Vraagje over HC starten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kit_for_ever

Vraagje over HC starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 09:10

Mag ik met een blanco coupon HC starten als ik dit erop zet? Of moet je daar speciale Hc coupons voor hebben. (geen flauw idee of deze bestaan, heb iig van deurne uit nog een setje liggen Clown ). Wel weet ik dat je ook als je met blanco coupons start dat je per paard een startkaart moet hebben. Iemand die t me vertellen kan?

oosterhoff

Re: Vraagje over HC starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:32

Een blanco startcoupon moet worden ingevuld metde gegevens van je paard erop. dan geld ie vervolgens als een normale startcoupon. dit betekend dus dat je daar ook HC mee mag starten. Daar heb je dus inderdaat een startkaart voor nodig. In welke klasse wil je HC starten en waarom? en waarom wil je dat doen met een blanco coupon? Is namelijk nogal prijzig.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 09:35

Omdat ik een aantal paarden van andere een paar keer kan starten. Ik vind het zonde om daar een spciale startkaart voor aan te vragen en misschien dat ik uiteindelijk goedkoper uit ben door een startkaart aan te vragen met die beestjes die vaker mee gaan, en dan blanco coupons te gebruiken. Zodat ik ook als ik andere paarden een paar keer start die coupons kan gebruiken.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:36

HC starten mag officieel alleen als je een startkaart hebt Knipoog

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 09:41

En als ik gewoon een keer een paardje mee wil nemen op wedstrijd, voor een paar keer? Toch een startkaart aanvragen?

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:44

Ja, je mag niet starten zonder, ook niet HC

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:49

Juist je mag niet zomaar een paard meenemen. naar mijn weten heb je daar dan een blanco startkaart voor nodig. dan heb je dus een startkaart waar je alle paarden mee kan starten die je maar wil. Is wel heeeeeeel erg duur als dit maar zelden voor komt.
Lijkt me dus redelijk onzinnig.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:14

Dat heet een universele startkaart (zie art. 16 en 17 van het Algemeen Wedstrijdreglement). Knipoog Zo'n startkaart voor de paarden kost € 780,=.

Een blanco startcoupon kost € 16,= per stuk. Deze kun je alleen gebruiken wanneer er een startkaartaanvraag is ingediend bij de KNHS. Opmerking: Dit kon ik nergens in de reglementen terug vinden, maar dat is wat er bij mij bekend is.

Je zou wel eens een aantal onderlinge wedstrijden kunnen starten met die paarden, of het eens kunnen proberen bij de rijvereniging waarvoor je rijd. Misschien mag je wel een keertje stiekem starten met een gekopieerde blanco coupon op het concours wat door je rijvereniging wordt georganiseerd.
Soms zijn er ook wel speciale oefenwedstrijden voor mensen zonder startkaart, maar dat is vaak even zoeken waar die zijn.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 14:33

nou...€780 euri gaat idd een beetje zn doel voorbij Clown 1jte van die paarden ga ik al starten op de wedstrijd op onze eigen club, maar ik heb daar nog echte HC coupons voor van NHB Deurne. Dus dat gaat wel. Toch bedankt voor alle reacties!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 19:58

Ik zocht toevallig het Algemeen Wedstrijdreglement door voor iets anders, maar ik kwam de term 'dagstartkaart' tegen.

Citaat:
Startdocument voor niet-leden om gedurende één dag als lid onder de reglementen van de KNHS deel te nemen aan een wedstrijd of rubriek, die daartoe met toestemming van de KNHS is aangewezen.

Op de tarievenlijst van de KNHS kwam ik alleen zo'n startkaart tegen voor de aangespannen sport, endurance en voor de jacht. Maar het kan nooit kwaad om eens te informeren bij de KNHS voor de mogelijkheden bij de dressuur, denk ik. Lachen

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 08:01

En dat gaat dan wel mee voor punten of dan toch HC?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:09

Tja, dat weet ik zo niet. Ik heb geen ervaring met die startkaart. IK kwam de term tegen en dacht dat het misschien wel iets voor jou was (mits het in de dressuur mogelijk is).

Maar als je de definitie van het begrip zo bekijkt dan kun je zowel voor punten als HC starten, maak ik erop uit.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 08:30

Ja zoiets dacht ik dus ook al. Ik wou er eigenlijk een meeltje naar de knhs op wagen, over de hele HC vraag zeg maar. Maar het leek me succesvoller op bokt, dan dat ik een meel terug zou krijgen van de knhs Tong uitsteken

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:42

Ik denk dat een belletje eerder succesvol kan zijn, dan kun je vragen naar de betreffende afdeling. Hier staan de telefoonnummers van de KNHS. Da's beter dan een mailtje, aangezien die vaak door iemand beantwoorden die 't nét niet helemaal weet.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 08:44

Maar tegen de tijd dát je iemand aan de telefoon hebt... Ik vind de knhs echt vermoeiend wat dat betreft. Als ik moed verzameld heb zal ik eens bellen dan weet ik t idd zeker. Bedankt!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:26

voor 1 keertje starten, kan je beter de vereniging opbellen of je aan het eind van de dag mag inrijden en desnoods de proef rijden( zonder jury) Heeft hij het toch een keer allemaal meegemaakt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:32

Dagstartkaart is bedoeld voor de kennismakingsrubrieken van die disciplines, je wordt dan voor een dag lid van de KNHS ivm verzekeringen en dergelijke.
Dat is er dus niet voor de dressuur en het springen.

Jij bedoelt een universele startkaart zoals Puera uitlegt en dat is echt de moeite niet in jouw geval(en die krijg je ook niet zomaar). Je kunt het beste gewoon startkaart aanvragen als je wil rijden(of wat amondi zegt) en dan ook een set startcoupons. Zelfs als je maar twee keer start ben je met een complete set goedkoper uit dan met een blanco coupon Knipoog

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:48

NHB Deurne heeft 'eigen' blanco HC coupons. Daarmee mag je tijdens de opleiding HC starten op welk paard dan ook, ook op officiele KNHS wedstrijden. Het paard noch de ruiter hoeft daarvoor een startkaart te hebben. Het paard moet natuurlijk wel gechipt zijn, paspoort hebben en tijdig ingeent zoals ieder paard.
Ik heb deze coupons zelf een aantal keer gebruikt, zowel dressuur als springen, zonder startkaart en nooit problemen gehad. Zelfs nu ik alweer een aantal jaar van Deurne af ben, gebruik ik hier en daar nog wel eens een coupon voor een jong paard (ben er natuurlijk wel zuinig op..)

Ik heb overigens nog even gekeken en op de 'Deurne coupons' staat met grote letters Hors Concours boven. Je kunt ze dus zowieso niet gebruiken voor punten.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 18:42

livvy schreef:
NHB Deurne heeft 'eigen' blanco HC coupons. Daarmee mag je tijdens de opleiding HC starten op welk paard dan ook, ook op officiele KNHS wedstrijden. Het paard noch de ruiter hoeft daarvoor een startkaart te hebben. Het paard moet natuurlijk wel gechipt zijn, paspoort hebben en tijdig ingeent zoals ieder paard.
Ik heb deze coupons zelf een aantal keer gebruikt, zowel dressuur als springen, zonder startkaart en nooit problemen gehad. Zelfs nu ik alweer een aantal jaar van Deurne af ben, gebruik ik hier en daar nog wel eens een coupon voor een jong paard (ben er natuurlijk wel zuinig op..)

Ik heb overigens nog even gekeken en op de 'Deurne coupons' staat met grote letters Hors Concours boven. Je kunt ze dus zowieso niet gebruiken voor punten.

Mooi dat zoiets bestaat maar eerlijk gezegt vind ik het volkome belachelijk. Laat ik zeggen discriminatie. Waarom worden mensen van Deurne voorgetrokken?

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 18:53

Slaat ook nergens op, ben ik met je eens. Ik had er 5 gekregen, heb er 2 afgegeven aan iemand die per toeval een keer een paard moest/kon starten. Dus heb er nog 3 over, en die ga ik denk ik maar wel gewoon gebruiken, waarom niet. Heb ze toch liggen..

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:37

Kit_for_ever schreef:
Slaat ook nergens op, ben ik met je eens. Ik had er 5 gekregen, heb er 2 afgegeven aan iemand die per toeval een keer een paard moest/kon starten. Dus heb er nog 3 over, en die ga ik denk ik maar wel gewoon gebruiken, waarom niet. Heb ze toch liggen..

Als je slim bent maak je er geld van!! Verkopen voor een vlinke duit en je kan rijk worden.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:45

mensen van deurne voorgetrokken?
aangezien deurne de enige paardensportopleidng van NL is zorgt deze opleding er gewoon voor dat mensen met een iets minder ideale situatie (geen eign paard+ wedstrijden) ook wedtridj ervaring kunnen opdoen.
wat ik wel toegevoegde waarde vind geven aan de opleiding.

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:18

xx_Irisje schreef:
mensen van deurne voorgetrokken?
aangezien deurne de enige paardensportopleidng van NL is zorgt deze opleding er gewoon voor dat mensen met een iets minder ideale situatie (geen eign paard+ wedstrijden) ook wedtridj ervaring kunnen opdoen.
wat ik wel toegevoegde waarde vind geven aan de opleiding.

Inderdaad... maar aan de andere kant vind ik dat mensen die naar deurne gaan toch al wel enige wedstrijdervaring moeten hebben (mijn bescheiden meninkje natuurlijk). Het geeft daarnaast wel de mogelijkheid om met verschillende paarden concourservaring op te doen, vooral op stage waar je paarden toch maar een half jaar rijdt.

Maar dat verkopen is eigenlijk ook geen slecht idee...

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:16

Tja prima als je op deurne de mogelijkheid krijgt om wedstrijden te rijden. volgens mij organiseren ze die toch zelf ook daar. Kunnen ze daar beter een uitzondering voor maken zonder dat daar coupons voor worden gedrukt die ook gebruikt kunnen worden door anderen. Gebruik dan gewoon een schoolpas oid.
Ik vind het behoorlijk kansloos.
Waarom geven ze anderen dan niet ook de mogelijkheid die coupons te kopen? Natuurlijk tegen een behoorlijk tarief maar dan kan je tenminste wat.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 11:30

Dan gebruik ik ze liever zelf. En dan derbij, je krijgt er maar 5. Ik denk dat de mensen die geen wedstrijdervaring hebben, toch eerst gaan dressuuren vooraleer ze aan het springen beginnen. Dan ben je er al 2 kwijt.. Dus echt veel zijn t er niet, maar opzich wel een mooie kans voor mensen zonder paard en wedstrijdervaring. Maar nu heb ik t eink nog niet helder. Kán ik nou bij de KNHS van die 'blauwe' coupons aanvragen of niet? Of zijn die stervens duur?