Losrijtijd 10 min?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OemmiejO

Losrijtijd 10 min?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 21:51

Heey mede-bokkers!!
Ik heb dus weer even een vraag voor jullie. Het zit zo:
Ik heb a.s. zondag een wedstrijd. Ik ging eens een andere locatie uitproberen en daar hebben ze maar één binnenbak. Je kunt dus niet in de ene bak inrijden en in de ander je proef doen.
Nou moeten we dus met z'n allen losrijden en daarna op het erf gaan stappen of whatever.
Maarrrr.. Nu keek ik op de startlijst en ik zag dus dat we maar 10min. inrijtijd hadden. Ik vind dit eigenlijk belachelijk kort. Je moet je paard in die 10 min. dus warm maken, goed aan het been zetten en de zijgangen oefenen e.d. Ik dacht altijd dat het minstens 20 min. losrijden was..

Duss.. Aan jullie de vraag: Is dit echt zo kort om los te rijden of stel ik me nu gewoon aan dat ik een half uur nodig heb om mn paardje lekker te laten lopen?

Li_lee_yang

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:54

dat is inderdaad erg kort :s
die tijd heb ik al nodig om op te stijgen, en me beugels goed te krijgen.. ( mijn beenlengte is elke dag anders )
misschien valt er over te praten?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:58

Wordt er geen buitenbak ter beschikking gesteld dat je tien minuten van te voren naar binnen kan?
10 minuten losrijden, dan rij ik een rodeonummer denk ik

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 22:00

Ja, ik dus ook. Ik stap buiten dus maar op/in, zodat ik in de bak meteen kan gaan draven.
Ik ben er nog nooit geweest en weet dus ook niet hoe druk het is op het terrein. Hopelijk is er dan nog een buitenbak die in een goede conditie is, maar daar kan je natuurlijk niet op rekenen.

Maar bij alles klassen is het maar 10min. ook bij het Z.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:26

Ik vind het ook erg kort, heb zeker een half uur nodig, buiten het instappen om..

Hoop voor je dta er een goede buitenbak is waar je kan rijden..

Hoe ga je daar trouwens heen?

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:27

start je op ravensheuvel?

want dan kan je gewoon in de buitenbak verder losrijden
ik moet daar ook starten namelijk in het l2

zweetvos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:30

Zorgen dat je echt op tijd helemaal klaar en ingestapt bent dan heb je tien minuten om écht te rijden. Je kan op het erf vast wel stappen dus dan kan je helemaal losgestapt zijn en misschien vast een beetje oppakken.
Anders voordat je weg gaat thuis eventjes aan de longeerlijn. Dan heeft ie vast even gelopen.
Succes iniedergeval!

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:54

je kan gewoon in d buitenbak losrijden. die 10 minuten zijn er meer voor dat je ff de binnenbak heb gezien met paard

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:10

Ik vind het veels te kort, normaal ben ik die tijd al kwijt aan het loswerken in stap. Heb het ook 1x gehad, toen vonden ze de buitenbak te nat, mochten we per 3 losrijden en dan daarna met dat groepje 2 proeven rijden, volgende 3 weer losrijden enz. Maar ik ben gewoon de buitenbak in gegaan, was best te doen, er was nog 1 andere combi en de rest hield het bij de 10 minuutjes plus nog wat stappen over het pad.

chelsea82

Re: Losrijtijd 10 min?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:26

Het is kort, maar je moet dan een beetje handig zijn.
Ik heb meerdere malen wedstrijden gereden waar we maar 10 minuten konen losrijden.Vervelend vooral als het om een selectiewedstrijd gaat.Ik heb meestal dat er 1 bak is, waar we dan 10 tot 15 minuten in de ring mogen losrijden en dat ze voor de ring een klein stukje ruimte hebben waar je nog iets kunt doen.Ter groote van een volte zeg maar.Daar kun je nog niet veel, maar in stap kun je wel wat wijken en schouderbinnen rijden.Veel overgangen stap-draf-stap doen.Zodat je hem wel aan je hulpen kunt zetten.En buiten al vast goed stappen, zodat je binnen direct kunt gaan draven.Bel even met de organisatie of je na het losrijden nog een stukje ruimte voor de ring hebt, dan weet je wat je te wachten staat.

mylo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 08:44

Idd! wij hebben bij ons op de vereniging ook maar 1 bak en de m en z ruiters rijden dan 20 minuten in de hele baan in verder rijden ze buiten. De b en l ruiters rijden 10 minuten en verder kunnen ze op de overgebleven 20 meter rijden die dus over blijft. Je kan dan van te voren achterin los stappen en draven dan de baan in je oefeningen doen en dan achter op de volte van 20 meter en dan de baan in. Ik geef toe absoluut geen ideale situatie maar ja het is niet anders !! succes!!

loveSaros

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 08:51

Ik heb dat zelf ook meegemaakt, en idd mocht ik ook maar 10 min binnen inrijden. Daarom heb ik een half uurtje buiten veel gestapt, lekker veel buiging en stelling vragen, goed voorwaards. En dan in de 10 min even wat draven en galoperen en hopen dat die er klaar voor is. Ik zelf had het probleem dat ik 2 dagen daarvoor niet gegalopeerd had, door het slechte weer. Dus mijn pony was niet te houden . Ik had wel het geluk dat ik als eerste van de ring moest starten, dan heb je altijd nog wat extra tijd omdat de jury nog niet klaar is.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 09:35

10 minuten is wel erg kort, ik zou ook alvast buiten gaan losrijden, in 10 minuutjes is die van mij echt nog niet lekker op temperatuur

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 09:55

Idd 10 minuten is ook kort! En als je dan de laatste bent helemaal!

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 10:41

Het is misschien wat aan de korte kant maar je kan daar echter geen ophef over gaan maken! Wanneer ze alle rubrieken 20 minuten los laten rijden in de binnenhal, neemt dit veel te veel tijd in beslag. Hierdoor kunnen er ook veel minder combinaties aan start komen en dan gaan de mensen daar weer over lopen zeveren!
Ik start zondag in het Z, en mag ook maar tien minuten binnen losrijden. Je stapt je paard gewoon 15 minunten buiten los, dan kan je binnen gelijk gaan draven en galloperen en heb je in principe aan 10 minuten wel genoeg! Je bent immers niet de enige die deze korte losrijtijd heeft, dus iedereen zit met het zelfde "probleem". En als je het echt zo kort vindt, dan meld je je toch gewoon af ?!

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:27

10 minuten is veel te kort. Maar wellicht hebben ze een buitenbak.

Ik ben ooit naar een wedstrijd geweest met maar 1 bak, en de buitenbak, daar zakte je minstens 10 cm diep in weg. Toen heb ik gewoon op de harde weg voor de manege wat gestapt/gedraafd en ben ik mijn proef begonnen.

Nou moet ik eerlijk bekennen, dat me dat met de vos wel zou lukken in alle klassen. Ik was toen met de volbloed in het B. Maar nu in het M1 zou ik dan ook niet meer hoeven te starten

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:35

Als ze een buitenbak hebben vind ik het nog luxe dat je ook tien minuten binnen mag rijden. Daardoor geven ze je de gelegenheid de bak te verkennen.....zo kun je het ook zien! Maar goed, dan ga ik er wel van uit dat je dus buiten ook gewoon kunt rijden!

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:56

hallooo??
ik snap het probleem niet want je mag gewoon in de buitenbak los rijden.
het is meer het verkennen van de binnenbak.
ik moet er zelf ook starten .. vandaar.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:57

Dan vind ik het wel heel netjes dat je ook nog 10 min. de bak mag verkennen.

Lizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:59

nelis schreef:
hallooo??

halloooo.....
dat was haar misschien niet helemaal duidelijk dat er wel of niet een buitenbak was....

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:05

nelis schreef:
hallooo??

Kijk, en dat dacht ik dus al!!! Dan vind ik het zelfs heel erg luxe zoals ik al eerder gepost heb! Bij ons kan dat dus echt niet, er wordt de godganse dag door gestart en heb je een probleem met de binnenbak ben je helemaal afhankelijk van de jury of je een rondje extra bak verkennen mag doen.

Dus nee, ik zie het probleem ook niet......

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:08

nee ik vind het ook niet schandalig kort, ik rijd wel is bij de plantage in elst daar hebben ze 1 binnenbak en een buitenbak, je mag daar ook 10 minuten binnen rijden, die 10 minuten zjin er niet om los te rijden maar om de bak te verkennen, buiten doe je dan de rest!

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:10

Lizz schreef:
nelis schreef:
hallooo??

halloooo.....
dat was haar misschien niet helemaal duidelijk dat er wel of niet een buitenbak was....

als je mijn reactie hier al wat verder boven aan het topic had gelezen had je gezien dat er een buitenbak aan wezig is

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:11

nelis schreef:
je kan gewoon in d buitenbak losrijden. die 10 minuten zijn er meer voor dat je ff de binnenbak heb gezien met paard

deze reactie bedoelde ik

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:21

ik vind het ook weinig ik rijd een half uur los