hoe verder na het Z2??? Weet iemand hoe het zit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Exodus

hoe verder na het Z2??? Weet iemand hoe het zit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 20:53

Hoi

Ik vroeg me af hoe het nu precies zit als je na het Z2 verder zou willen.
Ik hoor vaak wat termen lichte tour zware tour, intermediaire etc. Maar weet nu niet precies hoe het nu zit. Zou iemand me antwoorden kunnen geven op de volgende vragen?

* Wat is de volgorde van klasse na het Z2 tot "Anky" aan toe zeg maar?
* Wat moet je ervoor doen om in deze klasse te mogen starten? Hoeveel wps moet je hebben in de klasse ervoor zodat je over mag?
* en als je een bepaald niveau rijd mag je zeg maar niet meer in de L of M starten. Vanaf wanneer is dat?

Alvast bedankt voor de hulp. Haha!

samoth

Re: hoe verder na het Z2??? Weet iemand hoe het zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:43

* ZZ Licht - ZZ Zwaar - lichte tour (intermedaire I) - midden tour (intermedaire II) - zware tour.
* als je 15 wp in Z2 heeft gehaald dan mag je ZZ L starten
* Als je 2 paarden op ZZ L met wp heeft uitgebracht dan mag je niet meer L1 en L2 starten

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:49

Th0mas schreef:
* ZZ Licht - ZZ Zwaar - lichte tour (intermedaire I) - midden tour (intermedaire II) - zware tour.
* Als je 2 paarden op ZZ L met wp heeft uitgebracht dan mag je niet meer L1 en L2 starten

Je vergeet voor het gemak de Prix st George even?!
Dit is het goede rijtje:
*ZZ-licht
*ZZ-zwaar
*Prix st George(lichte tour)
*Inter I en II (midden tour)
*Grand Prix(anky= zware tour)

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:52

oke.. dan heb ik ook een vraagje.. Stel.. je start ZZ-licht. met 1 paard.. mag je dan daarna nog een 4-jarige in de B uitbrengen???

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:54

Carly22 schreef:
oke.. dan heb ik ook een vraagje.. Stel.. je start ZZ-licht. met 1 paard.. mag je dan daarna nog een 4-jarige in de B uitbrengen???

Zie de Tabel op www.knhs.nl
Maar nee, dat mag niet....

karlijnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:54

Carly22 schreef:

nee dat mag niet. je moet dan l starten

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:57

waar staat die tabel...?? hihi.. ben niet blond hoor Tong uitsteken en als je t nou slim doet.. eerst dat 4-jarige paard B+1 maken onder jou.. en daarna ZZ-licht?

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 22:46

Ok t word steeds duidelijker.
Wel nog een vraagje.
Waar kan ik vinden wat er gevraagd word in de ZZ lichte en Zware etc. etc. proeven.

En hoe zit het met wedstrijden? Die worden natuurlijk niet op elke manege gegeven en ook niet elke week neem ik aan. Hoe zit dat dan?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:48

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 23:03

Thanks dat is een handige site. Erg duidelijk.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 08:08

Exodus schreef:
Ok t word steeds duidelijker.
Wel nog een vraagje.
Waar kan ik vinden wat er gevraagd word in de ZZ lichte en Zware etc. etc. proeven.

En hoe zit het met wedstrijden? Die worden natuurlijk niet op elke manege gegeven en ook niet elke week neem ik aan. Hoe zit dat dan?

Dat ligt juist een beetje gecompliceerd op het moment Haha! Eerst was er de stichting ZZGP, maar deze stopt per 1 januari en dan gaat de KNHS het regelen van deze wedstrijden op zich nemen. Dus nu kun je nog kijken op www.zzgp.nl en er staat nu ook op www.knhs.nl een apart kopje voor Nationale wedstrijden, dat zijn deze dus...

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 11:36

OK ingewikkeld dus.
Zie in jouw onderschrift dat je ZZlicht rijd met winst. Is het een zware overgang van Z2 naar ZZlicht? Zoals ik heb gelezen in de proeven zijn er 2 moeilijkheids oefeningen bij gekomen. Kwart pirouettes in galop en een galop wissel aan het einde van een van hand veranderen in midden of uitgestrekte galop. Zijn dit de enige extras boven op het Z2?

En is het te doen? Wat zijn jouw ervaringen en hoe lang rij je al in deze klasse etc? Ben gewoon benieuwd hor. Ik rij nu een paard die zeker meer potentie heeft dan Z2. Ik daarintegen rij nog maar 3 jaar wedstrijden en dus weinig ervarin. Ik heb nu net 4 keer een Z1 proef gereden met een ander paard en dat vind ik helemaal geweldig. Alleen word hij verkocht. Dus daar zit verder geen toekomst in. Ik wil met de andere graag verder dan het Z2 maar dan moet het voor mij wel haalbaar zijn. Daar ik 0 ervaring etc heb ik het rijden op zich van dat niveau laat staan het aanleren van deze oefeningen!

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 11:47

Iemand anders die ervaringen etc. heeft met deze overstap zijn natuurlijk ook welkom.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:41

als je kijkt naar de percentages in het zzlicht, zie je dat die overstap vaak onderschat wordt.
het zijn niet alleen de wissels een 1/4pirouettes die het moeilijker maken maar juist de oprichting en verzameling moet een stuk beter zijn dan in het Z2.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:41

weet iemand waar die tabel staat?? Op www.knhs.nl?? ik kan het nl niet vinde Clown

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:46

Manon79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:12

De volgende klasse is dan de ZZ-licht, oftwel Nationaal. Mijn vriendin rijdt sinds kort ZZ-licht en haar ervaring is dat de oefeningen gelijk blijven, maar dat er veel strenger naar takt wordt gekeken.
succes!!!

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 13:45

Ik dacht ook al dat daar idd. meer de moeilijkheids graad zat. Dat is denk ik ook het moeilijke van die klasse. Dat vind ik nu in het Z1 al wel. En toch krijg ik in deze klasse wel wps. Maar ik wil idd die overstap naar het ZZlicht niet onderschatten. Als er nog meer mensen met ervaring, tips ofzo zijn. Alles is welkom.

Zijn er misschien ook mensen die in de omgeving van Eindhoven ZZlicht moeten starten binnenkort? Zou wel gewoon eens willen komen kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:31

Exodus schreef:
Ik dacht ook al dat daar idd. meer de moeilijkheids graad zat. Dat is denk ik ook het moeilijke van die klasse. Dat vind ik nu in het Z1 al wel. En toch krijg ik in deze klasse wel wps. Maar ik wil idd die overstap naar het ZZlicht niet onderschatten. Als er nog meer mensen met ervaring, tips ofzo zijn. Alles is welkom.

Zijn er misschien ook mensen die in de omgeving van Eindhoven ZZlicht moeten starten binnenkort? Zou wel gewoon eens willen komen kijken.

In oirschot worden vrij regelmatig deze wedstrijden gehouden.
Dat is voor jou goed te doen om heen te rijden denk ik.

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 19:19

ok thanks. Ga ik eens achteraan. Oirschot is voor mij goed te doen. Ik meen dat ze ook wel eens in Sint Oedenrode gehouden worden maar weet niet precies waar etc. Iemand suggesties?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:51

Exodus, je zou ook kunnen proberen of je een keer schrijfster mag zijn bij dit soort rubrieken. Erg leerzaam en je merkt meteen wat juryleden belangrijk vinden op dat niveau. Bovendien is het ook leuk en zijn juryleden vaak blij met een schrijfster die weet waar het over gaat zodat ze termen niet hoeven uit te leggen.

xafir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:00

hallo,

ik denk inderdaad dat de overstap naar het zzlicht niet onderschat moet worden.
heel veel mensen gaan gewoon maar starten.... je ziet enorme startlijsten en weinig winstpunten.
als ik naar mezelf kijk dan zie ik dat ik in 9 wedstrijden 26 wp in het Z2 had en in het zzlichtoke ik heb alle 10 de punten maar daar komen ze niet aanwaaien.
er word heel anders gekeken veel meer oprichting en verzameling!

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:02

missmiekie schreef:
Th0mas schreef:

Je vergeet voor het gemak de Prix st George even?!
Dit is het goede rijtje:
*ZZ-licht
*ZZ-zwaar
*Prix st George(lichte tour)
*Inter I en II (midden tour)
*Grand Prix(anky= zware tour)

Inter 1 is Lichte tour...

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:43

xafir schreef:
ik denk inderdaad dat de overstap naar het zzlicht niet onderschat moet worden.
heel veel mensen gaan gewoon maar starten.... je ziet enorme startlijsten en weinig winstpunten.

Dat is hetzelfde als wat ik in de basissport ook zie Clown

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 16:57

Martie schreef:
Exodus, je zou ook kunnen proberen of je een keer schrijfster mag zijn bij dit soort rubrieken. Erg leerzaam en je merkt meteen wat juryleden belangrijk vinden op dat niveau. Bovendien is het ook leuk en zijn juryleden vaak blij met een schrijfster die weet waar het over gaat zodat ze termen niet hoeven uit te leggen.

Ja Ik was ook van plan om gewoon eens een paar verenigingen op te bellen die deze wedstrijden houden en het te vragen. Alleen weet ik niet waar ze gehouden worden en welke vereniging daar dan achter zit. Heb inmiddels al wel wat sites waar ik kan kijken dus ga dit zeker eens vragen.