wachtlijst?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

wachtlijst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 16:04

Stel je hebt je ingeschreven voor een concours, en je kotm er net achter dat je op de wachtlijst staat ( rara wie overkomt dit Knipoog ) hoe groot is de kans dat je alsnog mag starten?
Er starten op dit moment 33 combinaties, en ik sta op de derde plaats op de wachtlijst, dus mijn kansen zijn niet zo heel groot, maar ja, het is/was mijn debuut en had zeker niet verwacht op de wachtlijst te komen Nagelbijten / Gniffelen
iemand enig idee?

Apple

Re: wachtlijst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 16:07

Tsja, dat hangt helemaal van de afmeldingen af Lachen. 10% afmeldingen komt nog wel voor dus dan zou je nog kunnen starten Lachen.

Als ik jou was zou ik gewoon in de voorbereiding komende week ervan uit gaan dat je start en de dag voor de wedstrijd even bellen of mailen Lachen (als ze je voor die tijd zelf al niet gebeld hebben).

Ik heb er ook een handje van om op wachtlijsten te belanden Schijnheilig , maar de twee keer dat mij dat is overkomen kon ik ook gewoon starten.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 16:09

Ohh valt mee hoor, van de 33 zeggen echt wel 3 af! we hadden gister een baan van 24, er waren maar 18...

janice22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:01

hmm vervelend zeg dat je dan op een wachtlijst staat zo`n eerste keer!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 17:06

maar bellen ze vaak de dag zelf nog, of hoor je het weleens eerder?
ik baalde er ook redelijk van, want mijn wachtlijst plaats was puur een fout,ik dacht namelijk dat ik al was ingeschreven, en 2.5 week geleden hoorde ik dat dit dus niet het geval was. dus snel nog alsnog ingeschreven,maar ik dacht dat ik wel zou kunnen starten.
Zucht, de reden van mijn startkaart nu al aanvragen was juist zodat ik deze indoor kon meerijden, zul je zien dat het alsnog niet kan.
maar ik maak dus nog wel een goede kans om mee te rijden denken jullie?

janice22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:09

tuurlijk meestal zeggen er idd wel een aantal combinaties af,
door kreupelheid of ziekzijn van de ruiter zelf, weinig tijd gehad om te trainen of door weersomstandigheden

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 17:27

mmm daar hopen we dan maar op Clown
ik heb daarnet gebeld en eerst zei ze dat er geen kans was, ik stond veel te laag op de lijst.
Toen ik vertelde dat ik op de derde plek stond, was er een klein kansje dat ik nog zou kunnen rijden, maar de kans was wel heeeeel klein.
Nu hopen dat mensen inderdaad zo netjes zijn om af te bellen, en niet gewoon niet komen opdagen.

Janella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:36

Wat toevallig , heb precies hetzelfde probleem.. had een maand van te voren opgegeven, en sta nu als 3e op de wachtlijst in Oenkerk.

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:06

Wij stonden ook een keer op de wachtlijst en zo'n 3 dagen van tevoren konden we er nog steeds niet bij. Een kennis van ons belde 2 dagen van tevoren (stond niet op de wachtlijst) en kon er gewoon bij. Zeker bang voor concurrentie haha.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 18:54

augurk schreef:
Wij stonden ook een keer op de wachtlijst en zo'n 3 dagen van tevoren konden we er nog steeds niet bij. Een kennis van ons belde 2 dagen van tevoren (stond niet op de wachtlijst) en kon er gewoon bij. Zeker bang voor concurrentie haha.

mm dat zou raar zijn!
Ik wist ook niet of ik er zelf achteraan moest bellen,of dat ze mij zouden bellen. dat is in ieder geval geregelt. hebben jullie dan vaak dat je toch niet kunt starten?

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:58

Ik las ook net mijn email en daar stond ik voor een wedstrijd van 29 oktober op de wachtlijst. Het duurt nog lang dus er kan nog van alles veranderen. Maar ik zit er maar aan te denken om af te zeggen. Er worden genoeg wedstrijden georganiseerd hier en ik heb eigenlijk niet zoveel zin om af te wachten..

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:04

Zou inderdaad op zoek gaan naar een wedstrijd waar je direkt zonder wachtlijst kunt inschrijven, of je anders daar ook op de wachtlijst laten zetten. Heb je toch meer kans. Zonde als je een wedstrijddag pland en puntje bij paaltje heb je niks.
De eerste die plek heeft daar ga je naar toe. Makkie toch.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 21:38

ik ben al wel aan het zoeken gegaan, en heb als extra voorzorgmaatregel dat ik eerst bel of e-mail om te vragen of er plek is,voordat ik de boel ernaar toe stuur. kijken of dat helpt. Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 06:25

augurk schreef:

Zo makkelijk is het niet hoor. Ik krijg dat commentaar ook vaak, wij hebben weinig startplaatsen, dus vaak een wachtlijst. Ik heb heel vaak uitvallers de laatste week, dus meestal kan bijna iedereen op de wachtlijst nog wel meedoen. Alleen is het vaak niet zo dat de eerste op de wachtlijst automatisch als eerste gebeld wordt. Als er in de M1 1 uitvalt, kan ik er niet zomaar 1 in de B bijzetten als die bovenaan staat, dat moet dan vaak weer een M combinatie zijn. Dat hangt allemaal af van de tijden die met de jury zijn afgesproken ( en sommige juryleden zijn nogal gesteld op hun begin en eindtijden of geven aan een bepaald maximum aantal combinaties te willen jureren ). Het is vaak heel vervelend om iemand te moeten teleurstellen, maar onze organisatie doet echt zijn best.
Andersom is het ook naar: ik had 6 combinaties op de wachtlijst voor de M, twee weken van te voren 1 afmelding, maar niemand wilde nog komen rijden. Tja, laat je dan niet op de wachtlijst zetten.... Boos!

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 07:42

Je staat toch niet voor niks op de wachtlijst en als je 3 dagen van tevoren belt begrijpen ze toch wel dat je graag wil meerijden. Dan kun je toch niet iemand die 2 dagen tevoren belt en NIET op de wachtlijst staat wel inschrijven. Het ging om dezelfde discipline (Z2). De dame van het wedstrijdsecretariaat rijd zelf ook Z2 en had 2 weken daarvoor "tegen" ons gereden. We werden toen 1e, dus vandaar dat over concurrentie. Zeg het gewoon gelijk dat je ons niet moet i.p.v. ik zet je op de wachtlijst. Bah!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:05

Ja, dan is het inderdaad niet bepaald netjes ( ik wist niet dat het dezelfde klasse was ). Helaas kan je er weinig aan doen. Tja, niet meer starten daar, dat is de enige oplossing.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:56

In principe kan je als organisatie altijd rekenen op 5-10% afzeggingen in de laatste week voor de wedstrijd. Dus er is een kans dat je mee kan doen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 16:50

ik hoop het maar. al bellen ze 2 uur van tevoren nog op,dan nog zou ik komen Ja

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:05

je kan het beste zelf even bellen (meestal geven ze wel een belavond aan) als je dan belt en aangeeft dat je graag mee wilt rijden heb je meer kans dat ze je plaatsen. omdat jij dan bijvoorbeeld startlijsten.nl in de gaten houd en de rest niet.

dit heb ik dus vaak gehad.. (sta vaak op de wachtlijst) dan belde ik en ik zei ook al plaats je me op het laatste moment in kijk wel en dan maak je nog wel kan.

en in zwaagwesteinde stond iemand op de 9e plaats wachtlijst nu op de 2e.. en daar rijden 28.. dus moet kunnen,.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:06

Ik denk dat je nog wel kan starten Haha!
er vallen altijd mensen uit

Mallory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:17

hej, laat ons in iig weten of je al dan niet kon starten. Wachtlijst is echt balen, al is er wel een kans dat je kan rijden hoor.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:00

Ik sta nu ook op de reserve lijst voor zondag, als eerste. Ik ben al 3 weken de bovenste aan de lijst, maar nog steeds geen plek(ook niet na nog een keer extra bellen).
Ik hoop nog van harte dat ik vandaag of morgen nog een telefoontje krijg. Menwestrijden zijn hier al zo zeldzaam!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:53

Ik ben nog nooit op een wachtlijst gekomen, ik heb het al wel 2x meegemaakt dat ik op de startlijst stond terwijl ik me helemaal niet had opgegeven Vork

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 07:42

ik heb nu 2 keer op de wachtlijst gestaan, en ben al twee keer gebeld dat ik kon komen voor de aankomende tijd.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 08:17

Nou, ik sta nog steeds op dezelfde plek op de wachtlijst Nagelbijten / Gniffelen
dus zondag voor de laatste keer bellen/ smeken of er echt niet ergens een plekje van 7 minuten is.
Maar zo te horen starten jullie toch vaak nog wel,dus ik hou hoop!