wedstrijden vind ik steeds minder leuk!! op DEZE manier!!??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaRcIaNo

wedstrijden vind ik steeds minder leuk!! op DEZE manier!!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 16:48

hoi hoi,

ook vandaag weer een wedstijd! Heel erg HEET! paarden broeien zowat uit de trailer weg Boos! ..
een groot concour veel mensen een veel deelname! natuurlijk druk bij de rekenkamer het secetariaat enz Haha! .
Geen aanwijzingen hoe je rijden moet! wel 30 minuten langer er over gereden helemaal in de stress natuurlijk gelukkig waren we wel optijd weg!
komen we daar aan stikt het natuurlijk van de dazen! Dat is natuurlijk zeker wel logisch met dit warme weer!
allen heb je je proef gereden krijg je een uur naar je hebt gereden eindelijk je punten eens, en ze hadden het ook nog op een groot scherm staan waarop ze allen punten bijhielden!
ondertussen had ik niet kunnen zien wat de andere mensen in mijn ring hadden!!?? Ik was de laatste in de ring!
Op het scherm stonden maar 5 van 24 ingevult nou dat vond ik wel erg weinig!
Ik gaan vragen hoelang het nod duurde wanneer ze alles erop zouden zetten, omdat alle coupons al waren uitgeschreven!
ja na alle ringen komt de uitslag en de punten worden dan bij gescherven! .... Nou toen had ik zoiets van doeggg!!
Iedereen SMOORT weg van de wartme ,die paarden op de trailer ook!

IK zei tegen mijn moeder kom we gaan heb geen zin om op al die ringen te wachten!! mijn pony staat uit die trailer te smoren en ik broei zowat weg!

zorg als je een groot concour onganiseerd dat het dan ook goed gebeurd goede route beschrijving! en zorg dan dat je iemand hebt die de punten op het scherm bij schrijft! dit vind ik echt niet eerlijk tegen over de pony's! dan weet je tenminste of je moet wachten of dat je lekker naar huis mag gaan!

Dit is me al een aantal keren overkomen en ik vind het steeds vervelender! Ik vind het super leuk om wedstrijden te rijden heb heb er zeker ook wel lol in ,maar als je zo lang moet wachten om de reden dat je niet eens weet of je moet wachten vind ik het niet leuk meer!! OOk niet tegenover de pony'S!!!

hebben jullie daar ook ervaring mee en wat vinden jullie daar van!

mirjamalvaro

Re: wedstrijden vind ik steeds minder leuk!! op DEZE manier!!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:40

Grote concoursen worden tegenwoordig inderdaad niet meer echt goed georganiseerd.
Daarom kies ik vooral de kleine wedstrijden uit. Tong uitsteken

Miep28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:46

Wat is er mis met gezellig even nakletsen met de mensen die ook hebben gereden?

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:06

Je had toch eerst je pony naar huis kunnen brengen ? Of was het daarvoor te ver ? Verder was het wel jammer dat het niet zo goed geregeld was

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:32

Ik vind dat je wat zit te zeuren... Bloos

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:37

KarinvdM schreef:

Mee eens..

orange1

Re: wedstrijden vind ik steeds minder leuk!! op DEZE manier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:55

Rachel_x schreef:
KarinvdM schreef:

Mee eens..

ook mee eens Clown

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:01

Je kunt ook vantevoren zelf uitzoeken waar je zijn moet. Ben het helemaal met je eens dat een goede bewegwijzering niet verkeerd is, maar je kunt ook zelf best even kijken waar je zijn moet.

Dazen heb je nu eenmaal deze tijd van het jaar. Daar kan een organiserende vereniging niets aan doen.

Wachten bij het secretariaat hoort er nu eenmaal bij. Die mensen kunnen ook niet heksen. Heb je er enig idee van hoeveel werk die mensen verzetten zodat jij daar je proefje kan rijden!

Je punten binnen een uur bekend vind ik heel netjes. Het kan hartstikke gezellig zijn als je met een groep zit te wachten op de uitslag, maar dan moet je daar wel voor open staan...
En als je geen zin hebt om te wachten, om wat voor reden dan ook, dan ben je imo vrij om naar huis te gaan. Voor je punten/coupons is altijd wel wat te regelen.

Misschien iets minder mopperen op een ander en zelf eens wat meer doen binnen een wedstrijdorganisatie. Velen hebben mond genoeg om iemands werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken...

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:07

Ja, het is altijd wat met de concoursen. Ik zit ook af en toe te denken, waarom nog. Maar ach, als je je even afsluit voor de klachten en geniet zie je de lol erweer van in.
Dazen en hitte kan niemand iets aan doen. Die klacht kan rechtstreeks naar moeder natuur Haha!
Binnen een uur nadat je gereden hebt de uitslag kan ik alleen maar op hopen. Bij ons zijn vaak grote concoursen waar je als je laatste start in de ring nog wel zeker een uurtje mag wachten. En dan worden er nog geeneens tussenuitslagen gegeven! En dat is op elke wedstrijd, dus het secretariaat heeft er schijnbaar dan toch erg veel werk mee.
Ik probeer daarom 's zomers wedstrijden in de buurt te plannen, zodat ik tussendoor naar huis kan en het paard lekker in de wei kan doen. En anders laat ik hem grazen aan de hand. De hele tijd op de trailer vind ik ook niets Knipoog

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 23:25

Ik ben een onderdeel geweest van het organiseren van de selectie van kring utrecht oost en zuid (startlijsten ed)

mensen moeten er een bij nadenken dat het allemaal vrijwilligerswerk is. Dus als je vindt dat het beter kan meld je dan aan als vrijwilliger!!!!!! Clown

ik heb het samen met een vriendin het een en ander gedaan een als je de mailtjes leest die er gestuurd worden. Boos! je zou bijna zeggen op een zwarte lijst met deze mensen volgend jaar zijn ze als laatste aan de beurt maar ja kan nou eenmaal niet.

ik ben blij dat ik vandaag mocht rijden en niet bij het secretariaat hoefde te helpen, want ik heb weer het een en ander voorbij horen komen. Cool

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 23:36

nog even toevoeging, het is heel veel werk op grote concoursen voor het secretariaat, we hebben vandaag +/- 700 starts gehad (350 combinaties) het probleem is veel papieren, en de punten moeten geteld worden, en daarna nog eens geteld worden. en als er iets vreemds is moet de betreffende jury er bij komen. en dat moet snel want de jury gaat een half uur na de laatste start in zijn of haar ring weg. en dan heb je 22 ringen liggen Tong uitsteken dat ga je dus eigenlijk meteen al niet halen. de meeste zijn al vanaf half 8 aanwezig en beginnen om kwart over 9 met tellen daar zijn ze dan non stop tot 18.00 uur aanwezig in een moordend tempo (oké er is even een middag pause) in is niet meer als menselijk dat er dan fouten worden gemaakt zeker meer richting het einde van de dag.... want niet alleen de ruiters branden met dit weer van hun paard af... maar in zo'n vrachtwagen is nou ook niet echt airco

we hebben er dit jaar voor gekozen om de coupons in bakjes per klasse meteen ter beschikking te stellen dus wie naar huis wilde kon.

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 23:42

jeetje wilde nog wat kwijt (en het is al mijn derde berichtje) Bloos

Voor ik ging helpen heb ik ook nooit begrepen waarom het allemaal zo lang moest duren, ik bedoel even tellen en klaar toch ?

Nu pas heb ik door wat anderen ervoor over hebben zodat ik daar wedstrijd kan komen rijden...

ik kan het echt iedereen aanraden, al help je maar een keer mee. Dan weet je in ieder geval wat er allemaal bij komt kijken.

Sorry voor mij elle lange verhaal over drie berichtjes Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 00:01

Die ruiters van tegenwoordig zijn niets meer gewend. Vroegah in mijn ponytijd ging je met z'n allen om half zeven met de vrachtwagen weg en was je blij als je om half zeven 's avonds weer thuis was. Je reed 1x dressuur, 1x springen, 1x achttal en 's middags stond je nog rustig een uur in een parade.

Moraal van dit verhaal: wees blij dat de parade's afgeschaft zijn en loop niet te zeuren.

Eynav

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 00:46

Ouch, dat is zeker een nare steek richting wedstrijd secretariaat. Het gaat ook niet alleen om de organisatie op de dag zelf maar ook in de voorbereiding er van. Heb je enig idee hoe lang het kan duren eer een jury bereid is die dag te komen? Al die ringen die klaar gezet moeten worden? Indeling van de lijsten?
Inderdaad vrijwilligers steken allemaal hun vrije tijd er in om jou te laten starten. Die hadden die dag ook lekker op het strand willen liggen. Ik vind een uur wachten op de prijsuitreiking ook nog netjes.
Dus als je nog ergens aan de start wil komen zou ik me een beetje inschikken. Men mag zeurdigerige mensen ook weigeren.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 07:01

de route? die staat op startlijsten gewoon aangegeven, je eigen postcode intikken en hupsakee! Wat een onzin punt.
De hitte en de dazen, schande idd dat de organisatie geen airco heeft geplaatst....
Daarbij, als je de trailer aan alle kanten openzet is het prima uit te houden voor de paarden, water en een plak hooi neem jezelf toch mee?
En dan heb je met een uur de punten, even kijken, uitstappen, naar de trailer, paard koelen, proppen uitdraaien, vliegendak om, alles weer in de auto, naar de uitslagentent..... Mens je hebt dus amper tijd om wat te drinken te kopen!

Laat ik maar ophouden, ik denk dat het volgende aan de hand is: je ging op wedstrijd, je punten vielen tegen en je was laatste en dat ligt aan iedereen behalve aan jezelf!
Gefeliciteerd, je bent officieel een zeurpiet! Gewoon niet meer op wedstrijd gaan, lekker boscrossen!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 09:29

jezus kan dat niet ff normaler gezegd worden! en hier doel ik dus op de bokkers en niet op de ts!

ik was vrijwilliger bij verschillende verenigingen, ik weet dondersgoed hoe het allemaal werkt, maar als je zo'n groot concours organiseerd met zoveel starts, dan behoor je er voor te zorgen dat alles gewoon goed loopt.

het lijkt wel alsof jullie allemaal paarden hebben die overal tegen kunnen.
ten 1e kom ik altijd onder de man, dus ff terug kan je niet, want dat kost meestal een uur. maar als willem ergens niet tegen kan dan is het tegen hitte en vliegen(hij heeft ook niet voor niets een vliegenallergie) hij zweet als een gek en die vliegen uiken er allemaal op. wil je een stal vliegvrij hebben? zet willem er naast, dan zitten ze nl allemaal bij hem..

ik vind het niet eerlijk tegenover hem om dan zo langte moeten wachten omdat ik leuk een gezellig praatje en wachten op de uitslag belangrijker vind! mijn paard heefthard voor me gewerkt, dus dan gaat alle zorg voor hem voor.

dan zou ik zeggen gaat heen met die uitslag, ik ga niet een uur met een drammend paard hangen.

dus gewoon ff vragen de volgende keer of je tijd hebt met je paard weg te gaan oid of dat ze de boel kunnen opsturen. dat hebben ze bij mij ook regelmatig gedaan.

wat iritanter is dat ze de prijsuitreiking er gelijk na doen. heb vaak zat gehad dat ik willem niet eens kon uitstappen en dus gelijk uit de ring zowat naar binnen moest(mini wedstrijd, met maar 4 starts per klasse ofzo Haha! ) dat vind ik iritant, want als ik ergens een hekel aan heb dan is het mijn paard aan een ander uitgeven, zo van jij stapt maar uit, ik wil alles zelf doen.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 10:12

Ik vind je een grote zeur. Ten eerste heb je de keus je pony gelijk weg te brengen naar huis. Ten tweede heb jij wel in de gate wat het in houdt om zo'n concourse te organiseren, en hoeveel coupons er op zo'n dag geteld worden??? Daarnaast wees blij dat er zoveel vrijwillegers zijn die dit op poten zetten. En als je het dan toch niets vind, blijf dan gewoon thuis. Je zou voor de gein eens zo.n concours mee moeten gaan helpen, dan praat je wel anders. Ze doen dit voor de ruiters niet voor zich zelf!!!!!!

MaRcIaNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 10:21

ik heb geen zin in ruzie ofzo! maar ik had de toute beschrijvving uit gedraait! maar die gaf het verkeerd aan! daar kan ik niets aan doen! dat is het probleem van de organisatie!

bij ons op de vereniging weet ik heb ik vaak genoeg geholpen dus weet heus wel hoe druk het is!
nou en duurt het zo lang hebben ze gewoon te weinig vrijwillegers en dan vind ik het gewoon slecht geregeld!

Ik vind het oneerlijk tegen over het paard!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 10:34

Ben blij dat je niet in Belgie bij de LRV start Haha!
's Ochtends half 9 op concours zijn, iemand van je rijvereniging schrijft op een lijst in op welke tijd je mag starten (dus niks geen startlijst van te voren), of haasten omdat je als een van de eersten moet en nog moet losrijden, of urenlang zitten wachten tot je wel moet, twintig minuten stappen van de trailerterreinen naar de losrijterreinen, proef rijden voor een 'jurylid' (iedereen moet een keer of drie per jaar jureren, dus niks geen gediplomeerde juryleden), terug naar de trailer stappen, voor veel verenigingen moet je nog achttal of viertal meerijden dus paard weer opzadelen, paard daarna weer op de trailer, om 5 uur/half 6 hangt je resultaat op, zit je in de prijzen dan moet je je paard nog een keer zadelen voor de prijsuitreiking. Organisatorisch is het een ramp: vaak kun je het concoursterrein niet vinden, en ligt alles mijlenver uit elkaar dus je bent een hele dag flink aan het lopen, en de ringen zijn knollenvelden met links en rechts wat bordjes geprikt, maar gezellig dat het is om zo'n dag op pad te zijn met allemaal ruiters die in hetzelfde schuitje zitten! Jerrycans water mee, voer en hooi, voor jezelf stoeltjes en een koelbox en wat kletsen met de mensen die naast je staan... best vol te houden hoor Lachen

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 10:46

Maar als je het oneerlijk vind tegen over je paard, dan breng je je paard toch lekker eerst naar huis. Meestal is het wel mogelijk even te bellen voor de uitstag, zo niet moet je even terug rijden. Doe ik ook vaak genoeg

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 10:52

Ligt eraan waar je start en of je alleen gaat (bij veel verenigingen is het gewenst dat je met de vereniging mee gaat voor de teamgeest). Bij de LRV kiest je vereniging 8 concoursen die je in het zomerseizoen moet starten en als je de pech hebt dat die aan de andere kant van Belgie liggen... Knipoog Maar die paarden zijn geen suikerpopjes hoor, vroeger bij de NKB was het in Nederland ook niet anders, gewoon de hele dag op de trailer of de vrachtwagen van de vereniging! Om half 10 dressuren, om half 2 achttal, om 3 uur springen en om half 6 de parade... kunnen ze best hebben Haha!

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 10:52

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 24-03-22 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 10:59

Jep, grote concoursen gaan vaak zo. Als je het niet leuk vind, doe je toch gewoon met de kleinere concoursen mee? Clown
Enne.. Ik gebruik altijd de knop 'routeplanner' die bij startlijsten.nl staat of anders mail ik de vereniging. Knipoog Tong uitsteken

MaRcIaNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 11:19

ja die had ik ook gebruikt maar dat was dus nog verkeerd nou goed kan een keer gebeuren.
jullie denken er anders over als ik nou ja goed dat kan!
laat maar dan ik kan jullie ook zeupieten vinden!

ik het gewoon super om wedstrijden te rijden en mijn pony doet het gewoon super goed!
allen mogen ze bij grote concoursen vind IK soms wel eens wat sneller iets regelen!
maar dat is mijn mening en jullie mogen daar ook wel een beetje voor open staan!

als jullie het goed vinden zo heb ik daar geen problemen mee hoor!
maar ik mag toch wel mijn verhaal doen wat ik er van vind!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:49

Ik ben eigenlijk benieuwd waar je hebt gereden, klinkt erg als een wedstrijd waar wij gisteren ook waren namelijk. Haha!
Daar was ook een scherm met de uitslagen, hardstikke mooi, je wist direct je punten en de startcoupons lagen er ook zo snel mogelijk bij. Alleen helaas werd het maar tot halverwege bijgewerkt. Uiteindelijk om half 3 gereden, tot iets na half 6 moeten wachten op de prijsuitrijking (die om 16 uur zou zijn, en later bijgesteld naar 17 uur), en toen mochten we nog dik 2 uur naar huis rijden. Maar ach, we zijn een dagje uit. Bij wedstrijden in onze kring is het om half 10 beginnen met dressuren, na de middag nog 4 en 8 tal, en jaja, daar komt die, de parade! Laat in de middag zijn de uitslagen van de dressuur bekend. Dus wij zijn wel gewend om een hele dag te moete wachten. En de pony's? Die lijden er helemaal niets van!