Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Gitta1977 schreef:Afgelopen weekend bij ons op de wedstrijd een GP ruiter in de ring met een 4-jarige (U-tje) in het ZI.
Gitta1977 schreef:Afgelopen weekend bij ons op de wedstrijd een GP ruiter in de ring met een 4-jarige (U-tje) in het ZI.
Yoghurt schreef:Vind het persoonlijk nogal wat om een 4-jarige Z te starten, maar daarvoor moet je naar mijn topic:
Yoghurt schreef:Wat voor niveau moet je zelf hebben om je paard in jonge-paardenproeven te rijden?
jasmijn78 schreef:'
Volgens de 'oude' regels mag je pas met een vijfjarige in de Z starten. Volgens de nieuwe regels mag je straks pas met een 6-jarige Z starten.
Gitta1977 schreef:Daarom zette ik het er ook bij... Voor de KNHS zijn ze in april pas 5, voor het KWPN op 1 januari en op papier waarschijnlijk daar ergens tussenin of daarna... Dus dat heeft niks met stemmingmakerij te maken dacht ik zo...
jasmijn78 schreef:En als je eenmaal gestart bent in de reguliere proeven en je bent met een 6-jarige bijvoorbeeld L, dan ben je niet startgerechtigd in de jonge-paardenproeven voor 6-jarigen (deze zijn op Z niveau).
CGJ12 schreef:Nu ga je volgens mij flink de fout in..............
Een meervoudig Z-ruiter mag een "groene" 6-jarige L-starten.
Vervolgens MAG hij volgens mij het beestje rustig in een 6-jarigen rubriek starten ( Z-niveau) aangezien de ruiter VERSNELD mag promoveren naar het Z. Daarvoor hoeft hij het beestje niet eerst verplicht DAADWERKELIJK in het Z te starten.
Lielle schreef:Jasmijn, aangezien je tegenwoordig versneld mag promoveren, ook als je al gestart bent in bv het M1 en dan direct doorpromoveert naar het Z1 bv,
denk ik dat CGJ12 gelijk heeft.
jasmijn78 schreef:Goed hoor, als jij het zegt dan is dat zo.
Suzanne F. schreef:Ik vind het een goed idee, ik ga ook zeker van de zomer met Votje die proefjes rijden. Kan ze mooi mee op wedstrijd.
Ribay schreef:Z-jury's !