ik ga in januari starten met wedstrijd rijden
Ik wil gaan springen omdat ik en mijn paardje dat het leukste vinden.
Maarrr dan heb je 1 winstpuntje nodig.
Iemand nog goede tips of adviezen
Dankjewell groetjes naomi en jamir
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
of goed trainen kan natuurlijk ook

dus eerst goed trainn voor dat winstpunt,, 
Anoeska schreef:Als je niet eens 1 WP in de B kan rijden, dan denk ik niet dat je klaar bent om te gaan springen. Die regel is er natuurlijk niet voor niks.
Dus mijn tip, gewoon lekker dressuurmatig doortrainen en die winstpunt in een paar maanden halen.
naomi_jamir schreef:hey
ik ga in januari starten met wedstrijd rijden![]()
Ik wil gaan springen omdat ik en mijn paardje dat het leukste vinden.
Maarrr dan heb je 1 winstpuntje nodig.
Iemand nog goede tips of adviezen![]()
Dankjewell groetjes naomi en jamir
Venetia schreef:Een B proef vraagt niet erg veel van paard en ruiter, die minimale gehoorzaamheid die daar geeist wordt, daar moet je altijd naar streven als je gaat springen.
Als je op een hele korte zijde nog niet fatsoenlijk in galop kunt aanspringen, dan is een springwedstrijd ook geen goed idee. Soms wat harder en zachter en afwenden en klaar is kees.
Liefst een beetje over de rug (ook fijn met springen), maar nog niet eens altijd nodig bij sommige jury's.
Ik denk, dat voor een goed springparcours op den duur wel wat meer nodig is dan die B proef met goed gevolg afleggen dus na het behalen van het winstpunt zou ik toch maar dressuurmatig doortrainen.
rayo schreef:sorry maar met mijn vorige paardje was bijna geen winstpunt te rijden in de B omdat hij voordurend tegen de hand liep (beestje houd echt niet van dressuur), maar met springen in no-time een hoop winstpunten en veel gewonnen in de B met hoge stijlpunten.....(nu gaan we pas met onze 4-jarige op concours als ie L-dressuur is, maar dit paard heeft wel aanleg voor dressuur, dus per paard verschillend)
niks mee te beginnen, hebben er 1,5 jaar over gedaan om die ene winstpunt te halen. Springen, binnen de kortste keren L.. met prijzen en alles erop en eraan 
maar in ieder geval had ik net 156 punten(oude telling)
dus was helemaal blij want had bij voorhand al de week erna ingeschreven voor springen