polly2 schreef:Ik vind dat een paard gepresenteerd hoort te worden volgens de rasstandaarden. Dus...manen los mooi gewassen en uitgeplozen bij een Haflinger.
Ik rijd een Fries en een KWPN-er op de wedstrijden. De KWPN-er vlecht ik altijd in, de Fries presenteer ik met golvende losse manen...zoals het voor het ras betaamt.
Terwijl ik een perfecte hengstenvlecht kan maken, want ik ben een toiletteerfreak.
Maar juist daarom...omdat ik zo graag een paard presenteer zoals het "hoort" (volgens de rasstandaarden dan hè) laat ik bij de Fries de manen los.
Voordat iedereen begint te gillen:...ik vind verder dat iedereen het zelf moet weten hoe het gedaan wordt en als iemand wel een hengstenvlecht maakt heb ik daar geen moeite mee, vind het ook wel mooi staan...maar het is gewoon niet mijn principe.
En het is geen gemakzucht...want een hengstenvlecht maken is voor mij minder werk dan de manen wassen en uitpluizen.
ik heb ook een fries maar die heeft niet echt spectaculaire manen om zse los te laten, ze heeft daarintegen een GEWELDIGE hals die met knotten beter tot zijn uiting komt, dus kies ik voor knotten! ofwel vlechten!