Wist iemand dit ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MLOTTxRAVEL

Wist iemand dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 08:47

Vorig jaar heb ik mijn pony laten meten : 1,57.8, dus ik was best blij want dan zou ik bij de pony's mogen starten. Toen heb ik mijn startkaart aangevraagd, staat erop: Startkaart paard en Startcoupons paard. Dus ik er achteraan gebeld, blijkt dat je tot 1,56.9 bij de pony's mag starten en hoger is een paard. Nu moet ik dus bij de paarden rijden. Zo kom ik dus nooit hoger als de B.

Liefs Marlot

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 08:54

Tuurlijk kom je wel hoger, gewoon hard oefenen en pas wedstrijden starten als je ook echt een nette proef kan rijden ( dan gaat het sneller met de winstpuntjes ) En bij de paarden rijden is toch ook niet zo erg ?

Luci

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:05

Dat wist iemand ja. (Ik bijvoorbeeld )

Zo'n ramp is dat toch inderdaad niet? Het is een paard en een paard moet bij de paarden maar het is ook een paard dus hij kan prima tussen de paarden. *einde logica*

Mocht het je gerustellen: mijn nét iets te ver uit de kluiten gewassen pony van 157,9 is door mij vanaf m'n 12e bij de paarden gestart en heef de Z gehaald.

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:24

Ik wist het ook. Mijn pony is nu 5 jaar en 1.56, ik hoop dus ook dat ze niet veel meer groeit zodat ik bij de pony's kan blijven rijden.

En ook met een klein paard kan je wel goede punten rijden en hoger komen!

Boelles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:27

Waarom zou je niet hoger dan B komen?
Gewoon goed oefenen.
Als je al negatief begint..?

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:29

wat ik me altijd afvraag waarom mensen het zo erg vinden... om met een euhmm... bijna paard te starten bij de paarden is het zoveel moeilijker dan?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:22

Ik vraag me ook echt af wat het verschil is tussen de paarden en de pony's. Je instelling is niet juist en dan kom je idd niet hogerop.
Komt wel goed, gewoon lekker oefenen

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:57

Het kan me wel voorstellen dat je liever bij de pony's start. het niveau ligt nou eenmaal lager bij de pony's. Maar als je hard traint kom je er bij de paarden ook wel!

miss_penny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:06

Bij zon klein verschil moet je hem wel ingemeten krijgen hoor.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:18

renskek schreef:
Het kan me wel voorstellen dat je liever bij de pony's start. het niveau ligt nou eenmaal lager bij de pony's. Maar als je hard traint kom je er bij de paarden ook wel!

Ze had anders bij de E-pony's gestart en zeker in de B is dat de zelfde proef als bij de paarden. Dus een B-paardenproef niet halen is ook een B-pony proef niet halen.

elmo1

Re: Wist iemand dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:39

Het niv. ligt niet lager hoor bij de ponies, een B-proef is een B-proef.
Misschien wil ze liever niet tussen volwassenen rijden, als je de ponymeter lief aan had gekeken had hij er mischien wel een halve centimeter afgehaald

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:49

MLOTTxRAVEL schreef:
Zo kom ik dus nooit hoger als de B.

Wat is dit nou voor opmerking?!

Maten van de pony's zijn simpel op te zoeken, dus zijn er wel degelijk mensen die dit wisten ja.

LOCA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:47

miss_penny schreef:

Wat bedoel je hiermee? sjoemelen en dan toch bij de pony's starten? en wat als iemand er over gaat klagen dat er met een paard bij de pony's wordt gestart en hij alsnog wordt nagemeten, dan heb je een probleem.

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:52

ja dat wist ik wel.
Als je hard oefent kom je heus wel hoger h0or

ellen82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:55

Knor schreef:
miss_penny schreef:

Wat bedoel je hiermee? sjoemelen en dan toch bij de pony's starten? en wat als iemand er over gaat klagen dat er met een paard bij de pony's wordt gestart en hij alsnog wordt nagemeten, dan heb je een probleem.

Dit wordt echt wel veel gedaan hoor!! Ook om bv een D-pony te krijgen ipv een E-pony.

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:56

ik wist het ook wel hoor, maar bij ons (niet bij me zelf) maar ken wel mensen waar ook mee gesjoemelt is, en daar is nooit iemand achter gekomen, zelf 1tje die bij de pony's reed, en dat *paard* was 1.58 m en ze hadden hem met meten altijd ijzers onder, en dan ging er een cm af, en dan was ie 1.57 en dan kon ie nog net met de pony's mee. En als het gecontroleerd werd, nou dan zeiden ze, nou jah, hij was 1.56.9 want hij heeft nu ijzers, en staat op een niet vlakke ondergrond en bla bla bla, dus hebben ze nooit problemen gehad...

Maar het is toch ook niet erg om bij de paarden te starten, daar krijg je dan ook de punten enzo wel, als je het bij de pony's wel zou krijgen en bij de paarden niet, volgens mij maakt dat niet zo heel veel verschil hoor

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:45

Het komt zelfs voor dat ze van E pony's D pony's maken. En hoe dat gebeurt wil je liever niet weten, ze halen een klein stukje schoft weg. Het is toch te triest voor woorden. Maar ik zie het probleem ook niet echt. Je moet net zo goed rijden bij de pony's als bij de paarden, en misschien heb je wel meer profijt als je je punten wel haalt bij de paarden.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:14

Knor schreef:

Wordt hij gemeten: "Oh dan is hij na de laatste meting zeker nog een stuk gegroeid".
Mijn pony is ook kritisch, is nu 5 jaar en 1.47m.

Emeraldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:33

Het is inderdaad maat 'Paard'. Niks meer aan te doen. Gewoon tussen de paarden starten, als je paard goed voor elkaar hebt kan je juri niet om je heen.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:38

MLOTTxRAVEL schreef:
:( Zo kom ik dus nooit hoger als de B.

Bij de paarden heb je mss minder kans om alle prijzen in de wacht te slepen ja, omdat je meer (en mss betere) concurrentie hebt. Maar het is gewoon exact dezelfde proef hoor. Er wordt hetzelfde gejureerd.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:41

sorry hoor maar dit vind ik dus nergens op slaan, als je gewoon goed oefent kom je vanzelf verder, het niveau ligt inderdaad veel hoger, moet je maar leren!

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:43

Vraagje: word je pony dan weleens nagemeten op wedstrijd? Ik kocht mijn pony als een Dtje (1.37m) en hij werd na 5 jaar nagemeten voor mn startkaart en was toen 1.355m. Ik weet zéker dat ie verkeerd gemeten is bij de laatste omdat hij de hele stal doorvloog en de meetlat maar ergens halverwege zn rug snel is geplot.

Nou start ik dus bij de Ctjes. Ik heb alleen maar voordeel: Met selecties e.d. en heb het er dus hier maar bij gelaten. Maar als ze me nou controleren en het is toch een D (wat het dus gewoon is ) ??

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:45

friezenluver schreef:
wat ik me altijd afvraag waarom mensen het zo erg vinden... om met een euhmm... bijna paard te starten bij de paarden is het zoveel moeilijker dan?

Bij mij in de club nemen veel meisjes die iets van 1.75 nog een pony omdat dat gezelliger is. want alleen volwassenen uit de club rijden bij de paarden en voor de rest heeft iedereen van 13, 14, 15 jaar een pony. tis echt stom!

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:50

Nou, wát een pret tussen de pony's zeg.
Alsof een keer in de maand een proefje uitmaakt tussen de paarden of de pony's. Ik rijd meer op wedstrijd, kletsen doe ik niet zoveel.

delerium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 02:56

Udo2001 schreef:
Het komt zelfs voor dat ze van E pony's D pony's maken. En hoe dat gebeurt wil je liever niet weten, ze halen een klein stukje schoft weg.

En hoe gingen ze dat voor elkaar krijgen?