Wil wel wedstrijden, maar word niet gesteunt..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Wil wel wedstrijden, maar word niet gesteunt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 18:47

Nou, het is dus precies zoals de titel omschijft. Het is mijn droom wedstrijden te rijden en de wereld te laten zien wat ik kan met mijn pony, maar ik word er niet in gesteund.. Wat moet ik hier nou mee? Ik weet zeker dat wedstrijden rijden is wat IK wil! Ik heb ze al zo vaak geprobeert te overtuigen maar het helpt allemaal niks. Wat moet ik nu doen?

Rietjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:30

Je mag niet van je ouders?

Zoek een baantje en probeer met een vriendin? mee te rijden die ook wedstrijden rijd. Misschien willen je ouders al het gedoe niet. maar als je er zelf voor zorgt hebben hun er geen last van toch??

Ik hoop voor je dat ze je toch gaan steunen Groetjes

Cassia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:35

Nou, gewoon 'ns meedoen aan oefenjumpings ofzo of onderlige-, manegewedstrijden,...
Dat ga ik nu ook doen om te zien of het me ligt... Wedstrijden rijden...
En ook je ouders er niet TE veel mee lastig vallen, probeer wedstrijd kledij via iemand anders te lenen, zorg dat je niet met de trailer ofzo hoeft ed...

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:38

ja idd, je moet laten zien dat je het kan en dat je het luk vindt! gewoon eerst onderling rijden ofzo.

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:19

Wie steunt je er niet in? Je ouders? Wat is hun bezwaar?

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:22

Dan zul je helaas nog moeten wachten tot je zelf oud genoeg bent, want op concours gaan en altijd moeten rekenen op een ander is ook niet alles.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:31

Helaas pindakaas.
Zelf heb ik ook moeten wachten met het kopen van een eigen paard en eigen vervoer totdat ik het zelf kon betalen.
We hebben niet allemaal het geluk om ouders te hebben die dat willen of kunnen.

chelsea82

Re: Wil wel wedstrijden, maar word niet gesteunt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 00:07

Misschien zijn je ouders bang dat ze elke keer met je op stap moeten.Elk weekend concour, hele dagen weg, tijd, benzine kosten, inschrijfgeld en noem maar op.
Misschien moet je eens verder kijken.Kun je met iemand van je vereniging mee op concours, een vriendin meenemen die je de hele dag helpt op de wedstrijd.
Probeer eerst eens een onderlinge wedstrijd om te laten zien wat je wilt.

Ik heb dit probleem gelukkig niet.Mijn ouders staan helemaal achter mij en zijn dus altijd druk druk druk met de sport.Ik heb daar heel veel geluk mee, maar ik zie wel vaker dat er mensen zijn die graag willen maar niet kunnen / mogen.

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 00:19

Een wedstijdje lijkt heel onschuldig,, maar per jaar zijn wij toch een dik bedrag aan wedstrijden kwijt,,!!

Verder zijn mijn ouders allebei hun zondag kwijt omdat ze met mij mee moeten,, terwijl het helemaal geen paardenmensen waren,, nu wel geworden..

Mijn vader heeft het wielrennen opgezegt om met mij zondag mee te gaan (wielrennen deed hij op zondag)

Probeer anders wat wedstrijdjes in de buurt waar je lopens heen kan,, !!

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 05:30

runningkawa schreef:
Helaas pindakaas.
Zelf heb ik ook moeten wachten met het kopen van een eigen paard en eigen vervoer totdat ik het zelf kon betalen.

Precies. IK was ook 23 toen ik m'n eerste wedstrijd reed, en 27 toen ik m'n eerste paard kocht.
Ik heb dus ook nooit de kans gehad om eerder te starten.

theaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 06:10

Ja precies, vroeger fietste ik 3 kwartier naar een boer om de hele dag te mesten en poetsen en als je geluk had mocht je nog even op de ponies rijden. Mijn ouders hadden geen geld over voor een 10 rittenkaart op de manege. Toen ik 23 was kocht ik mijn eerste eigen paard en met 30 was ik voor het eerst Z2 dressuur. Op dit moment heb ik mijn eigen stal met meerdere paarden. Je kunt het zelf ook realiseren als je echt wilt maar je zult geduld moeten hebben. Maar ik droomde vroeger precies dezelfde dromen hoor!

ACSM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 07:21

runningkawa schreef:
Helaas pindakaas.

Bij mij hetzelfde... Toen ik klaar was met studeren en daarna werk had, heb ik een paard gekocht. Paar jaar later mijn E gehaald en nu kan ik zelf met de trailer en paard op wedstrijd.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:19

Stel je eis wat lager in, wordt lid van de plaatselijke ponyclub.....
Ben je dat al? Vraag dan eens een daar om hulp en de kosten.

En wie bedoel je met "ze"?

hunter87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:28

jeetje het is echt naar voor je als je het echt heel graag wilt. ik word door mijn ouders ook niet gesteund. zijn echt van die niet-paarden-mensen. gelukkig steunen de eigenaren (ik rij met mijn vz-paard) mij wel en die rijden ook mee na wedstrijden. misschien eens slim om voor je ouders een brieftje te maken waar alles op staat wat er bij wedstrijd rijden komt kijken en zet je er achter wat jij doet en wat hun evt. zouden moeten doen. bijv zo
wassen- jij
spullen schoonmaken-jij
trailer regelen (als je die niet zelf hebt)-jij
trailer schoonhouden-jij
na de wedstrijd brengen- je ouders

zo is het misschien voor hun ook overzichtelijk en zien ze wat je zelf kan en zien ze dat ze eigenlijk niet zo veel hoeven te doen.... suc6 ermee!

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:42

Mijn ouders zijn precies zo. Ik mag alleen onderlinge wedstrijden rijden en heb al tot de M1 gereden. Ik dacht, als ik ze bewijs dat ik het kan, dan laten ze me wel starten; niet dus. Ik zeur al 5 jaar en heb ze aangeboden het zelf te betalen, maar ik krijg het er absoluut niet in.
Misschien zijn jou ouders wel zo, dat je het zelf betaalt (of gedeeltelijk in ieder geval) of afspreekt binnen een bepaald gebied op concours te gaan. of misschien mag je met iemand mee? Succes ermee, ik weet hoe k*t het is als je echt graag wilt...

Mungbean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 15:31

En weet je, daar kun je nog jaren last van hebben, niet iedereen vind paarden nou eenmaal leuk. Nu zijn het je ouders, later misschien je vriend. Ik ga ook regelmatig alleen (onder de man, ik heb wel een E-rijbewijs en trailer maar geen auto) en kan dan bijv geen lezer vinden of iemand die je paard vast wil houden omdat je moet betalen. Dan wordt je dus maar creatief: Vast vooruit betalen, rugzakje mee en proef uit je hoofd leren. Met les hetzelfde, ik ga 40 minuten te paard heen, 45 min les en dan weer 40 min. terug. Gelukkig is mijn moeder sinds ik zelf een paard heb gekocht (op mijn 24e en na lang sparen) nu wel bereid om af en toe mee te gaan (lief!!!!) zodat ik ook wel eens op wedstijden kan rijden die verder weg zijn. Beetje creatief zijn dus en vast goed sparen voor je rijbewijs en een auto.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 15:35

Ik heb het zelfde, ik ben 22 en heb nu pas mijn eerste eigen paard. Mijn ouders steunde mij ook niet, ze vonden het wel leuk daar niet van en maar wilde zich niks ontzeggen om met mij naar wedstrijd te moeten.

Bingelding

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 15:39

ik heb het iets anders

mijn ouders kunnen ook nog geen paard betalen maar rijd ook paarden van anderen op wedstrijden! Die ene mensen rijden me overal naartoe en die andere hebben geen trailer dus rijd ik gewoon 1x in de maand wedstrijd op stal! Dan betaal ik de helft van me proef zelf!
Ze staan wel achter me gelukkig

Maar wie steunt je dan niet echt want dat is niet echt duidelijk

_Niels_

Re: Wil wel wedstrijden, maar word niet gesteunt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 15:41

hmm probleem heb ik ook gehad

Oplossing bij mij, ouders zich laten intresseren in paarden
vooral moeders zijn hier vatbaar voor , gewoon zorgen dat ze eens een keer iets met je paard doen, borstelen, op wei zetten oid.

Mn moeder vind het ondertussen zelfs leuk met me op concours te gaan terwijl er een jaar geleden geen sprake van was dat ze met me ergens naar toe zouden gaan

(ok mn vader nog niet helemaal, die vraagt mn moeder regelmatig waarom ze nou wéér mee rijd, hem krijg ik ook nog wel om )
Laatst bijgewerkt door _Niels_ op 25-05-06 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 15:41

Ik wil het ook heel erg graag, verder komen.
Maar ten eerste heb ik geen eigen paard, ten tweede heb ik van mn 10e tot nu les gehad op een manege waar het allemaal niet officieel ging en ze gewoon wat onderlinge wedstrijdjes organiseren, daar heb ik wel ervaring mee opgedaan moet ik zeggen. Mijn moeder ziet gelukkig wel in dat ik het super graag wil en betaald meer zodat ik vanaf 1 juli op een FNRS manege kan gaan rijden, waar het dus iig officieel geregistreerd word wat je rijd. En waar ik dus wel al íets verder kan komen. Verder is het geld voor een eigen paard er op zich wel, maar mn ouders sparen liever voor later, wat ik ook kan begrijpen.
Ik ga nu gewoon vanaf 1 juli veel leren, en hard mn best doen. Zodat ik als ik zélf een eigen paard kan betalen, daar ook echt wat mee kan bereiken.
Ik vind het heel jammer dat ik niet vanaf dat ik klein was al een eigen pony had en wedstrijden reed enzo, maarja zo is het nou eenmaal niet gegaan, dat kan ik toch niet terugdraaien.
Ik kan nu wel denken, het heeft allemaal geen zin, maar daar bereik ik iig niks mee.

Dus komop! waar een wil is, is een weg!

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:30

Mag het niet van je ouders? Als je op een manege staat, kun je daar dan mss niet onderling starten?

Adil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:47

runningkawa schreef:
Helaas pindakaas.

Dito, mijn ouders steunden me ook niet in mijn paardenhobby, heb altijd alles zelf voor elkaar gebokst! Nu steunen ze me er wel in, maar een verhaal over een buitenrit, training of wedstrijd moet ik niet mee aan komen zetten

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:52

*Meldt zich
Ik ging vroeger altijd "te voet" naar de les (was een uur rijden). Naar wedstrijden kon ik alleen als ze op de eigen club waren (dus 1x per jaar), en met geluk in een dorpje in de buurt (wat dan 1,5 uur rijden was te voet). Dus met geluk 2 wedstrijden per jaar.

Gelukkig ben ik nu al jaren van dat probleem af

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 09:34

ik wil ook heel graag verder komen,ik heb alleen geen eigen paard,en rij onderlinge wedstrijden op de manege(FNRS oa.)
de paarden kunnen allemaal leuk lopen,maar ik kan niet zo vaak wedstrijd rijden als ik zelf zou willen.
maar als ik ooit een eigen paard heb,dan wil ik wel vaker wedstrijden gaan doen.
ik ben met mijn vaste manegepaard nu L1+1 winstpunt

als je echt wil,moet je er gewoon voor gaan!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:22

ik heb moeten wachten tot ik zelf mijn E rijbewijs had gehaald voordat ik het erf weer afkon.
mijn ouders zagen het niet zo zitten om weer elke zondag ergens in de modder te moeten kouwkleumen of weg te branden van de zon en om dus vast te ziten aan iets wat ze niet echt leuk vinden.
MAAR.. nu ben ik wel helemaal vrij en tuf ik heen waar ik heen wil

gewoon laten zien dat je ervoor blijft gaan en je voor elke onderling inschrijven die je kan vinden in de buurt. als ze zien dat je serieus blijft, wie weet regelen ze wel wat of kun je afspraken maken