Vraag over de PavoCup

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rowna

Vraag over de PavoCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 12:09

Wat moet de ruiter en het paard kunnen om zich voor de selecties in te kunnen schrijven?

Zondebokje

Re: Vraag over de PavoCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:42

niks haha ik had me ook ingeschreven....je paard moet alleen 4 of 5 jaar zijn en ingeschreven staan bij kwpn en/of....nog iets dat weet ik niet meer...moet je even op de site kijken www.kwpn.nl maar ik deed mee met de 5 jarige...wist al dat ik het niet ging redden...want rij pas B met er en je moet al M oefeningen doen bij de 5 jarige.....

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:18

vera23 schreef:
niks haha ik had me ook ingeschreven....je paard moet alleen 4 of 5 jaar zijn en ingeschreven staan bij kwpn en/of....nog iets dat weet ik niet meer...moet je even op de site kijken www.kwpn.nl maar ik deed mee met de 5 jarige...wist al dat ik het niet ging redden...want rij pas B met er en je moet al M oefeningen doen bij de 5 jarige.....

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:21

vera23 schreef:
niks haha ik had me ook ingeschreven....je paard moet alleen 4 of 5 jaar zijn en ingeschreven staan bij kwpn

Je mag ook meedoen met de voorrondes van de PAVO als je paard bij een ander stamboek staat ingeschreven, maar dan mag je niet de halve finale in Ermelo rijden als je de eis daarvoor behaald (67 punten)

Edit: vorige bericht ging fout

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:46

Vierjarigen ongeveer L-niveau, vijfjarigen ongeveer M-niveau. Verder is gewoon de lange tijd dat een paard zich in de ring ten volle moet presenteren echt niet te onderschatten! Hij moet een flinke conditie hebben en er echt wel aan blijven trekken al die tijd.

Vierjarige:
opstellen, stap, draf, galop, tempowisselingen, wijken voor de kuit (arbeidstempo), op de grote volte hals strekken, rijden van overgangen.

Vijfjarige:
opstellen, stap, draf, galop, tempowisselingen, schouder binnenwaarts (minimaal 20 meter), op een volte 12-15 meter hals strekken, rijden van overgangen.

Zie www.kwpn.nl - evenementen - KWPN Paardendagen - PAVOcup.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:49

Eigenlijk hetzelfde dus als met de nieuwe wedstrijdproeven voor 4-, 5-, en 6-jarigen? Enige verschil is dat er met de PAVO geen 6-jarigen meedoen.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 18:44

Vergeet niet het schakelen. Dat vond ik het zwaarste. Je moet een 5 jarige op de lange zijde weg kunnen rijden in middendraf, terug kunnenschakelen voor E/B en vervolgens weer weg kunnen rijden in middendraf. Het stukje schouderbinnenwaarts/ wijken(bij 4 jarigen) vond ik juist wel meevallen. Het gaat er vooral om je paard goed bergop te laten lopen en goed kunnen sluiten/verlengen

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:02

haha ja dat was\mooi ik wist helemaal niet dat je dat moest doen....toen ik dat hoorde daar hahah dat kon mijn paardje nog helemaal niet...rij je voor banketstaaf dan haha

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 16:09

Owkeej Bedankt allemaal

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 16:12

vera23 schreef:
haha ja dat was\mooi ik wist helemaal niet dat je dat moest doen....toen ik dat hoorde daar hahah dat kon mijn paardje nog helemaal niet...rij je voor banketstaaf dan haha

wat heb je dan als voorbereiding gedaan?

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:58

nou niet veel...gewoon mn dagelijkse dingen doe die oefeningen opzich wel maar ze was die week ook helemaal niet zo fijn....ze was vaak besprongen in het land dus was eigenlijk niet goed te rijden...ik heb echt gewoon voor de fun meegedaan en de ervaring...we gingen het zowiezo niet redden...ze is die week erna ook gelijk naar ostheopaat gegaan ze had echt wel last....vandaar

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 09:12

vera23 schreef:
nou niet veel...gewoon mn dagelijkse dingen doe die oefeningen opzich wel maar ze was die week ook helemaal niet zo fijn....ze was vaak besprongen in het land dus was eigenlijk niet goed te rijden...ik heb echt gewoon voor de fun meegedaan en de ervaring...we gingen het zowiezo niet redden...ze is die week erna ook gelijk naar ostheopaat gegaan ze had echt wel last....vandaar

Als ik heel eerlijk ben, snap ik dan echt niet waarom je pavo start Bloos

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 10:12

zoals ik al zei voor de ervaring voor het beestje en dat het de eerste en de laatse keer was dat ik eraan mee kon doen dus vond het gewoon leuk...meer niet ..heb mn rondje gereden ze was wel braaf....het is niet zo dat zo erg pijn had of last van de rug had dat ik niet meer had moeten rijden hoor....anders had ik nooit meegedaan natuurlijk...niks gaat boven het paardje zn gezondheid.....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:44

Je rijdt toch met z'n 3-en in de ring? Wordt er dan expliciet gevraagd om te wijken?
Het lijkt mij ook wel leuk om met mijn springgefokte aan de voorrondes mee te doen (als het niet extreem duur is).
Moeten de paarden bandages om? Met dressuur is het niet toegestaan, maar op alle foto's van de pavocup zie je witte bandages.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:46

frunnik schreef:
Vergeet niet het schakelen. Dat vond ik het zwaarste. Je moet een 5 jarige op de lange zijde weg kunnen rijden in middendraf, terug kunnenschakelen voor E/B en vervolgens weer weg kunnen rijden in middendraf. Het stukje schouderbinnenwaarts/ wijken(bij 4 jarigen) vond ik juist wel meevallen. Het gaat er vooral om je paard goed bergop te laten lopen en goed kunnen sluiten/verlengen

Met alle respect maar dat er vanuitgaande dat je paard met 3 1/2 onder het zadel/in het werk is gekomen vind ik dat die dat dan ook wel moet kunnen. In een 60m baan nota bene!!

germie: de witte bandages horen bij de prijsuitreiking

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:50

Mijn persoonlijke mening is dat je al een heel goed paard moet hebben om mee te kunnen doen.
De mensen die voor de fun of voor de ervaring mee doen zijn zonde van de tijd van de jury, de toeschouwers en het is ook nog eens zonde van je geld. Dan kun je beter HC meedoen op officiele wedstrijden.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:56

Fitzroy schreef:
Mijn persoonlijke mening is dat je al een heel goed paard moet hebben om mee te kunnen doen.
De mensen die voor de fun of voor de ervaring mee doen zijn zonde van de tijd van de jury, de toeschouwers en het is ook nog eens zonde van je geld. Dan kun je beter HC meedoen op officiele wedstrijden.

Ben ik het helemaal mee eens...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:56

germie schreef:
Je rijdt toch met z'n 3-en in de ring? Wordt er dan expliciet gevraagd om te wijken?
Het lijkt mij ook wel leuk om met mijn springgefokte aan de voorrondes mee te doen (als het niet extreem duur is).
Moeten de paarden bandages om? Met dressuur is het niet toegestaan, maar op alle foto's van de pavocup zie je witte bandages.

Bandages of andere beschermers zijn niet toegestaan in de ring.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:10

nee ben ik het niet mee eens .....waarom mag je niet voor de fun meedoen waaro moet alles zo serieus en moeten paarden maar alles doen.....op die leeftijd...en die jury....nou die zal het een zorg zijn die verdient toch zn geld wel...!

En ik start gewoon officiele wedstrijden en dat gaat super....dus ik zie het probleem niet...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 08:44

Ik denk dat de jury niet echt blij is met combinaties die voor de fun meedoen. Het programma wordt daardoor eindeloos lang en het is gewoon niet leuk om geen getalenteerde paarden in de ring te krijgen.
Ik ben zelf ook jurylid en op officiele wedstrijden denk ik er precies hetzelfde over. Of dacht je dat het leuk is om iemand met 155 pnt naar huis te sturen?
Wat mij betreft blijft zo iemand nog even lekker thuis. Zonde van mijn tijd en van betrokkene zelf ook.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:13

Sorry hoor, maar ook voor de 'fun' moet je mee kunnen doen. Zelf vind ik dat mijn paard getalenteerd genoeg is. Het is een springpaard, maar ik vind haar ook fijn lopen. Waarom kun je dan niet meedoen?

2 jaar geleden heb ik met mijn 1.81 m lengte een keer een pony opgegeven voor de zadelrubriek op de keuring. Ik werd er gewoon om uitgelachen toen ik het vertelde bij de vereniging. Pony was net 3 maanden onder het zadel en het zou geen gezicht zijn, ik zou er te groot voor zijn. Nou, ik werd er eerste mee, ondanks dat ik mij had opgegeven onder het motto van 'het is voor de lol en we zien wel'. Bleek dat die pony zich heel groot maakte onder het zadel. Dat ze goed kon lopen wist ik wel, maar zo goed wist ik niet.

De meeste mensen rijden voor de lol. En daarom vind ik dat je juist wel mee moet doen als je het leuk vindt.
Ik vind het ook gewoon leuk om te starten, maar ben wel serieus. Tuurlijk weet ik dat mijn paard geen pavo-cup-topper is die de finale zal halen. Maar mag ik daarom mijn paard niet laten beoordelen? Tuurlijk wel, het is ook gewoon een keer interessant om te horen wat ze van je paard als dressuurpaard denken. Het is toch anders dan een proefje. En ik wil weten hoe ver mijn paard 'afwijkt' van het ideale dressuurpaard. Een springpaard kan best een goed dressuurpaard zijn in die zin dat het in de Z kan komen, maar het hoeft niet een paard te zijn die bij de Pavocup onder de toppers valt. Toch vind ik dat je rustig mag kijken waar je dan wel staat met je paard.

Renee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:18

Wilt iemand een beetje uitleggen, als je een paard hebt die in een ander stamboek is ingeschreven en je wilt mee doen aan de voorronden, hoe dit werkt etc. of waar ik dit kan vinden.

Mag me ook gerust pben

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:55

Ben het echt met germie eens en ik zal je zeggen niet arrogant bedoeld maar mijn paardje heeft echt talent...misschien komt het er nu nog niet echt uit omdat ik haar nog niet zo lang heb...en nog niet zo heel veel mee gedaan heb....ik ging ook voor de fun meedoen met de kring selecties...mn eerste wedstrijdjes voor de fun maar idd toch serieus....goh en dan beland je bij de eerste 3 van zuid holland...heb ik dan de jury s zn tijd verpilt...???????????

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 06:17

En hoeveel punten had je dan in de PAVO-cup als je paard zo getalenteerd is?

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:43

Als je goed leest zeg ik dat het er nu nog niet helemaal uit komt maar dat het er zeker wel in zit en geloof me dat gaat er zeker uit komen...en als het zover is mag jij komen kijken.....en zeggen wat je er van vind als je denkt dat je het allemaal zo goed weet....het is jammer dat nu de foto s er niet op krijg van de pavocup....dan had je wat kunnen zien...en ik zeg zeker niet dat ze de pavocup ooit had kunnen winnen zeker niet maar dat wil absoluut niet zeggen dat ze dan geen talent kunnen hebben....want het wel gekubt hoor maar dan had ze al lekker doorgereden moeten zijn al in het m moeten lopen op de 5e jaar en daar pas ik voor om een paard te hebben die binnen een paar jaar geen zin meer heeft en naar de klote gereden te hebben.