Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gomir schreef:Het zal ook nog wel wat genuanceerd worden denk ik oosterhoff.
Ik zie er in bepaalde gevallen wel voordeel in. Rij zelf op het moment maar één paard en dan is het best heftig om af en toe eens het Z binnen te rijden. Dat vind ik echt wel hoog zatIk zou het dus best ok vinden als ik niet verplicht naar het ZZ hoef te promoveren, maar Z mag blijven rijden
![]()
Voor de dressuur vind ik het trouwens al een heel stuk minder zinnig
Katja schreef:Dan moeten die mensen langer in dezelfde klasse blijven rijden en dan kunnen ze ook weer prijzen winnen. Ik zie het drama niet zo als iemand beter rijdt dan ik dan moet ik zorgen dat ik beter wordt en niet zeuren dat het niet eerlijk is dat diegene nog in een bepaalde klasse hangt.
Er zijn zat landen waar geen promotieverplichting is en daar werkt het ook.
Katja schreef:Maar denk je dat het leuk is voor iemand die elke wedstrijd 4 of 5 punten haalt om in die klasse te blijven rijden?? De meeste mensen willen graag promoveren als ze zover zijn.
Met springen ligt dat weer anders omdat je dan soms te maken hebt met mensen die niet over durven ivm de hoogte.
hananya schreef:Denk jij serieus dat de KNHS dispensatie gaat verlenen aan iemand die in 20 rondjes M de 30 punten vol heeft gereden? Ik denk toch echt van niet...Bij uitzonderingen kun je dispensatie aanvragen en verder vind ik het systeem wat er nu is prima!
Zal voor de dressuur misschien prima werken om thuis door te trainen, maar ik moet toch echt gewoon kilometers in de ring maken met mijn paard. Start nu ook net zo lang HC door tot ik het aandurf, maar ik zou het prima vinden als ik dan gewoon normaal mee zou mogen blijven rijden.Citaat:Wanneer mijn paard eraan toe is, ga ik over en is hij er nog niet aan toe, dan houd ik m nog even thuis om door te oefenen.
Mocht het gaan om een paard dat wedstrijdervaring nodig is, dan is er de mogelijkheid om HC te starten.
Dat is lekker makkelijk natuurlijk. Ik heb mijn paarden voor de sport en vind het leuk om op concours te gaan. 1.30 is me alleen met mijn ene paard dat ik op dit moment aan het werk heb gewoon hoog zat, valt best tegen als je dat weer rond moet rijden als je een week of drie niet op concours geweest bentCitaat:Wat betreft het springen: Als je er niet over durft, moet je het niet doen! Ga thuis oefenen, rijd wat oefenparcoursen (of start HC) en als je er dan nog niet overheen durft: houdt het op....
Citaat:Ik vind deze regeling weer ruiken naar geldklopperij van de KNHS en het daarbij nog eens erg fraude-gevoelig.
asjemenou schreef:Ik vind het maar een rare regel.
Zie er het nut ook niet van in.
Vind alleen wel dat ze dan van kampioenschappen uitgesloten moeten worden als ze meer dan 30 wp hebben.
Anders heb je straks elk jaar dezelfde kampioen!!![]()
Nu is het zo dat je dispensatie aan kunt vragen om niet te hoeven promoveren, bv een man van 75 die lekker in de B mag blijven springen, dat vind ik eigenlijk een stuk beter.
Voor zo iemand is het ook terecht, maar staks krijg je waarschijnlijk ook combinaties die alleen voor de eerste prijzen gaan.
Katja schreef:Het is typisch hollands om voor alles maar regeltjes te hebben. Ik ben blij dat er wat meer eigen verantwoordelijkheid gevraagd wordt.
Liselot11 schreef:asjemenou schreef:Ik vind het maar een rare regel.
Zie er het nut ook niet van in.
Vind alleen wel dat ze dan van kampioenschappen uitgesloten moeten worden als ze meer dan 30 wp hebben.
Anders heb je straks elk jaar dezelfde kampioen!!![]()
Nu is het zo dat je dispensatie aan kunt vragen om niet te hoeven promoveren, bv een man van 75 die lekker in de B mag blijven springen, dat vind ik eigenlijk een stuk beter.
Voor zo iemand is het ook terecht, maar staks krijg je waarschijnlijk ook combinaties die alleen voor de eerste prijzen gaan.
Helemaal mee eens, combinaties die meer dan 30 winstpunten in de B hebben behaald, moeten ze dan uitsluiten van kampioenschappen.
Enja, laat die man van 75 lekker in de B blijven rijden, die rijden enkel en alleen voor het plezier, totaal niet voor een afvaardiging oid.