Wel een startkaart, maar geen verenigingsrijlessen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Canis

Wel een startkaart, maar geen verenigingsrijlessen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 14:04

Hallo,

Ik vroeg mij af of er nog mensen zijn die wel wedstrijden rijden en dus een startkaart hebben, maar geen deel nemen aan de verenigingsrijlessen.

Bij ons is dit sinds dit jaar niet meer mogelijk. Ik vroeg mij af of dit landelijk is doorgevoerd, want ook bij div. andere verenigingen in de regio is het tevens niet meer mogelijk.

CU

Apple

Re: Wel een startkaart, maar geen verenigingsrijlessen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:07

Ik denk dat dit erg afhangt van de vereniging waar je lid bent en de regio waar je zit.

Bij de vereniging waar ik zit worden uberhaubt geen verenigingslessen gegeven bijvoorbeeld.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:08

Goh, dat doen zoveel mensen. Ik dus ook. Je bent gewoon startkaartlid. Dit is een ander tarief dan iemand betaald die ook lest.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:08

Hangt inderdaad van de vereniging af. De van oorsprong landelijke rijverenigingen hebben het vaak nog wel. De vroegere NBVR verenigingen hadden het over het algemeen al niet.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:11

Ik heb toen ik Apollo nog had bewust gekozen voor de ruitervereniging in Swalmen, omdat die geen clublessen gaf. Reuver en Beesel hadden verplichte clublessen en daar had ik de tijd en de mogelijkheid gewoon niet voor. Dan hebben we het al over 2000-2001... Ik wilde enkel die startkaart en de rest hoefde voor mij allemaal niet zo, ik kreeg goede privéles toendertijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:13

Ik rijd zelf geen wedstrijden, maari k ken er genoeg die alleen lid zijn van een vereniging vanwege de startkaart en die geen les hebben. Ik ken zelfs een vereniging (met heel wat leden, hoe veel weet ik niet) die op het moment maar 3 rijdende leden heeft.

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 14:18

Dus als ik het goed begrijp is het nog steeds mogelijk om bij bep. rijverenigingen alleen lid te zijn voor de startkaart.

Zijn er dan ook nog mensen die zo'n vereniging in de regio Achterhoek weten??? Ik heb nl al heel wat verenigingen benaderd... Allen deden dit niet. Maar zij zijn ook landelijke rijverenigingen. De verenigingen die voorheen NBVR waren ken ik niet.

_Bolero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:21

Ik ben ook iemand die voor de startkaart lid is van een rijvereniging. Moet er niet aan denken, dat ze me gaan verplichten tot het nemen van lessen daar!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:26

Ik ben ook lid van een vereniging waar ik geen lessen volg. Je kunt daar totaal niet-actief zijn, je hoeft dus ook niet achter de bar te staan ofzo.

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 14:38

@angela, Jouw vereniging klinkt helemaal relaxt!
Jammer dat Duidsland niet echt een optie is voor mij...

@all:Ik denk dat ik dan maar eens wat verder van huis ga zoeken, want als ik jullie hoor moet het gewoon mogelijk zijn om alleen lid te zijn voor de startkaart.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:00

Ik ben lid dat ik wel rijlessen kan volgen (niet dat ik dit doe ofsow) en de bak kan gebruiken (binnenbak op 3 minuten stappen) moet wel 1 keer per maand een stukkie van 3 bij 3 meter vegen. Naja, dat overkom ik wel!!!

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 15:15

Hoi hoi!!! Lachen
Na vlink wat googlen en enkel telefoontjes heb ik een vereniging gevonden waar ik alleen een startkaart kan aanvragen zonder bijkomende fratsen!!! Wel een stukkie uit de richting, maar dat geeft toch niet als het alleen een papieren lidmaatschap is... thx all!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:19

Anders weet ik in Twente nog wel wat verenigingen voor je.

Vereniging waar ik lid ben (Lonneker eo) hoef je ook niet achter de bar ofzo. Maar je krijgt wel het verenigingsblaadje Lachen

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:07

Mijn rijvereniging in Duitsland hoef je ook niet te lessen en verder ook nergens bij te helpen ofzo (mag wel Knipoog), maar daar willen we nu wel verandering in brengen, want het loopt daar helemaal niet.

In Nederland moet ik voor volgend jaar ook een rijvereniging zoeken, aangezien ik wil gaan starten, maar dan willen we daar ook niet gaan lessen, omdat dat veel te ver is Knipoog

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:44

Bij onze vereniging zijn helemaal geen verenigingslessen.
Je hebt van die papierenverenigingen, waar dus geen verenigingslessen worden gegeven.

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:00

Ik reed ook altijd gewoon voor de club. Maar reed daar geen lessen.

Nu heb ik mij wel weer aangemeld, maar omdat die instructrice net weg is, heb ik me weer afgemeld.

Bij ons kan het dus wel gewoon! Gelukkig!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:44

Ik ben lid geweest van een vereniging die het op zich heel mooi voor elkaar had, maar ik moest daar veel doen!!
Niet normaal gewoon. Ik moest bijna altijd helpen bij de wedstrijden, ook als ik zelf reed. Ze hadden nooit genoeg vrijwilligers, dat was echt banketstaaf. Ik was bijna soms wel twee vrijdagavonden en een hele zaterdag in de maand aan het helpen met wedstrijden. Daarnaast nog kantine schoonmaken, loten verkopen... Pfff. Ik regelde de lessen dan ook nog een tijdje, maar dat had ik dan wel zelf op me genomen, omdat de lessen niet zo goed geregeld waren toen.

Nu zit ik bij een vereniging waar ik gewoon les kan rijden ook, maar verder hoef ik niks. Héél relaxed; ik houd ècht tijd over!
We hebben alleen geen eigen binnenbak om te vrij rijden, maar ik kan bij een kennis in de binnenbak voor 3 euro per uur (ook nog lekker alleen i.p.v. met tig anderen). Thuis hebben we een hele fijne buitenbak, dus ik red me prima.

Zo zie je maar weer, het is maar net waar je voor kiest, iets meer luxe met heel veel verplichtingen, of wat minder luxe en weinig tot geen verplichtingen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:45

Ik ben lid van een vereniging als startkaarthouder, er zijn wel lessen. Ik (en vele met mij) doe daar niet aan mee. Het is ook niet verplicht. Als je wel meedoet, dan moet je extra betalen. Ik vind het raar dat ze je verplichten om mee te doen aan de lessen, en ik zou dan ook accuut mijn lidmaatschap opzeggen. Ik les bij wie ik wil lessen en niet bij wie de vereniging wilt dat ik les.

Verplicht meehelpen is iets waar je zelf voor kiest, ik wil best eens schrijven, ringmeesteren oid, maar dit als verplichting zoveel uur per maand? Never!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:50

Canis schreef:
Hoi hoi!!! Lachen
Na vlink wat googlen en enkel telefoontjes heb ik een vereniging gevonden waar ik alleen een startkaart kan aanvragen zonder bijkomende fratsen!!! Wel een stukkie uit de richting, maar dat geeft toch niet als het alleen een papieren lidmaatschap is... thx all!!!

Oja; houd er wel rekening mee dat je dan dus alleen kringwedstrijden kunt rijden in de regio van de vereniging en niet in je eigen regio.
Dat is wel een vrij groot nadeel vind ik!

@ Sammie; het was niet voor iedereen verplicht om te helpen, maar als ik een keer niet kon, dan belden ze net zo vaak tot ik toegaf. Heel dom dàt ik toegaf bij nader inzien, maar ja... zo ben ik en daar maakten ze dankbaar gebruik van. Ik vond het heel vervelend dat anderen die nooit wilden helpen er ook altijd mee weg kwamen! Vaak waren dat ook nog eens mensen die zelf veel wedstrijden reden.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:17

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik rij bij Ars Longa in Haarsteeg, dat was ook een NBVR vereniging, dus enkel en alleen voor de wedstrijden. Lessen volgen daar is niet eens mogelijk *LOL*

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:18

Ik rij ook wel wedstrijden maar doe geen clubles en sta ingeschreven als admin lid & 'niet-rijdend lid '

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 01:01

Ik rij bij de Bleiswijkruiters, en op vrijdagavond zijn er verenigingslessen. Ik moet dan werken, dus ik rijd niet mee in de lessen. Bij ons is het niet verplicht, er zijn meerdere die wel een startkaart hebben maar geen verenigingsles rijden.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 01:20

ik heb mn startkaart bij een vereniging maar kom er nooit..
les er nooit, start er zelfs nooit.

dus het is nog steeds mogelijk op niet-rijdend lid te zijn Lachen

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:25

ik neem alleen deel aan wedstrijden.

ik heb voorheen wel deelgenomen aan de lessen, ging altijd onder de man, maar sinds dat we verhuisd zijn geen optie meer.

ik vind btw ook dat iedereen dat zelf moet weten of je wel of niet gaat, dat mogen ze niet verplichten vind ik.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:58

Op mijn vorige club moest ik altijd lesgeld betalen, ook als ik geen les wilde. Nu ben ik lid van een administratieve vereniging. Daar worden geen lessen gegeven. Is dus per club verschillend.