hier even een probleem, Ik rijd op een 6 jarige fries en ik ga er mee starten.
Voordat ze hem kochten was hij nog "hengst" en leiten ze hem castreren, máár er was maar 1 bal ingedaald en die is toen weg gehaald. Een tijd later is die andere ook ingedaald maar nooit gecastreerd, klophengst dus.
Ik wilde er graag mee gaan starten, maar op je aanvraag moet je dus merrie, ruin of hengst invullen. Op al zijn papieren stond ruin, maar er hangt toch echt heel duidelijk iets onder
.Dus ik de KNHS opbellen. probleem voorgelegd, even een doodse stilte aan de andere kant

moest ze even navragen, want dit was toch wel een hele goede vraag
.Nou ik moest gewoon Klophengst op het aanvraag formulier invullen. En dat er op zijn overige papieren ruin stond was geen probleem.
Nu was mijn vraag, straks vraagt de jury of hij in mijn papieren mag kijken, ziet hij op mijn startkaart klophengst staan en op mijn andere papieren ruin staan, daar gaan ze natuurlijk weer over zeuren...
Wat zouden jullie dan doen? de papieren laten veranderen? (we gaan hem NIET castreren!)
Of moet de KNHS gewoon een brief naar mij verzenden, dat ik van hun mag starten ondanks dat de papieren niet helemaal kloppen... Volgens de KNHS was dit totaal geen probleem dat het niet helemaal klopte.
Maar zal je zien dat ik net een paar keer zo'n "zeur" jury heeft die er een gigantische toestand over maakt...
Ben benieuwd!
daarom heb ik ook geen hengst ingevuld, omdat (voor de zo veelste keer
) ik het hele verhaal wat ik ook in mijn beginpost (maar dan de uitgebreide versie) aan de KNHS heb verteld over de telefoon. Dus toen zeiden ze; zet gewoon klophengst op je formulieren, en wij zorgen dat, dat op je startkaart komt! Toen vroeg ik nog, is dat geen probeel? omdat er ruin op zijn papieren staat,
nee dat was geen probleem ik moest gewoon klophengst invullen