Wedstrijden, maar ik heb geen trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_hannah_

Wedstrijden, maar ik heb geen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 12:41

Ik wil heel graag wedstrijden gaan starten maar heb zelf geen trailer of auto waar een trailer achter kan.
Heeft iemand dat ook? Hoe doen jullie dat?

Sugar_SL

Re: Wedstrijden, maar ik heb geen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 12:46

nou,zit met het zelfde probleem
mijn papa wil er geen kopen omdat het te duur is
maar ik heb al een oplossing: met iemand vanop stal meegaan Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 13:27

- kijken of je tegen betaling met iemand mee kan
- vereniging zoeken die met een grote vrachtwagen naar de kringwedstrijden gaat
- paardentaxi
- alleen wedstrijden dichtbij rijden en er te paard naar toe
- heel hard sparen voor een auto en een trailer Clown

Dat zijn alle mogelijke oplossingen die ik kan bedenken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 15:16

Je kunt ook een trailer huren. Lachen

Maar ja dan nog heb je natuurlijk wel iemand nodig met een auto + trekhaak...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:03

bedenk ook even wat je ouders wel willen betalen: les, startkaart, coupons, vervoer, startgeld, etc. Zorg dat je zeker weet dat ze die zaken wel willen vergoeden anders wordt het helemaal een gebed zonder einde.

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 18:34

amondi schreef:
bedenk ook even wat je ouders wel willen betalen: les, startkaart, coupons, vervoer, startgeld, etc. Zorg dat je zeker weet dat ze die zaken wel willen vergoeden anders wordt het helemaal een gebed zonder einde.

Jep. Ze betalen alles en 1 keer per maand wedstrijd en 1 keer per maand les.
De rest betaal ik zelf, dus paardentaxi zou ik ook zelf moeten betalen en dat is niet bepaald goedkoop.

In de buurt zijn 2 stallen die zo nu en dan wedstrijden hebben dus daar kan ik heen stappen.

Verder ga ik even op stal vragen of er mensen B rijden (veel rijden al hoger) en of ik dan meekan (tegen vergoeding).

Het is een hoop gedoe, maar ik wil graag starten dus ik ga m'n best doen.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:31

Ik heb ook geen trailer. Ik ga iig volgend voorjaar starten, dan rijd ik sowieso eerst de wedstrijden waar ik te paard heen kan. Ik kan wel steeds een trailer huren maar dat wordt ook een duur grapje. Misschien moet ik toch maar een eigen trailer aanschaffen...

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:35

Ik heb voordat ik een eigen spulletje had ook met stalgenootjes meegereden. Eerst ging ik met iemand samen, en in ruil groomde ik ook wel als alleen zij moest rijden. Toen ik van stal verhuisde ging ik met een (nu goede) vriendin mee die wel zelf een trailer en auto had, echt luxe, ze wilde altijd wel met me mee. Nu heb ik inmiddels zelf een trailer gekocht, heb m'n E rijbewijs gehaald en mag de auto van mn vader gebruiken.

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:28

Kennissen van mijn ouders willen mij wel rijden Tong uitsteken daar heb ik geluk mee en gewoon met vriendinnen meegaan Tong uitsteken..! haha

ik heb namelijk het zelfde probleem wij kunnen het wel betalen maar mijn ouders vinden de wedstrijd sprot niks en willen mij niet voorlezen enzo... Tong uitsteken echt van die bosruiters Knipoog !

veel suc6 nog veder en hoop dat het lukt!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:02

Ik heb het omgekeerde probleem. Ik heb WEL een trailer (en een E rijbewijs) maar GEEN auto. Kan iemand met mij iets combineren misschien?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:13

en hang een briefje op in de supermarkt. Misschien is er wel iemand die niet bij je op stal staat, maar wel in de buurt woont, en de trailer met je wilt delen..

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:17

ik had eerst ook geen trailer ,die leende ik van een kennis van mijn vader.
want als je ouders wel willen/kunnen rijden dan kun je misschien een trailer bij een ruitersportzaak lenen? (dat kan hier in de buurt wel)
nu heb ik een hele lieve bazin en haar vader die mij met hun trailer en auto tegen kleine vergoeding naar wedstrijden brengen Lachen

sambunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:24

ik rij sinds kort ook wedstrijden met mijn haffy ..
me moeder heb een vriend en die werkt als bouwvakker en die rijd gewoon met een kleine vrachtwagen van zijn bedrijf en we huren de trailer van iemand van stal voor €10,00 dus niet egt duur Haha! mssn is dat een oplossing dat je mssn zoiets zelf ook kan regelen Clown

Groetjes Sambunny

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:11

Ik heb dan geluk dat er eens p.m in het winterseizoen wedstrijden op de manege gehouden worden. Maar in de zomer huur ik altijd een trailer of ik rijd met iemand van stal mee en dan betaal ik de benzine kosten.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 10:49

Heey, ik heb ook geen trailer maar rij ongeveer 2 x per maand wedstrijd.
Bij ons op stal elke maand 1, en bij mij op de rijvereniging daar organiseren ze 2 wedstrijden per maand. En daar kan ik gewoon heen stappen. Is ongeveer 30 min. Maar meestal draaf en galoppeer ik ook wel wat dan doe ik er 20 min over. Haha!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:29

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem. Nu zijn er bij mij 2 a 3 wedstrijden per jaar die georganiseerd worden waar ik makkelijk te paard heen kan (10 minuten stappen). Verderop worden ook wel wedstrijden georganiseerd, maar das al gauw 3 kwartier tot een uur rijden (met draf en een galopje). Is dit niet te ver?

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 12:33

WenK schreef:
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem. Nu zijn er bij mij 2 a 3 wedstrijden per jaar die georganiseerd worden waar ik makkelijk te paard heen kan (10 minuten stappen). Verderop worden ook wel wedstrijden georganiseerd, maar das al gauw 3 kwartier tot een uur rijden (met draf en een galopje). Is dit niet te ver?

Tsja.. Als je flink op tijd gaat is een uurtje stappen natuurlijk geen drama.. Maar het is niet bepaald dichtbij en je moet ook nog terug (inhetdonker?). Ik zou een uur wel lang vinden.. half uurtje gaat best.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:47

Nee de betreffende wedstrijden zijn enkel zomerseizoen en in het weekend.

Het gaat mij er om of het paardje het conditioneel aan zou kunnen, realistisch gezien om een uur heen, 2 proefjes en een uur terug te rijden...

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 12:49

WenK schreef:
Nee de betreffende wedstrijden zijn enkel zomerseizoen en in het weekend.

Het gaat mij er om of het paardje het conditioneel aan zou kunnen, realistisch gezien om een uur heen, 2 proefjes en een uur terug te rijden...

Zoals ik al zei, als je stapt, nix vraagt (aan teugel enz) en op tijd gaat zodat ze daar even kan staan, is het volgens mij te doen...

Bedoel, ik rijd ook welleens naar bos (3 kwartier heen 3 kwartier terug) en maak daar een behoorlijke buitenrit van 2 a 3 uur.....

Maar ik denk dat je het het beste zelf kan bepalen =D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:13

Ik moet altijd naar mijn les onder de man en dat is ook 30 min heen met draf/galop en 45 miin terug stappen. Ik heb dan een uur les. Eerst was ze er goed stuk van (ik ook) maar nu gaat het prima, kwestie van conditie en gewenning. Het nadeel van onder de man naar wedstrijden is dat je niet uitgebreid ruim van te voren aanwezig kan zijn en dat je goed op tijd moet bellen om te vragen of het in loopt. Verder is het wel te doen hoor, al vind ik een uur wel ver, maar aan de andere kant zijn er ook mensen die haast een uur losrijden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:46

WenK schreef:

Dat moet goed te doen zijn hoor Ja

horse_adorer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:00

We hebben inmiddels een trailer, maar daarvoor leende we er een van de eigenaar van stal. Je hebt ook bedrijven die lenen. Een auto met trekhaak kan je ook lenen. Je hebt ook mensen die dit voor je doen. Dan betaal je een bedrag en dan brengen ze jou en je paard naar je wedstrijd.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 18:52

horse_adorer schreef:
We hebben inmiddels een trailer, maar daarvoor leende we er een van de eigenaar van stal. Je hebt ook bedrijven die lenen. Een auto met trekhaak kan je ook lenen. Je hebt ook mensen die dit voor je doen. Dan betaal je een bedrag en dan brengen ze jou en je paard naar je wedstrijd.

Dit is trouwens wel duur, hie rin de buurt dan iig.
Je moet dan en dat betalen en dan ook het startgeld e.d

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 19:48

switchx schreef:
horse_adorer schreef:

Dit is trouwens wel duur, hie rin de buurt dan iig.
Je moet dan en dat betalen en dan ook het startgeld e.d

Jep, is eeerg duur! ook de wachttijd is niet te betalen.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:36

as je op een grote stal stata waar veel mensen wedstrijden rijden kan je vast wel met iemand mee Knipoog