niemand meer buiten de kring mag starten? Lijkt me stug. (en al zou het waar zijn: dan gaat de KNHS dat vast niet controleren Tong uitsteken )

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:09

Als je een kringwedstrijd organiseert geloof ik niet dat je mensen uit de eigen kring mag weigeren te starten hoor. Volgens mij moet dan iedereen uit de kring die (op tijd) inschrijft ook mogen starten, alleen voor mensen van buiten de kring kan het vol zijn.

Maargoed volgens onze wedstrijdsecretaresse was het een regel dat je dan niet buiten de kring mag starten, en ik hoop dat zij het weet Knipoog

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 15:09

Ik help altijd zonder probleem. Het hoort erbij, wist ik voor ik naar deze club ging. Maar ik wordt er wel moe van dat het altijd dezelfde zijn die wel helpen. (5 leden op 52 rijdende leden)

Het is niet dat ik niet wil hoor, maar het is het pakket. Ik wil best betalen en mee helpen, maar er moet wel íéts tegen over staan. Iemand waarbij ik terecht kan voor info over welke wedstrijden en waneer, iemand die (net als vroeger) de inschrijvingen/betalingen doet, coupons besteld opstuurd ed. Dat gebeurt nu helemaal niet.

Het is nu zo dat je er eigenlijk helemaal alleen voorstaat (prima overigens) maar wel MOET meehelpen, en ook nog eens moet betalen. Ik moet dus imo dubbel doen, terwijl zij niets voor mij doen.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 15:11

Het is wel zo dat er op het vraagprogramma kan staan dat je niet kunt starten als je niet lid bent van een club uit de kring. ivm kleine wedstrijd, weinig startplekken en toch selectie voor de kampioenschappen.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:18

Hmm, ik zie dat toch anders.
Natuurlijk is het prettig als er iemand is die je coupons besteld/opstuurt en je voor wedstrijden opgeeft, maar dat kun je naar mijn mening niet als voorwaarde stellen om te helpen:
Het is nl zo dat ook als bovenstaande er bij een vereniging niet is, er nog steeds iemand bezig is om wedstrijden voor je te organiseren. Het minste wat je dan kunt doen is daar bij helpen: Jij zit drie a vier uur te schrijven oid, maar realiseer je je wel hoeveel meer tijd dat secretariaat er mee kwijt is.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 15:25

Ik realiseer me dat heel goed !! Mijn moeder is penningmeester geweest bij een andere vereniging. Bij het organiseren van de wedstrijd werd ik er in dag ik bij betrokken en hiep ik mee. Ik weet weldegelijk wat het inhoudt om een wedstrijd te organiseren, inschrijvingen te verwerken, betalingen te controleren, afmeldingen te registeren, startlijsten te maken, inkopen te doen, lokatie te zoeken, toestemming vragen aan de bond, en dan ook nog eens alles op de dag in goede orde te laten gaan.

Maar ik vindt dat als de contributie zo hoog is er iets voor gedaan mag worden vanuit de vereniging naar jou toe. Als dat zo is mag er idd geeist worden dat je 1 of 2 keer per jaar je inzet voor de club.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:41

Wat krijg jij dan voor de 45 euro contributie? Een accomodatie waar je kunt rijden? Of helemaal niets?
Als het niets is, wat doet de vereniging dan met dat geld? Verward Op de bank zetten en rente krijgen. Knipoog Of hebben ze andere kosten? Misschien moet er geld bij bij de concoursen die ze organiseren?
(Een vereniging moet in ieder geval ieder jaar aan de KNHS contributie betalen, en aan de kring)

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 15:44

Niets.... Geen accomodatie, dat kost je, als je daar gebruik van wil maken nog eens extra euro's per jaar. (ik weet niet hoeveel want ik maak er geen gebruik van)

Ik denk idd op de bank zetten en rente krijgen.... Deels mss om het concours te betalen ?? Ik heb geen zicht op de cijfers dus ik weet het niet.

De kosten zijn per rijdend lid 40,50 per jaar. Wij betalen 82 per jaar, en hebben dus niets. Zelfs als je startcoupons hebt besteld en die worden naar het 'secretariaat' gestuurd kunnen ze niet een envelop en postzegel voor je investeren, je moet het komen halen...

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:54

Ludora schreef:
Ik heb geen zicht op de cijfers dus ik weet het niet.

Dan moet je naar de jaarvergadering gaan Knipoog Daar worden dat soort dingen als het goed is uitgelegd, en kun je ook voor jezelf inschatten of die 40 euro redelijk is of niet.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:00

Ezter schreef:

Dat is niet waar.

(Maar je mag op een dag niet op 2 verschillende wedstrijden rijden met herzelfde paard)

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 16:03

Kelan schreef:
Ludora schreef:
Ik heb geen zicht op de cijfers dus ik weet het niet.

Dan moet je naar de jaarvergadering gaan Knipoog Daar worden dat soort dingen als het goed is uitgelegd, en kun je ook voor jezelf inschatten of die 40 euro redelijk is of niet.

Ben ik geweest hoor !! Tong uitsteken

Ik heb een sheet voorbij zien komen. Maar zelf geen uitdraai. Ondanks ik de cijfers dus wel even gezien héb, vindt ik die 40 euro niet redelijk....

Vandaar mijn eerste vraag Haha!

Conclusie... Het bestaat niet meer. Je kan niet rechtstreeks lid worden van de KNHS zonder tussenkomst van een LR !