Secretariaat op zondag contacten....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MiepprinZ

Secretariaat op zondag contacten....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 20:13

Naar aanleiding van het nogal off-topic gaan in dit topic...

Waarom zou je het secretariaat op zondag lastig vallen als er nog 6 andere dagen in de week zitten..Verward

Roosje_

Re: Secretariaat op zondag contacten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:16

Ik denk dat die mensen het gewoon aan moeten geven in het vraagprogramma, wordt wel vaker gedaan Lachen
Vind ik wel een goed idee.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:34

Ik vind ook dat je mensen op zondag niet moet lastig vallen.
1 dag in de week de mensen met rust laten moet toch kunnen, lijkt me.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:05

ik bel haast niemand op zondag, tenzij ik dat heb afgesproken of het is een vriendin waarvan ik weet dat ze het niet erg vinden. Maar verder bel ik niet op zondag, wat voor (vrijwillig) beroep iemand ook uitoefenend. Dat is iets wat je uit jezelf zou moeten weten, (respectvol, normen, waarden enz.) en niet er vanuit gaan dat ze dan maar in het vraagprogramma moeten vermelden.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:28

Als je ze door de week moeilijk kan bereiken probeer ik het ook op zondag. Vaak zijn het mensen die door de week gewoon werken. moeten ze in de avonduren maar bereikbaar zijn. als ik het al meerdere malen heb geprobeerd probeer ik ook altijd op zondag. ik excuseer mij daarvoor en dan is het altijd wel goed

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:31

Nee, op zondag laat ik de mensen van het secretariaat met rust. Er zijn genoeg dagen geweest/komen nog genoeg dagen waarop je ze kunt bereiken, dan vind ik dat je hun vrije zondag met rust moet laten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 23:26

Voor een naamswijziging van het paard op de startlijst (vanwege een fout) zou ik niet bellen, dat zou ik gewoon even op het secretariaat melden bij het betalen.
Voor andere dingen (dringender) vind ik wel dat het moet kunnen (evt. antwoordapparaat inspreken, en een bepaald 'beluur' van een secretariaat is ook fijn, dat je weet dat ze zondags tussen 18 en 19 uur te bereiken zijn ofzo).
Het lijkt me ook geen pretje om bijv. maandag na een hele dag op je werk, daarna de paarden, om half 11 nog gebeld te worden voor wedstrijdzaken. Dan liever mijn zondagavond. Maar ik ben geen secretaris.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 07:37

waarom wordt er zo spastisch gedaan over dat het juist zondag is? Zeker als de wedstrijd ook op zondag gehouden wordt.

Als je op zondag niet bereikbaar wilt zijn voor het secretariaat bestaat er een prachtige uitvinding: het antwoordapparaat of Voice mail! Kan ook op de maandagochtend of vrijdagmiddag worden ingeschakelt.

Dus als mensen op zondag bellen en ze krijgen geen antwoord apparaat mag je ervan uitgaan dat het okee is.

Wat een onzin om je daar druk over te maken! Waarom zeggen jullie trouwens niet gewoon wat je bedoelt? Zondag is voor de kerk voor sommige mensen. Prima, maar voor anderen is het alleen op vrijdag of zaterdag voor hun kerk. Moeten we dan ook maar weten welk geloof de mensen hebben?

Als zondag voor jou not done is, neem je zelf maatregelen. Je mag er niet vanuit gaan dat een ander weet wat jouw rustdag of tijd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:12

T gaat er in dit geval om dat ze tot woensdag de tijd heeft om te bellen (belavonden) en dat ze dan voor een naamswijziging op zondag wil gaan bellen. Ik vind dus dat je dan best ff kan wachten tot een normale doordeweekse avond. De mensen die het secretariaat doen moeten het er allemaal BIJ doen en het is op vrijwillige basis, mogen die mensen dan op zondag ff niet gestoord worden...
Maar goed, de beste oplossing hiervoor is een mobiele telefoon die alleen aanstaat op de tijden dat er gebeld mag worden volgens het vraagprogramma...

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:16

amondi schreef:
Als je op zondag niet bereikbaar wilt zijn voor het secretariaat bestaat er een prachtige uitvinding: het antwoordapparaat of Voice mail! Kan ook op de maandagochtend of vrijdagmiddag worden ingeschakelt.

Nog een briljante uitvinding: E-mail. Kan je zelfs midden in de nacht versturen. Ideaal toch?
Mocht ik ooit secretariaat worden, neem ik er een emailadres voor, en koop een pre-paid mobieltje, die ik op de wedstrijddag zelf wel aan zet.
Zo hoef je niet eens op zondag te bellen.

Wat die zondag verder betreft, ga ik met Amondi mee, voor mij is zondag net zon dag als alle andere dagen. Geen probleem met telefoontjes dan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:10

amondi schreef:
Als zondag voor jou not done is, neem je zelf maatregelen. Je mag er niet vanuit gaan dat een ander weet wat jouw rustdag of tijd is.

En dat vind ik dus net andersom. Je mag er niet vanuit gaan dat ze 7/7 voor jou klaar moeten staan, zeker niet als het ook nog eens vrijwilligerswerk is. Er zijn 6 andere dagen in de week om te bellen, waarom dan net op die zondag?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:50

Juist op zondag! van maandag t/m vrijdag werken, zaterdag voor de kids en de boodschappen! zondag thuis met de telefoon! BV!
Ikzelf heb een gruwelijke hekel aan mensen die na 10en nog bellen voor een startlijst o.i.d. Van thuis meegekregen, na 10en bel je alleen als iets een noodgeval is!
Dus vanaf 10 uur AA aan zonder mogelijkheid een bericht in te spreken, verwijzing idd naar het emailadres! dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:06

Jij wil niet na 10 uur gebeld worden en iemand anders niet op zondag, dus gewoon bellen op de normale tijden op een doordeweekse avond of op zaterdag...

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:14

je bent daar verantwoordelijk voor als secretariaat. Je kan het in het vraagprogramma zetten of de telefoon uitschakelen als je niet wil worden gebeld. makkelijk zat

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:21

Ik vind het zelf geen probleem als ik op zondag gebeld wordt voor het secretariaat, dan ben ik meestal wel thuis. En eerlijk is eerlijk ik ben slecht te bereiken. Waar ik me meer aan erger is de telefoontjes na 11 uur 's avonds, en 's ochtends vroeg. Of onder werktijd, en dat mensen dan niet snappen dat je geen uren met ze kan kletsen. Voor een wijziging kunnen ze me altijd ff mailen, ik reageer eigenlijk altijd de dag zelf nog.
Wij hebben zondag wedstrijd en op het moment is het echt spitsuur, wel 5 a 10 telefoontjes per dag. Maar ja, dat weet je als je het secretariaat doet!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:48

Relaxed schreef:
Jij wil niet na 10 uur gebeld worden en iemand anders niet op zondag, dus gewoon bellen op de normale tijden op een doordeweekse avond of op zaterdag...

En hoeveel paardenmensen zijn er doordeweeks op een schappelijke tijd thuis? Fulltime werkende mensen komen zelf pas tegen 22 uur thuis of nog later, ik zou het onbeschoft vinden om dan nog te bellen. Op zaterdag zijn mensen ook vaak de hele dag weg (concours, boodschappen, familieuitjes, bezoek...) en dan zit je weer op de late avond. Kun je ook weer niet maken.

Ik denk daarom dat de tijden waarop iemand gebeld wil worden zo individueel bepaald zijn, dat de veiligste methode bepaalde beluren zijn, antwoordapparaat/voicemail of idd via e-mail (maar dan moet er wel gelezen worden....)

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:50

ik bel nooit op zondag en niet voor 8 uur sochtends en na 10 uur savonds.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:07

Voor mij is zondag net zo'n dag als elke andere dag, maar voor sommige mensen geldt dit anders. Voor dringende zaken zou ik zondag best bellen (zo heb ik laatst op zondag iemand van het secretariaat gebeld voor de regiokampioenschappen, en deze vrouw was erg blij dat ze me eindelijk aan de telefoon had). Ik probeer er wel rekening mee te houden en zou het niet doen voor iets wat niet zo belangrijk is en wat een andere dag ook kan, en zou niet bellen voor half 12 en na 7 uur. Als mensen niet gestoord willen worden op zondag, staat dat vaak op startlijsten en dan is er inderdaad een hele goede oplossing en dat is dat er ook een uitknop op zo'n mobiele telefoon zit. Dit is mijn bescheiden mening Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 13:26

Urielle schreef:
Relaxed schreef:

En hoeveel paardenmensen zijn er doordeweeks op een schappelijke tijd thuis? Fulltime werkende mensen komen zelf pas tegen 22 uur thuis of nog later, ik zou het onbeschoft vinden om dan nog te bellen. Op zaterdag zijn mensen ook vaak de hele dag weg (concours, boodschappen, familieuitjes, bezoek...) en dan zit je weer op de late avond. Kun je ook weer niet maken.

Ik denk daarom dat de tijden waarop iemand gebeld wil worden zo individueel bepaald zijn, dat de veiligste methode bepaalde beluren zijn, antwoordapparaat/voicemail of idd via e-mail (maar dan moet er wel gelezen worden....)

Ja maar als het secretariaat van zichzelf weet dan moet die zorgen voor een voicemail oid. Ik bedoelde dat je in eerste instantie op de normale tijden probeert. Kan ik iemand dan niet te pakken krijgen, dan mail ik vaak. Het ging mij er in bovenstaande ook een beetje om dat Amondi niet na 22 uur gebeld wil worden, maar dat ze wel op zondag belt. Ja dat is dus voor iedereen anders...

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 17:01

De meeste secretariaten hebben tegenwoordig een 06nummer. Dus in principe moeten ze toch beter te bereiken zijn. Ik waardeer het niet als mensen mij na tien uur 's avonds nog gaan bellen. Ik geef duidelijk aan op startlijsten dat reageren via de mail de voorkeur heeft. De mail wordt dagelijks diverse malen gelezen. Volgens mij ben ik nog nooit op zondag gebeld. Ik vind het niet heel erg als ze op zondag bellen maar eigenlijk vind ik dat ze dat gewoon door de week moeten doen.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:11

Mijn mening is dat je kan verwachten dat je op zondag kan worden gebeld
Nou hou ik er over het algemeen wel rekening mee en het liefst mail ik gewoon maar ja dan moet er wel een emailadres staan

en zelf ben ik heel vergeetachtig dus als ik iets zie moet ik er ook zo snel mogelijk achteraan omdat ik het dus anders vergeet!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:31

Ik hou er meestal wel rekening mee. Maar zolang er secretariaten zijn die bij een sluitingsdatum op zondagavond startgeld in rekening brengen voor een afmelding(ivm op zondag geblesseerd paard) op de maandag na de sluitingsdatum regel ik dat soort dingen dus direct op zondag...

Eynav

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 23:01

Men mag mij 7 dagen per week bellen op mijn thuis telefoon. Ik heb immers thuis op mijn pc alle gegevens en ik kan alles gelijk noteren Lachen Ik word meestal op normale tijdstippen gebeld. Mocht ik er niet zijn dan heb ik een voicemail of men kan een mailtje sturen via startlijsten. Ik probeer altijd binnen 2 dagen terug te bellen of mailen. Ik ben zelfs eens op 2e kerstdag in de ochtend gebeld voor een plekje. Dat was mijn uitrust moment of ik had de voicemail aan moeten zetten.
Je moest eens weten hoeveel mensen de voicemail niet inspreken. Dan hoor ik hoeveel er gebeld is vanwege nummer melding. En als ze je 's avonds na werktijd te pakken krijgen zeggen "u bent moeilijk bereikbaar, ik krijg alleen je voicemail, heb je geen mobiel". Excuse me dat ik moet werken voor mijn onderhoud en dat ik zelf ook rijd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 06:08

Ik schrik ervan zoveel mensen het normaal vinden om op zondag te bellen.
Ik ben op zondag om kwart voor 10 ook wel eens benaderd om te jureren en dan denk ik echt bij mezelf: waar zit je verstand Boos!
Dan kom ik zeker niet!
Zondag is in Nl. nog steeds een rustdag, ook al wordt dit steeds minder. De meeste regiokampioenschappen worden niet voor niets op vrijdag en zaterdag gehouden.
Er zijn nog steeds mensen die de zondagsrust in ere houden en ik vind dat je dat te respecteren hebt.
Wat is er nu zo dringend dat je op zondag moet bellen? Dat kan toch ook maandag?

Nee, ik vind op zondag bellen naar secretariaten/juryleden not done en zou het zelf niet eens in mijn hoofd halen.
Dat heeft niets te maken met het feit dat ik op de Veluwe woon, maar gewoon met een algemeen idee van normen en waarden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 07:21

Dat ben ik wel met Fitzroy eens. De enige uitzondering die ik idd zou maken is bij een sluitingsdatum op zondag, maar dan zou ik het wel indien mogelijk per mail proberen.

Ik zal wel rustig vrienden bellen op zondag, of bv mijn instructeur, maar vreemden zeker niet.