Met de trailer of lopend?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LittleRose

Met de trailer of lopend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 21:34

Oke het duurt nog een tijdje maar heb 5 augustus me eerste officiele wedstrijd Schijnheilig .
Dit is op een manege heel dicht in de buurt. Nu dachten wij ooh dan kunnen we makkelijk lopen, is misschien maar 10 minuutjes. Maar is dit wel handig?
Want je moet natuurlijk altijd wachten en waar moet je je paard dan kwijt?

Wat zouden jullie doen?

LoVeYouH

Re: Met de trailer of lopend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:36

weet niet of je paard gewend is om met de trailer te rijden anders is het misschien slim om te lopen en als het zo dicht bij is kan je als je heel lang moet wachten je paard terug brengen en even lekker verzorgen en dan nog terug gaan en er gaat vast wel iemand met je mee
je kan ook een halster + touw mee nemen doe je het hoofdstel en zadel even af en ga je gewoon op rustig plekje zitten met je paard. kan je paard ff wat drinken/eten

jacco_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:39

ik zou gewoon lopen, is die gelijk al een beetje losgereden

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:42

Gewoon tussendoor paard even naar huis brengen. Hier 10 minuten rijden vandaan is ook weleens een wedstrijd en daar koppel ik de trailer niet voor aan hoor. Briefjes ed. haal ik later wel op de fiets.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 21:50

Ja hij loopt zo de trailer op en af dat is geen probleem.
Maar ik ben bang dat het echt niks word als ik daar met hem moet gaan staan wachten, misschien heel dom hoor Koe

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:56

Gewoon proberen. Er aan de hand naar toe wandelen is fysiek minder inspannend dan in de trailer ernaartoe gaan. Ik zag ook wel eens mensen langskomen in wedstrijdkleding als ik op wedstrijddagen door het bos reed vroeger (rij nu ergens anders) Neem eventueel iemand mee met de spullen die je nodig hebt.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:07

Als je paard verkeersmak is lekker te voet!

Succes!!

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 21:55

Oke ik ga het denk gewoon proberen Lachen.
Bedankt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:02

Ik ga ook altijd te voet als het dichtbij is, maar dat zeg ik dan altijd even tegen de organisatie zodat ze me vroeg in de rubriek zetten en heb ik alle tijd om tussendoor mijn paard thuis te brengen. Betalen doe ik altijd vooraf, want dat is lastig met je paard (tenzij er iemand mee gaat natuurlijk).

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 06:04

wij hadden 2 weken achterelkaar wedstrijd op 3 minuten trailer afstand, 20 minuten onder de man.

Maar we zijn wel met de trailer heengegaan. Anders denkt hij op buitenrit te gaan en blijkt hij zijn kunstje te moeten vertonen!
Voor de duidelijkheid bij het paard dus met de trailer heen, daarna wel lekker lopend door het bos terug!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:24

Ik heb ook altijd les zo'n 10-15 minuttjes stappen van stal af (eerder was het een half uur stappen/draven van stal af). Dan was het dus ook eerst een stukkie buitenrijden, dan nog flink aan de bak en daarna nog terug naar huis. Dat ging prima met Duvel. Als ik dichtbij wedstrijd heb, en degene die mij meestal rijdt met de trailer kan niet, ga ik regelmatig stappend erheen. Ik zorg wel altijd dat er iemand mee gaat voor mijn spullen en om mijn paard vast te houden bij de prijsuitreiking. Geen probeleem verder hoor!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:28

Ik zou gewoon lekker lopend gaan. Lachen

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:59

ik ga altijd onder de man als het ff kan.

en dat je paard zou denken datie op buitenrit gaat en datie dan ineens eenproef moet rijden is natuurlijk dikke onzin.

een paard weet dondersgoed wat het betekend hoor, dat zwarte jasje, al je spullen mooi opgepoets en vooral die knotjes! dat zijn de dingen die een paard herkend aan wedstrijden. je hebt toch een bepalde spanning en dat zijn de dingen die een paard voelt.

dus lekker onder de man gaan. dan istie alvast een beetje warm gestapt en heb je de stress met een trailer niet. hoe vaak ze er ook ingaan, het is toch een stressvorming voor zo'n paard.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:11

Ik had laatst wedstrijd in de buurt en dan gaan we ook gewoon lopend Lachen
Voordat je de trailer en alles klaar zou hebben had je er allang kunnen zijn Knipoog

Dus ik zou idd ook gewoon lopend gaan!
Mocht je het niks vinden kan je de volgende keer altijd nog met de trailer gaan Lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 05:33

gekke_koei schreef:
ik ga altijd onder de man als het ff kan.

en dat je paard zou denken datie op buitenrit gaat en datie dan ineens eenproef moet rijden is natuurlijk dikke onzin.

een paard weet dondersgoed wat het betekend hoor, dat zwarte jasje, al je spullen mooi opgepoets en vooral die knotjes! dat zijn de dingen die een paard herkend aan wedstrijden. je hebt toch een bepalde spanning en dat zijn de dingen die een paard voelt.

dus lekker onder de man gaan. dan istie alvast een beetje warm gestapt en heb je de stress met een trailer niet. hoe vaak ze er ook ingaan, het is toch een stressvorming voor zo'n paard.

goed, wij hadden 200 pt. in de L2, en jij Haha! ? een paard die de kleren van zijn ruiter bekijkt en dan de bedoeling snapt, dat vind ik nou onzin en lariekoek! Al rij je een proef in je onderbroek, een paard zal daar echt niet slechter van gaan lopen.

Daarbij heeft het grote voordelen om je portable stal bij je te hebben!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 06:46

amondi schreef:
Al rij je een proef in je onderbroek, een paard zal daar echt niet slechter van gaan lopen.

.... dat wil ik niet meemaken .... Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 08:06

nee, ik niet, maar Saskia misschien? Afbeelding

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 08:17

waarom jullie 200 punten hadden en wij niet?? moet je misschien willem en mij als combi maar eens bekijken voor je zulke dingen opschrijft. je vind je zelf wel heel wat met je gribaldi beest. wij zijn niet zo en ik wil niet eens zo zijn. als je naar de rest van je punten kijkt heb je anders maar 1 uitschieter in het L2 Tong uitsteken de rest net niet of net aan. dus ff dimmen jij.

en trouwens, die wedstrijd op brielle istie met de trailer heen geweest Tong uitsteken zie daar het resultaat Haha! heb de terug weg 10 km onder de man gelopen was met een uurtje thuis. willem raakt gestresst van de trailer dus ik doe het als het niet hoeft gewoon lekker niet.

en tja.. dat die van jou daar niet op reageerd dat kan. willem reageerd wel sterk op al die dingen. die weet dondersgoed wanneer het een wedstrijddag is. maar ja.. jullie gaan zo te zien 3 keer maand.. ik eens in de maand of eens in de 2 maanden. ik hoef nl niet zo nodig om iets te kunnen bereiken. heb nl niet hetzelfde doel als jullie...

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:20

Nou Gekkekoei wat onaardig allemaal.. Gribaldibeest, ff dimmen, hmmm.... Laat iedereen gewoon z'n zegje doen.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 11:07

Dit gaat wel offtopic allemaal Clown

En toen ik met mijn paard me eerste onderlinge wedstrijd reed, en ik had knotjes enzo gemaakt wist ie het ook wel wat er ging gebeure. Hij deed meer zijn best enso.
Misschien hebben wij gewoon slimme paarden Knipoog , haha neehoor grapje.

YourtheOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:25

Lopen Knipoog
Hoef je ook geen trailer te huren (Tenzij je die al heb Clown)

Dianajomalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:41

Ik zou zeggen lopen! Ook mijn paard houd niet van trailer maar mijn paardje staat helaas te ver weg van de wedstrijden anders ga ik ook lopen ivm stress. Dat heeft ze al genoeg van mij ivm zenuwen voor de wedstrijd. Maar ieder zijn eigen keus! En als je klaar bent ben je zo weer thuis. En weer op tijd terug voor de prijsuitreikeing

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:45

GeJe schreef:
Nou Gekkekoei wat onaardig allemaal.. Gribaldibeest, ff dimmen, hmmm.... Laat iedereen gewoon z'n zegje doen.

Eerlijk gezegd snap ik ook niet goed waarom Amondi zo nadrukkelijk dat puntenaantal erbij moet halen. Verward

Anyway, kan het nu weer gewoon on topic blijven over de vraag 'met de trailer of lopend'?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:51

Lekker onder de man gaan en na het proefje terug brengen Lachen

Overigens weet ik zeker dat enkele paarden de combi vlechten/starten wel degelijk combineren Ja

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:19

karin ik heb je een pb gestuurd, het is niet bepaald de eerste keer dat Gekke_koei afgeeft op wedstrijdruiters die serieus zijn!

en jammer dat je haar 2e bericht niet mee neemt in je moderatorschap, dat is toch echt een persoonlijke aanval!

Dit had je ook per PB kunnen doen.
On topic: als je nu onder de man gaat heb je ook wel erg veel last van dazen, nog een reden om toch maar de trailer te pakken! Maar als je paard niet in de trailer wil, dan zou ik er geen halszaak van maken, wel een goede vliegen uitrijdeken.