eerst thuis voor elkaar en dan op wedstrijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marloezzke

eerst thuis voor elkaar en dan op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 18:33

hoi,

ik ga regelmatig op concours, alleen heb ik mijn paard op het moment door omstandighede niet helemaal optimaal voor elkaar zoals ik eigenlijk zou willen. ik mis net dat stukje ontspanning en nagefelijkheid wat ik eigenlijk nodig zou hebben om alles "goed" te kunnen rijden. nu komt hij nog wel eens tegen de hand en kan ik niet alles vloeiend rijden.
ik ga eigenlijk altijd toch wel gewoon op wedstrijd ook al weet ik eigenlijk dat het de moeite niet is. meestal haal ik dan ook "slechte" punten. soms denk ik wel eens ik hou er mee op voor verloopig, maar toch wint mijn motivatie het dan.

wat zouden jullie doen, zouden jullie niet op concours gaan tot dat je paard weer "lekker" loopt, of zouden jullie toch gewoon gaan?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:43

Als je thuis al niet door de proef komt, wat heb je dan in hemelsnaam op concours te zoeken

SaskiaB

Re: eerst thuis voor elkaar en dan op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:00

ik zou het persoonlijk zonde van mijn geld vinden, kan je beter thuis oefenen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:01

Ik zal gewoon thuis voorlopig even gaan trainen!
Zo verdwijnt de motivatie op een gegeven moment ook en wordt het meer van ik moet op wedstrijd dan dat het leuk is om op wedstrijd te gaan!
Je kan ook het geld wat je nu kwijt bent aan de wedstrijd investeren in extra lessen bijvoorbeeld.
Maar jij moet doen waar je je zelf happy bij voelt!
Succes met het maken van een beslissing.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:03

Ik ben erg prestatiegericht dus ik heb ook geen leuke dag als ik niet goed heb gereden. Ik zou dan dus nog even thuis blijven.
Maar als het jou meer om het dagje weg gaat en de gezelligheid dan om de punten zie ik niet in waarom je niet kunt gaan.
Ikzelf zou dan ivm geld bijv. kiezen voor onderlinge wedstrijdjes ofzo.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:10

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Eind 2003 heb ik mijn laatste officiele wedstrijd gereden. Toen ging het dus ook helemaal niet meer zoals het hoorde, ook lage punten. Toen m'n paard daarna eindelijk lekker liep, lag ik er weer uit door blessure's.
Deze zomer ga ik weer met frisse moed starten.
En ik moet zeggen dat die time-out echt goed bevallen is. Alhoewel het wel eng is om weer echt op wedstrijd te gaan. Omdat je toch wel hoopt/verwacht dat het nu stukke beter gaat dan voorheen.

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:25

Het hangt er in mijn ogen wat van af hoe je paardje is, persoonlijk zou ik niet stoppen maar gewoon doorrijden.. die van mij heeft namelijk dat wedstrijdritme erg nodig. Als ik een poosje niet geweest ben is het 1 groot drama

Maar als je paard daar makkelijk in is zou ik ook thuis lekker rijden, het motiveert niet echt, elke keer lage punten halen.
Tenzij je het idd voor de gezelligheid e.d doet

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:42

Gewoon oefenwedstrijdjes meerijden. Heb ik ook gedaan de afgelopen 2 jaar.

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:47

Ik zou ervoor kiezen om eerst je paard thuis voor elkaar te hebben, als je daar al grote fouten heb waarom zou ik dan op concours gaan.
Is zonde van mijn tijd en geld.

Als je basis niet goed is en er komen daardoor op concours nog meer andere omstandigheden voor dan krijg je geen punt nee eerst thuis alles voor elkaar dat ik zeker het gevoel heb dat ik op concours kan en ja dan is het altijd afwachten hoe mijn paard daar op de omstandigheden reageert.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:50

Tjah, hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf waar het precies aan ligt. mijn paard loop thuis altijd anders als op wedstrijden, ze zal nooit zo ontspannen lopen als dat ze thuis doet. maar dat komt door het karakter. ik kan haar meestal wel zo rijden dat het er ontspannender uitziet als ze is haha! maar goed, als het echt aan jezelf ligt en je weet het zou ik thuis nog maar ff blijven trainen. wel zonde van je geld en tijd.

esmeejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:40

ik zou ook even thuis laten.. als ik slechte punten heb/ slecht gereden heb ben ik niet te genieten!=P

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 22:37

ik kan persoonlijk goed tegen slechte punten en eerlijk gezegt motiveerd het me zelfs meer! ik heb dan zo iets van pech deze keer maar ik ga er de volgende keer weer helemaal voor. ik kan die knop van teleurstelling naar positief denken heel goed omzetten in mijn onbewust zijn ik denk dat dit komt omdat ik heel erg nuchter ben van mezelf.

het is ook niet echt een moette, ik vind het eigenlijk altijd wel leuk alleen ja tuurlijk hoop ik dat het goed gaat wie niet!
mijn paard reageert niet echt anders wanneer we op wedstrijd gaan, vaak is hij zelfs makkelijker te rijden op wedstrijd dan thuis.

ik moet er wel bij zeggen dat mijn paard wel erg heet, kijkerig en moeite heeft met zich te concentreren dat zit in zijn karakter.

ik vind het heerlijk om te rijden en ik denk dat ik de lat vrij hoog leg voor mezelf en ben wel iemand die voor zich zelf wil bewijzen dat het wel kan. als ik me een tijd inbeeld zonder wedstrijden, wordt ik wat laks en denk ik vaker van nou ik rijdt vandaag maar niet. (dit komt ook wel omdat ik tussen 3 huizen in leef)

ik vind het wel moeilijk, ik denk ook wel omdat dat komt omdat ik al zo'n 10 jaar wedstrijden rij (niet alleen met dit paard hoor) en dat deed ik altijd heel erg graag van kleins af aan al, het lijkt een beetje uitzichtloos.

(en over het geld, tja ik neem iedere wedstrijd mee als een stukje ervaring en tja het klinkt stom het komt niet zo nauw, ja ik weet het het zijn ieder jaar een paar honderd euro)

totaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 23:37

Misschien kun je dat stukje ontspanning met loswerken krijgen?
Als het paard je als leider ziet, vertrouwt hij je ook meer als je erop zit

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 23:41

Als je thuis die proeven feilloos rijdt en door de stress gaan ze op concours de soep in, dan zou ik idd gaan.

Als je ze thuis niet eens kunt rijden snap ik eerlijk gezegd niet waarom je gaat.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 11:14

Citaat:
Misschien kun je dat stukje ontspanning met loswerken krijgen?

ik doe niets anders

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:50

Als ik het zo van je hoor, is de enige reden waarom je twijfelt omdat je lage punten haalt.. Ik zou zeggen als jij het leuk vindt en het graag doet, waarom stoppen?
Ik rij persoonlijk meer voor mezelf dan voor mn punten..

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:52

gewoon gaan krijg je ook een veel wedstrijd ervaring,, maar niet wachten op punten ofsow,, dan moet je gewoon denken van ik doe het alleen om de wedstrijd ervaring en als het thuis goed gaat lukt het dan miss ook op wedstrijd ..

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:38

Zep schreef:
Als je thuis al niet door de proef komt, wat heb je dan in hemelsnaam op concours te zoeken

off topic:

Je avatar!!! Geweldig!!

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:46

Ieder zijn ding maar ik ga niet mijn tijd, energie en geld steken in een concours als ik weet dat ik niet goed de proef doorkom.
Een foutje kan altijd maar ik wil zeker weten dat het thuis 9 van de 10 x goed gaat en hij de oefeningen in ontspanning kan rijden en begrijpt wat er gevraagd wordt.
Als dat niet het geval is blijf ik thuis totdat het wel voor elkaar is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:59

Gulpje schreef:
Zep schreef:

off topic:

Je avatar!!! Geweldig!!

Goed is ie he?

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 18:40

inderdaad de enige reden dat ik thuis zou blijven, zou om de punten zijn ja.
ik heb al lang geaccepteerd dat ik nou eenmaal een paard heb met veel karakter en ik vind het persoonlijk een hele uitdaging om het toch keer op keer maar vol te blijven houden, er zijn veel mensen die zeggen dat ze het allang op hadden gegeven, ik ben nou eenmaal een strever en ik denk zelf gewoon echt dat het er wel in zit!

wat ik op concours te zoeken heb, nou een stukje ervaring lijkt me niet onbelangrijk wel?

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:06

Gewoon lekker blijven gaan zou ik zeggen en laat die punten lekker voor wat het is
En misschien hebben jullie een keer een goeie dag en rij je een winstpunt, dat gebeurt je niet als je thuis blijft hoor

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:22

Ik zou thuis blijven als ik jou was. Lekker doortrainen en als je wedstrijden echt niet kan missen, een paar keer onderling starten. En kijken hoe het dan loopt.
Succes!!

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 10:28

ik zou in jouw geval ook gewoon thuisblijven. in jou geval is het gewoon zondevan je tijd en geld, want je haalt toch naar jouw idee slechte punten.

ik heb willem ook wel eens niet goed voormekaar voor de wedstrijd, dan ga ik er ook heen met we zien het wel. maar gek genoeg loopt willem altijd wel lekker en dan interesseren me de punten niet eens al moet ik zeggen dat ik pas 3 wedstrijden heb gereden in het L1

voor wedstrijdervaring, tja... als jij er de moeite en het geld in wil steken moet je blijven rijden... maar dan snap ik je vraag ook niet echt als je vind dat ervaring ook telt... maar goed.. het is wel de bedoeling dat er uiteindelijk een stijgende lijnof verbetering in gaat zitten.

en niet geheel onbelangrijk! de nieuwe proevn draait om het rijtechnische, ik weet niet welke klasse je rijd. als jij het idee hebt dat je niet de puntjes op de i kan zetten om je paard lekker door de ring te rijden, dan zou ik wel een wedstrijdpauze inlassen

Manon15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 10:31

zoals de meeste al zeggen, het is beter dat je hem thuis eerst lekker kan laten lopen, want als je toch alleen maar lage punten haalt en weet dat het niet goed gaat is het zonde van je geld.
misschien ( als je les krygt ) kan je vragen aan je instructeur of instructrise wat je hier mee kan doen.

succes