Bonte paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky2

Bonte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 17:56

Hallo,
Ik had een vraagje. Ik krijg steeds vaker te horen dat bonte paarden in de dressuurwereld niet echt worden gewardeerd?
Ik vroeg me af of jullie hiermee ervaring hebben?

Groetjes

eroftmexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:59

ik weet het niet want ik rij geen wedsrtijden met me bonte
maar ik zou het best willen weten
groetjes amanda

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:00

ze zijn anders dus ik denk daarom, ik reed ook altijd een bonte maar die vonden ze gaaf...

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:09

Nu je het zegt, ik zie idd niet veel bonte paarden in de dressuurwereld. En ook niet super veel beroemde bonte paarden.
Maar verder weet ik het niet want ik heb alleen 2 *bonte shetjes
maja.. dat zijn niet zulke dresuurtoppers

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:14

ben hier ook wel benieuwd naar!! Maar ik vind bonte paarden juist wel gaaf! Ik vind dat de beoordeling van de jury niet moet afhangen van de kleur van het paard, maar dat is natuurlijk logisch. Misschien komt het omdat al die vlekken afleiden als ze worden beoordeeld of zo? Ik heb geen flauw idee eigenlijk..

faxa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:19

Ik heb zelf een bonte maar rijd er nog geen wedstrijden mee. Ik denk wel dat de jury naar de kleur kijkt..weet niet waarom maar zo is de jury volgens mij gewoon een beetje...

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:14

Als je een eerlijke jury hebt, beoordelen ze niet op de kleur van een paard, maar op de uitgevoerde oefeningen.
Maar er zijn helaas jury's die bij voorbaat bepaalde kleuren of types paarden al uitstellen van hoge waardering terwijl ze nog maar net de ring binnen zijn. ( bv jury's die niet van Gelderse, Groningse, etc paarden houden )

Hoort eigenlijk niet zo, maar gebeurt helaas wel.

Hoe wordt dat ook alweer zo mooi gezegd " Een goed paard heeft geen kleur " ...

Color_blind

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:50

Helaas wel gelijk..
bij sommige wedstrijden mag je geloof ik niet eens met 'n bonte starten..
vind ik erg stom :S
Het gaat toch om hoe je de oefeningen doet..

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:52

Ik heb ook 2 bonte, 1 daarvan loopt al in de wedstrijden de ander hoop ik ook snel uit te kunnen brengen. Dressuur blijft een jurysport, ze mogen je er niet op beoordelen, ze doen het helaas wel vaak genoeg! Wat wel een feit is, je valt wel op tussen al die saaie vossen ed

Mickyy: Grote onzin, dat zou niet best zijn als je niet mag starten met een bonte

RUBYWHITE

Re: Bonte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:01

Dat zeggen ze ook van friezen of mensen op haflingers tussen de paarden Maar een goed paard heeft geen kleur en een goede jury oordeelt niet op kleur maar op hoe het paard gereden wordt.

Ik heb 3 bontjes en nog nooit gemerkt dat het nadelig is...de een is al eens Z2 geweest de ander wordt Z klaar gemaakt. Je hoort wel eens mensen zeggen, ik hou niet van bont maar deze vind ik wel heel erg mooi. Dat zie ik dan ook als compliment. Overigens, diegene die mijn paard nu Z klaar maakt heeft ook een bonte merrie gehad en vanuit niets naar Z1 gereden. Ze heeft nog nooit nadelige cijfers gehad vanwege de kleur.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:11

ondervind er totaal geen nadeel van!!

Heb 2 jaar een bonte pony op wedstrijden gebracht, en hebben het toch mooi van groen tot/met Z2 gebracht in die tijd. Regelmatig met als commentaar dat ze mijn pony zo leuk vinden.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:31

Wat een onzin.

Rieta_88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:10

heb zelf ook een bonte en heb der absoluut geen last van dat ik lager word gejureerd.. ben in een jaar tijd van de B naar de L2 gegaan..

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:02

@ Rieta en Haike
Als jullie er wel last van gehadden waren dat juryleden geweest die totaal geen smaak hadden

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:20

PP --> WD-V

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:21

Justy moddie?
Wat heb ik gemist?
Gefeliciteerd meid!

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:25

Sommige bruine paarden worden ook niet gewaardeerd. en Sommige Friezen ook niet, het hangt helemaal van de jury af, en hoe jou paard er uit ziet. hoe die loopt. hoe die gespiert is. ze kunnen je niet discrimineren met een bonte als die goed loopt.

Nonnie1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:28

Paardensport = Jurysport

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:35

pff. nog niet gestart met mijn bonte, maar ik hoop van niet. Je hebt natuurlijk altijd juries die niet van een bepaald type paarden houden. maar dan zitten er natuurlijk ook altijd eer bij die er juist wel van houden. Als mijn punten nadelig zouden worden beinvloed dan wacht ik wel gewoon ff totdat mijn schimmelbonte helemaal wit is :p

quicklylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:53

ze vinden het juist leuk hoor ..

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:54

no problemos, maar iedere jury moet zich met de proef bezig houden, niet met de kleur

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:00

volgens mij komt het gewoon omdat er naar verhouding heel weinig bonten zijn. Daardoor komen er ook maar heel weinig bonten aan de top.
Van de bruinen en de vossen komen er ook maar heel weinig aan de top, maar omdat er zoveel van zijn, valt dat niet zo op.

justahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:27

het verschilt per jury, maar je hebt jury's die ze afkeuren.
Maar ik ken ook iemand die rijd Z1 met een bonte pony

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:29

Jury's die ze afkeuren?

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:40

Wereld beroemd bont paard : SAMBER
Ze zijn er wel hoor, maar je ziet ze niet vaak.
Niet negatief bedoeld hoor, maar voor de meeste mensen is een bonte niet hun type.Voor mij persoonlijk is een bonte ook niet mijn smaak.

Je kan heus wel wedstrijden starten.Er zal heus wel een keer een jury zijn die inderdaad negatief zal zijn.Maar er zijn ook jurys die niet naar het type paard kijken.Maar dat is niet alleen met bonte paarden hoor.Dat is ook met vossen, schimmels, friezen en noem maar op.Iedereen heeft zijn eigen smaak.En dat is ook goed.Een goede jury kijkt daar niet naar.En helaas is er altijd een enkeling die dat wel doet.En concurenten, tja die kunnen ook soms negatief doen.

Maar ze lopen er wel hoor in de wedstrijdsport.Maar er zijn er denk ik niet zoveel van.Let maar eens goed op, de opvallendste kleur in de dressuursport is donker.Schimmels zie je ook niet zoveel.