Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

runningkawa schreef:Ik vind het een perfecte regeling en vind het jammer dat het verlaagd is verchillende jaren terug. Toen moest je M zijn.
Teveel ruiters die denken dat ze hun hengst wel aan kunnen als er op vreemd terrein een lekker merrie voor door rijd.
Als iemand L2 is , heeft die iig al verschillende wedstrijden gereden en zodoende wat wedstrijd ervaring.
En hopelijk ook inzicht hoe druk het soms kan zijn en hoe moeilijk het soms kan zijn om dan een brok hormonen bij te houden.
Iets waar je geen last van hebt bij een merrie of ruin.

[***] schreef:Ik ben nu L2+0, maar als ik L2+1 ben ga ik ook door op een friese hengst als het goed is. Groene hengst, 3 jaar oud, heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in![]()
Ik vind die regeling eigenlijk ook belachelijk, ik denk niet dat ik als ik met mijn pony die 2x M heeft gelopen de volgende wedstrijd 180 punten in de L2 haal ik eraan toe ben om die hengst fatsoenlijk te rijden.
Maarja, de KNHS moet toch een regeling treffen. Iedereen apart gaan keuren of die er wel of niet aan toe is, lijkt mij ook geen oplossing.
Ik denk dat dit gewoon een terugkerend probleem blijft.
Elisa2 schreef:Een net proefje rijden is iets heel anders dan controle houden over een hengst.Daar moet je toch echt wel "kundig" genoeg voor zijn.En voor mij mag er ook wel een speciale test komen.Ik reed eens op een merrie toen er een losgebroken hengst achter haar aan kwam,die erop wilde springen.Levensgevaarlijk!!!

Myra1 schreef:[***] schreef:Ik ben nu L2+0, maar als ik L2+1 ben ga ik ook door op een friese hengst als het goed is. Groene hengst, 3 jaar oud, heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in![]()
Ik vind die regeling eigenlijk ook belachelijk, ik denk niet dat ik als ik met mijn pony die 2x M heeft gelopen de volgende wedstrijd 180 punten in de L2 haal ik eraan toe ben om die hengst fatsoenlijk te rijden.
Maarja, de KNHS moet toch een regeling treffen. Iedereen apart gaan keuren of die er wel of niet aan toe is, lijkt mij ook geen oplossing.
Ik denk dat dit gewoon een terugkerend probleem blijft.
Aan jou dan de vraag: waarom doe je het dan toch?
Vragen om ongelukken....
je kan dan op de door de stamboek georganiseerde wedstrijden de punten halen totdat je de eis van het KNHS hebt,en daarna kun je je startkaart aanvragen en aan de KNHS wedstrijden deelnemen
(je moet zelf even uitzoeken welke stamboeken dit allemaal zijn in elk geval het AVS, en ik neem aan dat je paard ingeschreven staat bij een stamboek?)