M1 een struikelblok?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

M1 een struikelblok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 14:21

Ik heb het idee dat veel combinaties een beetje blijven hangen in het M1.
Is de overstap naar het M2 te hoog, of hebben niet alle combinaties de potentie om hoger te komen?

Ik ben benieuwd he jullie hier over denken!

Jootje24

Re: M1 een struikelblok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:37

Ik vind de MI wel redelijk ..
Maar de M2 vind ik toch zeker wel een verschil hebben met de MI
Je rijdt nog niet zomaar een winstpnt. in de M2
tenminste hier in de regio..

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:52

Jootje24 schreef:
Ik vind de MI wel redelijk ..
Maar de M2 vind ik toch zeker wel een verschil hebben met de MI
Je rijdt nog niet zomaar een winstpnt. in de M2
tenminste hier in de regio..

Dit valt ook wel mee sinds de nieuwe proeven ingegaan zijn. In het m2 wordt over het algemeen gewoon héél belabberd gereden, en daarom worden er ook geen punten gegeven!

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:54

Ja, ik rijdt zelf nog maar net M1, maar als je zo op de startlijsten kijkt, zie je 20 combinaties M1 en 4 M2 ofzo.. Maar ik denk dat het ook komt omdat de overgang van M1 naar M2 groter is geworden vind ik. Je moet nu travers, wending om de achterhand, galop - stap, stap - galop, opeens allemaal doen. In de M1 is het alleen schouderbinnenwaarts en een stukje contragalop. Daardoor willen mensen denk ik langer doortrainen totdat ze al die oefeningen ook kunnen.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:57

Suprice schreef:
Ja, ik rijdt zelf nog maar net M1, maar als je zo op de startlijsten kijkt, zie je 20 combinaties M1 en 4 M2 ofzo.. Maar ik denk dat het ook komt omdat de overgang van M1 naar M2 groter is geworden vind ik. Je moet nu travers, wending om de achterhand, galop - stap, stap - galop, opeens allemaal doen. In de M1 is het alleen schouderbinnenwaarts en een stukje contragalop. Daardoor willen mensen denk ik langer doortrainen totdat ze al die oefeningen ook kunnen.

In de m2 proeven verschilt het per proef; de ene proef is schouderbinnenwaarts en de ander is travers. Deze twee oefeningen worden niet beide in dezelfde proef gevraagd. De oefening galop-stap en stap- galop wordt vaak vanuit een volte gevraagd zodat het al gemakkelijk is om je paard goed terug te zetten en dan de overgang naar stap voor te bereiden.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:58

Ja dat weet ik, maar toch denk ik dat de overgang groters is als bij de oude proeven. Toen werd er ook al begonnen met de wending om de achterhand enzo

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:59

Ik ben ervan overtuigd dat de overgang alleen maar eenvoudiger is geworden Haha!! De oude m2 proeven waren echt heel erg lastig om te rijden, vooral wanneer je een wat groter paard had! Deze proeven kennen wat meer langere lijnen waardoor je meer tijd hebt om alles voor te bereiden en af te werken!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:02

Ik heb het idee dat er hier sowieso veel mensen in de M blijven hangen, maar zeker in de M2. Er zijn hier het afgelopen jaar ( 6 wedstrijden van 2 proeven ) in totaal denk ik maar enkele winstpunten gevallen is zowel de M1 en de M2.
Ik kan me wel voorstellen det veel mensen de M2 wat meer uitrijden, omdat ze de overgang naar de Z nogal spannend vinden ( lijkt me zelf namelijk wel spannend Knipoog )

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:07

als de L je makkelijk afgaat, dan de M1 ook.. mij is altijd verteld dat van de klasse's B t/m Z de M2 het moeilijkste is! niet de M1, want wijken word vervangen door schouderbinnewaarts wat (de meeste) beter afgaat..Lachen

ben het tevens eens met Erleyne

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 17:32

Ik zit nu een jaar in de M1 en heb 23 wp. Ik durfde niet over naar de M2 maar ga na de kringfinale toch maar over Clown

Jootje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 17:40

talented schreef:
Ik ben ervan overtuigd dat de overgang alleen maar eenvoudiger is geworden Haha!! De oude m2 proeven waren echt heel erg lastig om te rijden, vooral wanneer je een wat groter paard had! Deze proeven kennen wat meer langere lijnen waardoor je meer tijd hebt om alles voor te bereiden en af te werken!

Daar ben ik het niet mee eens.. ik vind sinds dat dii nieuwe proeven er zijn het verschil MI M2 groter is geworden.
En het maakt niet uit als het in elke proef wel of niet gevraagd word. Ook al heb je de proef waar geen travers gevraagd word de volgende wel dus zul je het er wel op moeten hebben net zo als de wissels..

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 17:43

Jootje24 schreef:
talented schreef:

Daar ben ik het niet mee eens.. ik vind sinds dat dii nieuwe proeven er zijn het verschil MI M2 groter is geworden.
En het maakt niet uit als het in elke proef wel of niet gevraagd word. Ook al heb je de proef waar geen travers gevraagd word de volgende wel dus zul je het er wel op moeten hebben net zo als de wissels..

Het zijn geen wissels in het m2, je hoeft toch niet binnen 4a6 stappassen weer aan te galopperen? Maar je mag natuurlijk je eigen mening erover houden, maar ik heb tot nu toe alleen maar mensen gehoord die positief zijn over de huidige m2 proeven!

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 17:47

Ik vond eerlijk gezegd de overgang L2/M1 moeilijker.. Maar dat is omdat SB mij niet zo goed afgaat.. Tong uitsteken M2 vind ik niet moeilijk, rijd pas net in deze klasse en heb al bijna de punten voor het Z. Ik vind M2 fijner omdat alles een beetje vlot achter elkaar komt, dan kan ik mijn pony er fijn doorheen houden. (Maar met een groot paard zal het wel lastiger zijn ja) Groetjes.

Jootje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:26

ok het zijn niet de officele eenvoudige wissels..
maar toch je moet toch wel in 3 nieuwe oefininge erbij doen.. Clown

maar ja ieder zijn eigen mening Knipoog

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:10

Ik ga volgende week eerste keer M1 starten!
Vind het niet heel erg moeilijk alleen het aanspringen bij X of bij B en E vind ik wennen!
Het is voor mij toch al heel erg snel gegaan trouwens voor mij paard ook!

Ik ben binnen vier maanden van de B naar de M1 gegaan dus moest overal wel heel erg aan wennen.

Wat mij wel beter lijkt in de M2 dat ze in de ene proef SB hebben en in de andere traver als één van de twee dingen niet echt lekker gaan dan kan je er nu nog maar in één proef slechte cijfers voor krijgen.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:58

Ik vind de M1 geen struikelblok hoor, ik vind dat deze proeven prima te rijden zijn.
M2 heb ik (oude proeven) nogal lang overgedaan met t ene paard. Maargoed, dat lag niet alleen maar aan die proeven natuurlijk maar ik was blij toen ik naar t Z kon!

Wat patjelisa hierboven als pluspunt van de (nieuwe) M2 noemt vind ik juist nadelig!!
Okay, op t moment dat je M2 rijd is t wel handig, de ene proef de ene oefening en de ander proef de andere maar ik vind door deze verandering de stap van t M2 naar t Z1 een stuk groter.
Want daar heb je niet of/of maar sb én travers én appuyeren.
Zo lijken die Z proeven ineens een stuk pittiger.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:32

Ik heb nu 11 M1 proeven gereden en 12 winstpunten, voor mij is de M1 dus geen struikelblok.
Ik verwacht dat de M2 moeilijker gaat worden.

mikeeloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:36

ik heb nu 7 wedstryden gereden en 11 winstpunten, voor mij dus geen struikel blok, maar je hoeft er ook niet veel eigenlijk.. ik zie wel echt op tegen de M2.. veel hogere moeilijksgraad Vork Verzameling etc.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:55

er zijn ook veel combinaties die paarden M1 starten en daarna meteen Z1 gaan starten Knipoog
(met de oude proeven in ieder geval wel)

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:57

knightloekie schreef:
er zijn ook veel combinaties die paarden M1 starten en daarna meteen Z1 gaan starten Knipoog
(met de oude proeven in ieder geval wel)

Ja ik zou dat ook gedaan hebben, maar dan moet je wel minstens twee keer Z1 geweest zijn he!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:52

Ik vind niet dat die overstap te hoog is naar het m2. (Ik rijd zelf trouwens niet zo hoog hoor...) Maar mijn vriend start nu m2 en als ik soms mensen daar zie rondrijden vraag ik me soms ook echt af wat die mensen in de m2 doen.. Tis wel een voorbereiding op Z dus dan moet er ook alvast wat gevraagd kunnen worden in de m2....

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:54

Ja dat is waar, maar in principe moet je in iedere klasse voorbereid worden op de volgende klasse. Tuurlijk is het Z wel een mijlpunt voor velen! Maar ik vind dat ze je gewoon bij iedere klasse moeten voorbereiden op de volgende..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:56

talented schreef:

Helemaal met je eens Ja
Denk dat vooral veel mensen wat langer in de M2 blijven hangen omdat de verzameling nog niet echt goed is.

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:08

Dag mensen... I
k heb al een een paar x deze klassen moeten rijden.. En ik vond de oude proefen Van het M1 en M2 Veel strenger dan nu... Over het algemeen worden er nu veel meer winspunten weggeven in de klasses B L1 L2 M1.. Daarom gaan sommige ,,,mensen al veel vroeger over.. dan dat ze normaal zouden doen.

De m2 is gewoon een hele moeilijke klasse... En dat is het altijd wel geweest.. Maar ik vind dat er in de nieuwe proeven in de M2 veel minder van je gevraagd word.. Voorheen moest je trave, schouderbinnewaarts, overgang van stap - galop en galop - stap....En dat allemaal in 1 proef.. Nu is dat per 3 maanden verschillend.. en dat is Veel beter...

En word dan iets minder van je verwacht. Tog ben ik van mening.. dat veel mense naar de M2 gaan omdat ze zou gauw mogelijk naar de Z willen.. terwijl ze der nog lang niet voor klaar zijn...Vandaar worden er ook maar heel weinig winstpunten weg geven Gwoon omdat. wat er in de M2 rijd.. Gwoon Nix is.. Klikt meschien hard.. maar Ga voor de aardigheid maar is op een wedstrijd zien waar M2 word gereden.. het is gewoon allemaal nix..

Groeten..Geertje

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:40

Ik vond de oude M1 heel goed te doen, was een leuke klasse vond ik Haha!. In de M2 bleef ik een beetje haperen, dan wordt er toch wat meer van je verwacht en ik&pony waren er ook niet helemaal klaar voor, maar ik wilde graag M2 starten omdat het mijn laatste pony jaar was.
Als je gewoon jezelf goed voorbereid en het loopt lekker in de M1, heb je over het algemeen ook niet zoveel problemen in de M2 Lachen