Wie van julile heeft een Groom voor op de wedstrijd en wie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sorlede

Wie van julile heeft een Groom voor op de wedstrijd en wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 09:08

Wie van jullie heeft een Groom voor op de wedstrijd en wie hebben jullie daarvoor?

Altijd leuk om te wete ik vind grooms leuk en erg handig

Ik zelf heb nu mijn vriend die graag groom wil zijn, hij ging eerst elke wedstrijd mee, nu niej meer elke maar als ie kan gaat ie wel mee.

Voor mijn vriend in de picture kwam had ik een meisje van me stal als groom, en als zij niet kon had ik een ander meisje als groom, die vonde het allebei zeer leuk om te doen,maar helaas nu niet meer eg tijd ervoor.

Ze mogen bij mij ook gwoon droogstappen als ze willen maar 1e durfde dat niet zo goed,dus t was meer paard vasthoude en mee opzadele en gwoon mijn gezeldschap zijn

dat 1ste meisje is 14 jaar en t tweede 16.
allebei ook een eigen pony,maar rijden geen wedstrijden

MargotM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:23

ik ben zelf een groom voor de eigenaresse van mijn verzorgpaard. Bijna altijd als ze op wedstrijd gaat, ga ik mee, en ondertussen zijn we heel goed op elkaar ingespeeld: alles gaat vanzelf.
De dag voor de wedstrijd, of als ze 's middags start, de ochtend voor de wedstrijd, vlecht de eigenaresse in. Ik zorg voor het leer: zadel, hoofdstel, laarzen. Afhankelijk van wie eerder klaar is, zorgt diegene voor de witte voetjes van het paard. Het is altijd heel gezellig! Maar jammer genoeg kan ik niet altijd meehelpen van te voren door m'n werk. Dan doet ze alles zelf, en soms helpt d'r moeder.
D'r moeder gaat ook meestal mee, die rijd de trailer en zorgt voor het aanmelden. Ik poets het paard en zadel hem op, haal hem uit de trailer zodat eigenaresse erop kan. Na proefjes zadel ik hem weer af en zet hem weer terug, of ga rondjes lopen om te laten grazen en afkoelen in de zomer.
Na het losrijden, voor ze de ring ingaat, doe ik de peesjes af en kijk of ie geen speeksel vlekken heeft en of al het tuig er nog netjes uitziet.
Tijdens de proef lees ik voor, eerst deed haar moeder dat, maar die geniet nu meer als ze de proef kan zien zonder steeds met d'r neus in het boekje te staan. Hoewel ze gaat steeds meer uit d'r hoofd rijden, als voorbereiding op kur etc..

Als ik dit zo lees doe ik eigenlijk best veel, ik ga dan ook al vier jaar mee en in de loop der jaren zijn mijn taken steeds meer uitgebreid. Zoals laarzen poetsen, dat deed d'r vriend eerst, maar dat is nu (al bijna 2 jaar) uit, dus doe ik het. Oh ja, in de zomer draai ik ook de kalkoenen in Nike z'n ijzers, en haal ze er later weer uit.

Het leukste van groom zijn vind ik het hele proces van B naar Z wat ik ook heb kunnen volgen. Je ziet ze steeds meer groeien.
Op wedstrijd gaan en al die andere paardjes bekijken vind ik ook super leuk, ondertussen sta ik vaak te dromen hoe ik er zelf ook ooit tussen rijd.

Ik ben nu 19, rijd het paard zelf ook als de eigenaresse geen tijd heeft of op vakantie is, maar ik rijd zelf geen wedstrijden.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:25

Ik ga endurance starten dit jaar, dan groomt mijn zusje me, en mijn vader rijdt ons naar de wedstrijd en dan brengt hij mn zusje naar de groompunten.

l0esjj

Re: Wie van julile heeft een Groom voor op de wedstrijd en w

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:04

Mijn beste vriendin ging altijd mee op wedstrijden.
Echt onwijs handig want ze wist precies waar ze op welk moment moest verschijnen en had (net als ik) oog voor details.
Even nog die borstel door die staart voordat ik de ring in ging
Ze had opzich ook zat te doen en kende m'n pony door en door
wat erg handig was want hij heeft nogal een eigenzinnig karakter.
Ze kon het ook altijd goed vinden met andere mensen op de concoursen en ik had nooit het idee dat ze zicht 'alleen' voelde als ik aan het losrijden was.
Droogstappen enz. deed ze niet, en rijden ook niet. Dat vinden m'n ouders niet verantwoord.
Helaas is de vriendschap tussen ons een stuk minder geworden
en nu gaat m'n vader gewoon altijd mee.

Naar een grote wedstrijd groomt m'n zus en als tegenprestatie
groom ik haar elke wedstrijd als ze 't paardje start.
Echt handig vind ik dat als er iemand mee gaat groomen want het is ook een stuk gezelliger

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:47

Mijn vriend en ik "groomen" elkaar. Erg makkelijk en handig

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:59

Mijn mamma!
Vanaf dat ik start, ik denk zo'n zes jaar geleden, heeft ze denk ik 2 of drie wedstrijden gemist. Verder is ze er altijd bij *gelukkig*. Ze wast Zeno's voetjes, poetst mn laarzen, leest de proef voor, zorgt er voor dat alles ook echt mee is, geeft mij voor de proef de wantjes aan, doet de peesbeschermers af, nee voor mij niemand anders!

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:04

Ik ga vaak mee helpen En voor de gezelligheid

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:07

Mijn moeder is groom

Ragne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:57

mijn zus is mijn supergroom

vroeger was het andersom, maar nu rijd ik en is zij de hulp

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 12:16

Ik heb geen groom, tuurlijk ik heb iemand die meegaat, maar als die wil helpen dat is goed, maar om dat nou een groom te noemen!

Vind het eigenlijk maar een neerbuigend woord, is net zoiets als knechtje!

Helpen mag altijd, maar ik vind het heerlijk om alles zelf te doen met mijn paardje~!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 12:38

Tarah5 schreef:

O dat vind ik juist niet, ik ben hartstikke blij met mijn grooms en vind het juist een stukje erkenning om ze groom te noemen. Zonder groom heb ik geen fijne wedstrijddag. Ik start tussen de 4 en de 7 x op een dag en dan vind ik het hartstikke fijn als er iemand is die tussendoor even m'n paard verzorg/voert/drenkt, af en toe een kop koffie of flesje Spa bij mij naar binnen drukt, zorgt dat bij de juiste rubrieken de beenbeschermers af of juist om zijn, me waarschuwt als ik over 5 minuten de ring in moet, checkt of ik het juiste startnummer op heb etc etc! En behalve handig is het ook hartstikke fijn en gezellig om een groom bij je te hebben!
Lang leve de goede grooms!

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:50

Voorheen had ik een meisje dat altijd mee ging maar het kwam dus ook heel vak voor dat ze niet kon en moest ik hals over kop iemand zien te regelen die mee ging om te helpen en om me voor te lezen.
Maar manlief ging ook altijd mee naar de wedstrijden en naar les, dus heb ik gevraagd aan hem van schat zou jij niet kunnen leren om mij voor te lezen en we zijn gaan oefenen nu gaat mijn schat elke wedstrijd met me mee en leest me voor, zelf vriendinnen van mij vragen of hij voor wil lezen als we op dezelfde wedstijd zijn hahaha leuk toch, ik heb het super getroffen met me niet paardenman..

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:08

M'n zusje als ze kan en m'n moeder gaat altijd mee
Maar nog een jaartje en dan ben ik de groom voor mijn zusje Heb ik ook heel erg zin in!

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:30

Gjilke schreef:
Mijn mamma!
Ze wast Zeno's voetjes, poetst mn laarzen

Kan je dat niet zelf

Bij mij gaat de eigenaress van het paard dat ik start altijd mee, ik ga ook regelmatig met haar mee op wedstrijd (ik dressuur, zij springt).

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:42

Mijn vader is al jaren mijn trouwe groom!
Hij rijd me altijd naar de wedstrijden toe en heeft erg zijn best gedaan om te leren hoe het allemaal werkt !
Ben super blij met hem als groom !

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:51

Bij mij gaat de eigenaresse altijd mee, en doen de kids verwoede pogingen de perfecte groom uit te hangen (erg lief ). Maar als zij niet mee gaat, gaat mn vader mee. Hij's verzot op het paard, en zij op hem, dus dat is altijd feest Het enige wat hij nog niet geleerd heeft is voorlezen, dus die cursus krijgt ie z.s.m nog ff

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 15:36

Mijn papa gaat altijd mee... Ik doe bijna alles zelf, poetsen, vlechten, opzadelen enzo maar tis toch wel fijn om er iemand ij te hebben. M'n pa weet precies wat en wel en vooral ook NIET moet doen en hij loopt nooit in de weg (wat wel gebeurt als er een vriendin ofzo meegaat).

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 15:40

M'n moeder is mijn groom!

Ze houd in de gaten hoeveel er nog voor mij zijn, let op alle kleine dingetjes enzo

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 15:57

Mijn moeder is groom, die staat achterop met de wedstrijden. (mennen).
Me papa is chaffeur en zorgt voor alle andere dingetjes.

SanJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:11

Ik doe eigenlijk alles zelf. Mijn vriend gaat wel mee op wedstrijd of anders mijn vader voor het geval dat. Is erg handig bij het laden om er iemand bij te hebben en natuurlijk om even een oogje op mijn paard te houden bij de nodige plaspauzes. Proefjes rijd ik eigenlijk altijd uit mijn hoofd, dus een lezer heb ik ook al niet.

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:45

Ik ook mn vader of moeder. En mn zusje niet te vergeten*thanks Natas *. En soms gaat er nog een meisje mee van stal die helpt dan ook. En met Rozemarein is de eigenaar van Rozemarein mn groom samen met zn vrouw

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:20

Ik rijd endurance en dan is een groom wel handig, want er moet een hoop verzorgd worden tijdens de wedstrijd. Oke, klasse I is nog wel te doen zonder groom, maar hoger is het echt wat moeilijk.

Kortom, ja ik heb een groom..

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:02

Mn papa..
Haha.. die rijdt de trailer (ik heb/mag nog geen rijbewijs ), betaalt enzo op wedstrijd enne.. helpt me met inrijden enzoo..

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:36

Sonja schreef:
Tarah5 schreef:

O dat vind ik juist niet, ik ben hartstikke blij met mijn grooms en vind het juist een stukje erkenning om ze groom te noemen. Zonder groom heb ik geen fijne wedstrijddag. Ik start tussen de 4 en de 7 x op een dag en dan vind ik het hartstikke fijn als er iemand is die tussendoor even m'n paard verzorg/voert/drenkt, af en toe een kop koffie of flesje Spa bij mij naar binnen drukt, zorgt dat bij de juiste rubrieken de beenbeschermers af of juist om zijn, me waarschuwt als ik over 5 minuten de ring in moet, checkt of ik het juiste startnummer op heb etc etc! En behalve handig is het ook hartstikke fijn en gezellig om een groom bij je te hebben!
Lang leve de goede grooms!

Als je inderdaad zoveel paarden rijdt, kan ik me er iets bij voorstellen.

Maar de meeste amazones hier hebben net zoals ik en de meeste 1 paard. Als ik dan hoor dat ze het hebben over een groom die alles doet en weet ik veel wat dan denk ik. Waarom!!!

Waarom noemt iemand dat een groom. Dat kun je allemaal zelf doen en zijn voor mij juist de dingen waardoor ik de band met mijn paard nog sterker maak dan dat die is.

Tuurlijk heb ik ook een papa of een vriendin die even helpt, maar dat noem ik geen groom. Ik doe het meeste zelf. Tuurlijk worden er tips of wordt er geholpen gegeven.

Maar blijf het neerbuigend vinden om te zeggen dat mensen een groom hebben, omdat ze iemand hebben die hun paard zn voeten wast en de laarzen poets. Volgens mij heb je daar tijd zat voor als je maar 1 paard hebt.

Groetjes

Ik vind mensen die het leuk vinden om groom van iemand te zijn daarintegen erg knap. Want ik denk dat je als groom zijnde ook vaak zat een snauw krijgt als je iets niet doet zoals het volgens de ruiter/amazone. Niet omdat iemand dat expres doet maar door de spanning

doerakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:37

Ik ben de groom, trouw op mn zus wedstrijden.. en ik lees ook meteen..