Durf nog geen L1 te starten.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jadee

Durf nog geen L1 te starten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 14:56

Ik mag L1 starten Haha! daar ben ik wel blij om alleen ik durf het nog niet..

ik rijd op een hafje. Heel braaf alleen ze kan nog niet goed wijken heeft van die up's en down's (de ene week loopt ze heerlijk de andere week doet ze niks)

En ook ben ik bang dat de L1 me heel erg gaat tegen vallen.

Vinden jullie dat ik gewoon L1 moet starten of zal ik nog even wachten.. tot dat ik het wijken goed beheers.. ?

bedankt voor jullie reacties

Zesiram

Re: Durf nog geen L1 te starten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:57

Gewoon even wachten tot je wat zekerder bent en nu nog wat ervaring op doen in de B. Niks mis mee toch? Hoeveel winstpunten heb je nu?

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 14:58

10.. Lachen ik ga deze zondag zowieso nog B starten Lachen

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:01

Geen probleem toch, je kan nog wel even door in de B hoor. Haha!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:01

wanneer jullie er klaar voor zijnm oet je overgaan, niet omdat je de 10 al hebt bereikt.
beetje meer ervaring op doen kan geen kwaad en als je eerst het wijken wil beheersen, dan zou ik dat lekker doen.

ik ben na 10 punten overgegaan omdat ik graag L1+1 wilde zijn met willem(is nu bijna 19, wist niet hoe lang hij nog mee zou gaan) dat ben ik nu en doe nu dus ook rustig aan(meestal ongewild omdatie weer iets mankeerd). ik ben blij dat ik de stap genomen heb aangezien mijn doel is behaald en het rijden steed minder goed gaat.

dus volg je eigen gevoel

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 15:02

hoeveel winst punten mag je in de B ? 30 toch Tong uitsteken?

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:02

Zou gewoon nog even wachten en de B helemaal uitrijden. Goed oefenen op het wijken, maar vergeet niet de andere dingen. Netjes nageeflijk lopen, netjes aanspringen in galop zijn net zo belangrijk als het wijken. Mijn haflinger kon pas goed wijken toen ik Z reed en daarmee ben ik ook de L door gekomen Knipoog Heel veel succes alvast! Het komt vast goed.

hafgirl15Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:03

ik heb het ook wel een beetje... ik rijd ook een haflinger ik ik was supersnel de B door. Ik keek heel erg tegen de L1 op omdat bij mij idd het wijken ook niet lukte. Ik ben overgegaan naar een andere instructrice en het wijken gaat al een stuk beter! Ik train zelf nu een maandje hard verder en dan zien we het wel. Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt.

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 15:05

Echt njaa ze loopt onwijs over de buitenschouder enzo..

En op linksblijft haar achterkant helemaal rechts enzo.. het aanspringen gaat ook niet super dan doet ze onwijs tegen de hand .. nagevelijk gaat super alleen op wedstrijden voelt ze me zenuwen en loopt ze niet regelmatig nagevelijk maar dat is wel een geruststelling dat jij zo de L door gekomen ben Haha! Mjaa hoe gaat de middendraf bij jou dan ? ze vind het erg moeilijk chiwa..

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 15:08

Hoewel ik wel snel de B door gegaan ben

kimftNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:12

Grappig, dit klinkt heel erg bekend. het tegen de hand komen en het wijken, zo ging ik ook de L1 in en kijk maar in mijn onderschrift. Ik heb nu vier wedstrijden gehad, maar 1e had ik geluk en 1 winst. Tweede had ik helemaal geen winst, en derde wedstrijd 1 en mijn laatste 2.
Het viel bij mij hardstikke mee en ben het gewoon gaan proberen, daardoor leer je ook weer bij.
Maar je moet doen waar je jezelf het beste bijvoelt.
Ik haal trouwens ook nog steeds 5en voor de middendraf. Ninja is een pony van 1.46 en die heeft daar ook gewoon moeite mee(ikstart wel tussende paarden)

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 15:14

Okee en wat voor cijfers had jij voor het wijken dan Bloos!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:38

bij mijn jonge merrie gaat het wijken ook nog niet perfect hoor. de ene keer doet ze het veel beter dan de andere.
ik had 14 wp in de B en reed bijna altijd prijs, vond het niet zo eerlijk om steeds de prijzen weg te kapen, dus ben ik maar L1 gaan starten

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:39

Wat voor punten rij je in de B? Net winst, of gewoon bovenaan met ruime punten?

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 15:46

Verschillend.. ik heb maar 1 keer 197 gereden en in het buitenseizoen gaat het nooit zo goed.. dan rijd ik meestal 184 punten.. nu rijd ik weer binnen ongeveer 188

kimftNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:56

ik begon met een 5 en een 4 nu zit ik al op een 6 en een 5 Haha!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:01

ik ben in de B tot de 18 winstpunten gegaan....ik reed ook wel hoge punten in de B maar in de L gaat het toch iets minder...gaat niet slecht dat zeker niet....

Maar ik denk dat als je de rest goed beheerd de basis dingen...en je wijken gaat iets minder moet je er makkelijk doorheen komen...het zijn maar 2 onderdelen van de 30 die dan iets minder gaan en makkelijk te compenseren....het is maar 5 meter wijken dus wat het stelt het voor Bloos

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:03

Zorg maar eerst dat je alles goed beheerst.
Als je je gaat overhaasten is ook niet goed, je kunt altijd nog wel L1 starten. Je hoeft niet gelijk L1 te starten, pas wanneer jij én je haffie er klaar voor zijn.

kimftNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:07

ja bij mij is dat ook zo...mijn wijken gaat niet goed,maar de rest wel! Dus dat kan ik makkelijk compenseren Lachen

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:09

LiSSy schreef:
bij mijn jonge merrie gaat het wijken ook nog niet perfect hoor. de ene keer doet ze het veel beter dan de andere.
ik had 14 wp in de B en reed bijna altijd prijs, vond het niet zo eerlijk om steeds de prijzen weg te kapen, dus ben ik maar L1 gaan starten

Dat had ik ook,maar hoe moeilijker het wordt des te leuker vindt Sifra het worden.
De B was op het laatst gewoon te simpel voor haar om haar aandacht bij mij te houden Bloos

Jadee schreef:
Ik mag L1 starten Haha! daar ben ik wel blij om alleen ik durf het nog niet..

ik rijd op een hafje. Heel braaf alleen ze kan nog niet goed wijken heeft van die up's en down's (de ene week loopt ze heerlijk de andere week doet ze niks)

En ook ben ik bang dat de L1 me heel erg gaat tegen vallen.

Vinden jullie dat ik gewoon L1 moet starten of zal ik nog even wachten.. tot dat ik het wijken goed beheers.. ?

bedankt voor jullie reacties

Als ik dan nu kijk ben ik er blij mee dat ik over ben gegaan,ik race ook door de L1 heen,omdat de wedstrijden al waren opgegeven tot decem,ber ga ik in januari L2.

Volgens mij voel het ook wel aan wanneer je er klaar voor bent,omzich zijn het maar 2 onderdelen in de proef waar je misschien minder op zal scoren,maar je moet er nzatuurlijk wel aan toe zijn Haha!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:14

Doe wat je denkt dat t beste is.. die van mij is ook geen ster in wijken (gaat nu de laatste tijd wel vaak erg goed) en ben toch de l1 doorgekomen.. we hebben nl ook zo onze sterke dingen die de zwakke punten wat opvangen....
als je weet dat andere onderdelen wel goed gaan kun je over gaan, en anders nog even dooroefenen

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:15

Nou gewoon even wachten dan, je hoeft niet persé. Ga veel oefenen zeker met wijken,galopswissels etc. als je die beheerst ga je L1 in Lachen

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:22

galopwissels!!! nou die dus zeker niet oefenen....zit je dalijk in de M doet ie geen contragalop meer nee dan springt ie over ....

wundergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:50

Bevestig je oefeningen 200 procent! Dan heb je ze wel goed bevestigd en kun je al met meer zelfvertrouwen de ring in. Nu zeg je dat wijken nog niet vlekkeloos gaat, oefen daar eerst op!

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 21:29

dankjullie voor de reacties allemaal..

maar contragalop beheerst ze weer wel .. maar ik heb eht er met mijn instructeur over gehad die zei nee ze zet zich een beetje vast in haar mond maar volgende week donderdag gaat hij er extra aandacht aan besteden... Lachen(aan wijken)