mountain horse laarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

mountain horse laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 06:08

Ik heb de mountain horse high rider, zijn deze laarzen nou wel of niet toegestaan op dressuurwedstrijden?

Muurp

Re: mountain horse laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 06:26

volgens mij mag je ze gewoon gebruiken. Ik heb ze ook nl. en ik rij fjordsport (wedstrijden v. het fjordenpaardenstamboek). Het zijn toch nette rijlaarzen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 06:33

Nee, zover ik weet zijn alleen de sportive riders toegestaan.
De high riders zouden een te grove zool hebben en daardoor niet veilig genoeg zijn
Weet niet of of dit ondertussen veranderd is maar ik heb een tijdje terug speciaal hierdoor de sportive rider gekocht.......

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 06:39

hmm ik kan het nml nergens terug vinden!

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 06:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 06:49

Er is toen best een hoop gedoe over geweest omdat de KNHS zei dat de grove zool niet veilig was.
Ze hebben dat moeten rectificeren maar ik weet dus niet zeker of ze daarna ook zijn toegestaan
Denk dat je het beste even kunt bellen (geeft sneller antwoord dan mailen )

biep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 07:47

en dat allernieuwste model met die aparte zool, mag die?
die vind ik echt supermooi nl

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:45

mountinhorse heeft nieuwe model leren rijlaarzen op de markt gebracht waarmee je ook mag starten. En om eerlijk te zijn vind ik het hele mooie type rijlaarzen en de kwaliteit lijkt ook degelijk.

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:51

Je mag ze gewoon dragen, maaaaaaar er moet een gladde zool onder zitten anders mag het niet. Dit heeft idd te maken met de veiligheid van de betreffende zool als deze in een beugelriem steekt. (heeft ook in de Paard & Sport gestaan)

Peet_Paneel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:49

TOEGESTAAN HOOR!! ik heb ze ook zitten zo fijn

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 07:45

oversized schreef:
Je mag ze gewoon dragen, maaaaaaar er moet een gladde zool onder zitten anders mag het niet. Dit heeft idd te maken met de veiligheid van de betreffende zool als deze in een beugelriem steekt. (heeft ook in de Paard & Sport gestaan)

dat nieuwe model heeft geen gladde zool... die heeft zo'n speciaal systeem met ribbels met bijpassende beugelblokjes.

Dus zouden die nu wel of niet mogen (vind ze namelijk echt ontzettend mooi met die veter etc).

Sodera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:51

Die nieuwen mogen volgens mij gewoon, je valt nl wel gelijk uit de blokjes.. 2 vriendinnen van me rijden er ook gewoon mee!!

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:25

Sodera schreef:
Die nieuwen mogen volgens mij gewoon, je valt nl wel gelijk uit de blokjes.. 2 vriendinnen van me rijden er ook gewoon mee!!

oke bedankt!

ga ze eens passen als mijn stufi binnen is

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:59

Er is in de pers en naar de ruitersportwinkels een rectificatie geweest, dus ze mogen wel hoor.
Het nieuwe systeem en eigenlijk alles van mountain horse is extra getest op veiligheid en comfort dus juist raar dat ze daar commentaar op kregen, maar het mag inmiddels gewoon. Ik had net de sportive's maar ik had die met veters ook wel geweldig gevonden...

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:03

Voordat je de volgende keer gaat zoeken moet je eerst even langsgaan in de FAQ van Lielle.
Dan vind je o.a. dit stukje uit het dressuur regelement:

Laarzen
Zwart of donkerblauwe laarzen, eventueel met bruine kappen. Zwarte jodphurlaarsjes met gladleren chaps in dezelfde kleur zijn ook toegestaan. Uiteraard netjes gepoetst.

Dus zolang ze blauw of zwart zijn, mag verder alles. Zolen, veters, ritsen, korte of lange, maken helemaal niks uit.

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:03

mits er een gladde zool onder zit!!! (P&S!!!!!!)

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 10:49

amondi schreef:
Voordat je de volgende keer gaat zoeken moet je eerst even langsgaan in de FAQ van Lielle.

Laarzen
Zwart of donkerblauwe laarzen, eventueel met bruine kappen. Zwarte jodphurlaarsjes met gladleren chaps in dezelfde kleur zijn ook toegestaan. Uiteraard netjes gepoetst.

Dus zolang ze blauw of zwart zijn, mag verder alles. Zolen, veters, ritsen, korte of lange, maken helemaal niks uit.

Kijk dat bedoel ik: iedereen zegt iets anders

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:33

amondi schreef:

Laarzen

Ho, wacht. Dit is een samenvatting uit het reglement, ik zal eens kijken wat daar staat over zolen.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:37

niks, dat hadden ze usunkeer in de P&S erbij gezet en toen zijn ze teruggefloten. Gladde zolen zijn zeker niet veiliger dan profielzolen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:40

vraag ik mij even af waarom een gladde zool veiliger zal zijn dan een grove? weet iemand dat?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:40

Citaat:
Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:
/knip
- een paar zwarte of donkerblauwe rijlaarzen, al dan niet voorzien van bruine kappen of zwarte jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren chaps.

/knip

De combinatie van beugel en rijlaars dient zodanig te zijn dat in geval van nood de voet de beugel ongehinderd kan verlaten.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:49

Pellie schreef:
vraag ik mij even af waarom een gladde zool veiliger zal zijn dan een grove? weet iemand dat?

Een gladde zool is niet veiliger dan een grove, tenzij de voet de beugel niet ongehinderd kan verlaten.
Je mag dus niet een klick constructie alla racefietsers gebruiken, al hoewel.... misschien is dat nog wel veiliger, kan je nooit meer je beugels verliezen alleen tijdens een val!

Maar ook geen veterschoenen etc. Het gaat helemaal niet meer om de zool, daar zaten ze toendertijd fout mee. Het gaat om beugel x schoeisel moet elkaar ten alle tijden kunnen verlaten.

passepartout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:54

Het mag. Toen ik mijn Mountain horses kocht liet de winkelier mij een brief lezen waarin stond dat ze zijn toegestaan op wedstrijd en daarbij heb ik ook al wedstrijd (officieel) er mee gereden.

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:07

ik heb ook met mijn mountainhorse laarzen knhs wedstrijden gestart en nooit problemen gehad.

maar het fijne weet ik er niet van..

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:54

daar mag je mee starten hoor!