Paard gezadeld op de trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Psydoxy

Paard gezadeld op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 16:53

Moet toch even wat kwijt en hoor graag jullie mening. Het niet niet de bedoeling om elkaar af te kraken. Onderbouw je mening wel aub. (sorry weet of 't hier goed staat)

Ik kreeg afgelopen donderdag (hemelvaart) van een amazone (toevallige voorbijganger ) die m'n trailer passeerde een lawine woorden over mee heen.
Stond er zelf verbaast van te kijken....

Aangezien 't met bakken uit de hemel viel en mijn paard heel onrustig is zet ik haar met zadel en al op de trailer en rijd dan naar huis.
Natuurlijk trek ik wel vlug een beschermhoes en deken over m'n zadel heen en doe de singel wat losser. Ook staat ze gewoon met een halster vast. Ook was 't concours in de buurt en hoeft ze geen uren zo op de trailer te staan.

Natuurlijk kan ik er wel inkomen dat je iemand wil waarschuwen dat 't niet zonder riscico's is.... dat weet ik ook wel. Ik weet ook hoe mijn paard zich in een trailer gedraagd. Die hoor je niet, die hangt niet en de trailer is zeer ruim.

Wat vinden jullie er van? Met een opgezadeld paard in de trailer naar concours of terug naar huis rijden? Is dat verantwoord, hoor graag jullie mening.

Acilon

Re: Paard gezadeld op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:57

ik heb ze liever zonder zadel op de trailer maar heb het zelf ook al gedaan... als wij aan zee gaan rijden vertrekken we vanaf een drukke parking en met 2 paarden op 1 trailer op een drukke parking wringen tussen uw paarden om ze gezadeld te krijgen en 2 paarden die hyper worden, no thanks... ik doe net als jou, hoes erover, singel wat losser en zo op pad, maar dan wel geregeld checken... soms gaat het gewoon niet anders dan met zadel.

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:00

Ik denk dat dat in jou situatie helemaal geen kwaad kan.
Een vriendin van mij zadelt haar paard ook thuis op als ze concours in de buurt heeft, niks mis mee dus.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:30

Ik doe het op korte afstanden met paarden die druk zijn op vreemd terrein ook Of als ik heel vroeg moet starten: thuis losrijden, hup de trailer op en de ring in. Ik doe trouwens altijd de deken over het zadel heen dan.
Als mensen zich eens met hun eigen zaken zouden bemoeien

ingvdh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:11

Als ik op concours ga, gaat mijn paard opgezadeld en al de trailer in. Meestal ga ik alleen op pad en is mijn paard vrij druk op vreemd terrein. Ter plekke zadelen is geen doen en het bevalt me dus uitstekend. Ik heb er ook nog nooit commentaar opgehad.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:13

Ik doe het nooit, vind het onverantwoord.
Ieder zijn eigen mening, maar ik vind het helemaal niks!!

JanineN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:15

ik heb mijne meestal zonder zadel maar soms staat hij wel met zadel op hoor in de trailer als we wat aan de late kant zijn dan hoef ik alleen nog maar t hoofdstel in en dan kan ik dr op...
en ik denk dat het geeen kwaat kan zeker niet als je paard heel rustig is

lindavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:17

ik zet mijn paard ook heel vaak gezadeld in d trailer!
met springles moeten we ergens anders heen!zadel en martigaal vast om en hoofdstel doe k dan daar om! lekker makkelijk en snel!
ze hebben er absoluut geen last van!!
k vind het ok niet gevaarlijk ofzo want in d trailer zelf kunnen ze nergens aan vast blijven hangen!
mijn 4 jarige is ok nog wel eens druk op wedstrijd! ga haar dan niet daar opzadelen. geeft alleen nog maar meer stress! dus gewoon thuis en dan op d trailer!

k vind het echt onzin dat iemand op concours zo tegen jou uitvalt. en dan nog moet jij het toch zelf weten wat j met j paard doet toch!!

JanineN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:21

ja precies vind ik ook als hun dr zo een last van hebben gaan ze toch zelf lekker afzadelen in de regen !!!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:23

Ik zadel mijn paard ook altijd op stal voordat ik op wedstrijd ga of een buitenrit in de buurt. Dat vind ik nou eenmaal prettiger. Over het zadel gaat nog een zweetdeken met een extra singel voor de zekerheid en singel hem niet helemaal straks aan. Zodra we klaar zijn, zadel ik hem wel af voor de terugweg. Als Thom lang in de trailer moet staan, dan doe ik het niet.

Ik vind dat het je eigen zaak is hoor, daar hoeft een ander zich niet mee te bemoeien

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:25

ik weet niet ik heb ze liever zonder zadel enzo .. in de thrailer.. ik zou het ook nooit doen !;).. maarja ieder daar ze eigen menig over

=xxx= Femke

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:27

met mijn 1ste pony deden we dit ook gewoon altijd dat beest was gewoon niet zoon lieverdje met zadelen...
dat mensen er commentaar op geven snap ik niet echt! het is jou paard en ik vind het niet onverantwoordelijk ofzo...een zadel of een deken hoeveel verschil maakt dat als een paard in een trailer staat?
hier in de buurt zie ik er nog zat rijden met het paard gewoon gezadelt erin! scheelt vaak een hoop tijd en gehannes

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:25

Tango is altijd heel erg ongeduldig en druk op een wedstrijd.

Als ze alleen op de trailer staat, zadel ik haar thuis op en als ik er twee meeneem dan zadel ik daar op, dan is ze altijd rustig omdat er een ander paard bij is.

Wat is er onverantwoord dan om een paard gezadeld in de trailer te vervoeren ?

Sodera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:37

Wij zadelen eigenlijk nooit thuis op, paard is op concours vaak rustiger dan thuis..
Wel hebben we nog wel eens dat als we met vrachtwagen weg zijn, ze tussendoor met zadel weggezet worden.. Scheelt gewoon een hoop gezadel/om gezadel.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:39

radje schreef:

Wat is er onverantwoord dan om een paard gezadeld in de trailer te vervoeren ?

helemaal niks lijkt mij

MlizS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:44

ik zet mijn paard ook regelmatig gezadelt in de trailer als ik een wedstrijd heb, het is verder niet echt gevaarlijk, en ze hebben er geen last van, wel doe ik altijd mijn zadelhoes over mijn zadel heen voor bescherming! Hoofdstel doe ik pas in bij aankomt

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:51

Wij zetten paard ook wel met zadel op trailer, als tie even mag rusten tussen basisparcours en barrage, of bijvoorbeeld prijsuitreiking. Kan geen kwaad lijkt me, als je paard gewoon braaf op de trailer staat. Dat weet je zelf het beste lijkt me?

Suzanne37

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:39

Ik zadel mijn paard altijd thuis op als ik naar de clubles ga en ook wel eens als ik naar een concours ga wat dicht in de buurt is. Mijn paard staat rustig op de trailer dus daar zie ik niets verkeerd in.

_sjors_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:49

Ik heb het zelf tot nu toe nog niet gedaan, maar ik kan me wel voorstellen dat als het slecht weer is dat je hem dan op stal al opzadelt, in een trailer heb je toch erg weinig ruimte om op te zadelen.

Als je paard rustig is en je hoeft niet ver weg dan heb ik er geen moeite mee.

margareth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:55

Hallo,

Ik neem het altijd opgezadeld mee naar les en terug
Naar wedstrijden ook opgezadeld mee.Of het reizen moet langer dan 30 min. duren.
Maar het is makkelijk snel en thuis kan je op je gemak op of/en afzadelen ...toch?

doei
veel plezier

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:50

Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je paard de trailer af komt.
Ik heb er een gehad en die wilde onder de achterstang door en ging hangen, touw knapte... paard onder de stang door en het zadel niet dus die kon met het grof vuil mee.)

Nu heb ik een paardje waarmee ik alleen op concours ga en die zadel ik op de trailer op. Geen probleem. Met een ander paard ga ik naar de les en zadel ik haar thuis al op. Scheelt gewoon een hoop gedoe. Het enige risico dat je loopt is dat je zadel beschadigd. Maar dat is jou probleem en niet dat van andere mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 00:02

Het lijkt mij niet echt kunnen, verschilt natuurlijk per paard. Je zadel zou er misschien van kapot kunnen gaan en als er iets ergs zou gebeuren is het volgens mij niet altijd even handig om je paard met zadel te vervoeren bv. als de trailer schaart. Ik zou het iig niet doen..

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 00:08

oke, eens kijken of ik een goed onderbouwde reaktie kan geven

ik zet mijn paard NOOIT gezadeld in de trailer,
reden?
als ze achteruit de laadklep afgaan, wil het nog wel een keer gebeuren dat ze iets scheef gaan....je kunt je misschien voorstellen wat er gebeurd als je zadel blijft haken achter de rand van de trailer?
paard in paniek, zadel aan gort, en met een beetje pech krijg je je paard nooit meer in de trailer.
om die zelfde reden, heb ik in de trailer ook alleen dekens op zonder bilkoorden en singels......

staat tegenover dat ik dus nooit iemand zou beoordelen daarop. laat mensen zelf weten wat ze doen?
ik doe het zo, en een ander doet het anders, prima toch?

Kellyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:06

Ik vind dat Dana01 wel gelijk heeft,ze schieten zo in paniek eruit als ze ergens blijven haken en daar gaat je zadel dan!
Maar ik weet wel zeker dat de mensen met zadel hierop wel goed letten en weten wat de risico's zijn
Zelf doe ik het niet,op de wedstrijdplaats zelf kan ik hem zo opzadelen omdat die meestal wel rustig is.

Mungbean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:23

Ik probeer het meestal niet te doen, maar als ik thuis heb losgereden en bij aankomst vrijwel gelijk er weer op moet (en het is vlak bij), dan gaat ze gezadeld mee, ik doe wel mijn hoes erover en een dekentje. Bovendien zet ik ze dan ook niet tussen het schot, maar gewoon in het midden van de trailer. Ook doe ik het als ik weet dat het een onrustig terrein is en ik mijn moeder (die soms problemen heeft met vasthouden/ stil laten staan) een beetje wil ontzien. Terug naar huis doe ik het nooit, maar als het stortregend dan zadel ik wel af in de trailer, dat gaat uiteraard alleen als je paard rustig is en je niet gaat pletten of zo.