Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Kelly_ann schreef:
Ik doe zelf altijd een keer onderling starten om te testen...
amondi schreef:gezien de discussies over het niveau van juryleden zou ik me nooit aan de wedstrijdresultaten spiegelen of Sas naar de M1 gaat of niet...... Veel te vaak voorgekomen dat ze dikke winst had terwijl het paard geen meter aan de hulpen stond, maar zijn eigen weg zocht.....
Een goede instructeur zal hier veel behulpzamer in zijn!
Ik vond de overgang helemaal niet groot. jasmijn78 schreef:Als je in de M1 winstpunten rijdt, dan weet je zeker dat je paard klaar is voor de M1![]()
Al heeft iemand 30 wp in de L2, dat wil nog helemaal niet zeggen dat diegene ook daadwerkelijk klaar is voor de M1. M1 startgerechtigd wil nog niet zeggen M1 klaar. Lees je proeven en je proevenboekje, overleg met je instructeur en start gewoon een paar keer. Als de resultaten tegenvallen weet je genoeg. Dan was je er dus nog niet klaar voor. Kijk wat slecht ging, ga thuis weer lekker trainen en als je denkt dat je de slechte punten verbeterd hebt probeer je het weer.
L2/M1 is nog niet zo'n grote overstap. De M1 is met de nieuwe proeven een stuk makkelijker dan vroeger. M1/M2 is een veel grotere stap.