wedstrijden met bijrijd paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

wedstrijden met bijrijd paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:49

Hallo ik heb een vraagje.Zijn er ook mensen die wedsrijden met een bijrijdpaard rijden?En hoe doen jullie dat met de kosten?

Wij hebben een bijrijdster voor onze pony en die wil graag wedstrijden rijden maar gaat dit nu niet doen omdat het te duur is voor haar.Wij willen graag dat ze op onze pony rijd maar hebben er verder geen balang bij dat onze pony wedstrijden gaat lopen.Mijn vriend is weer gaan studeren en moet zijn paard dus onderhouden van een studiebeurs maar we hebben ook nog een huis waar voor betaald moet worden.Hij heeft voorgesteld aan haar om wel de ijzers te betalen{die ze dus normaal niet heeft} en wil wel af en toe met haar weg naar een wedstrijd maar we vonden het niet logisch om de rest te betalen.Zoals lidmaatschap voor een club en een start kaart.Ik ben benieuwd naar andere ervaringen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:52

Ik betaal alles zelf.. en ijzers heb ik ook niet onder.

Marus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:54

Hallo, ik rijd een paard voor een ander. Ik betaal alleen de wedstr kosten en lidmaatschap. Verder betalen zij alles voor het paard.Ik vind dit ook wel normaal.

monsera

Re: wedstrijden met bijrijd paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 22:10

Wat versta je onder wedstrijd kosten.Het lidmaatschap voor de club,startkaart en coupons,het huren van een trailer om naar de wedstrijd te gaan?Misschien nog meer?

Wij zouden dan idd de ijzers gaan betalen.We betalen verder ook alles voor haar.Tuig en dekens.Hebben net een nieuw hoofdstel gekocht omdat de andere al wat oud was maar ook omdat het sper riempje er niet meer bijzat en die dus wel aanwezig moet zijn bij een wedstrijd.

Richtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:15

Ik rijd ook op eigen initiatief wedstrijden met een merrie die ik voor iemand rijd. Alle kosten die dat met zich meebrengt zijn voor mij.
Dus idd lidmaatschap, startkaart, coupons, inschrijfgeld, wedstrijdkledig. Alles gewoon....
Moet even kijken wie voor de kosten van kalkoengaten opdraait, zou kunnen dat de eigenaar dat wel zelf betaald daar hebben we het nog niet over gehad.

Marus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:19

ja wat is met de wedstr kosten bedoel : lidmaatschap vereniging, coupons, starkaart, KNHS ,inschrijfgeld, les, kleding.. Nee ze hebben zelf een trailer je zou kunnen zeggen elk de helft van de huur? Kalkoenen en gaten die betalen zij verder. Maar goed dat verschilt dus ook met mensen. Je hebt ook ruiters die ook de ijzers moeten betalen. Dat zou ik ook niet erg vinden als je het paard voor je alleen hebt.. Maar goed ik hoef het dus niet.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:23

Ik zou in dit geval het normaal vinden dat de bijrijster alle kosten draagt, ook die van de ijzers trouwens. Zij wil graag wedstrijden rijden, het is niet op jullie verzoek, dan zijn de kosten ook voor haar. Het zou het overigens wel terecht zijn dat zij bij een eventuele verkoop een percentage van de opbrengst krijgt aangezien zij dan voor de klassering heeft gezorgd.

elkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:30

ik rijd wedstrijden met mijn bijrijdpaard, ik betaal de extra kosten (lidgeld, startkaart, wedstrijduitrusting,...) die dit met zich meebrengt zelf, dat vind ik ook maar normaal, de eigenaresse heeft zelf geen interesse in wedstrijden en er ook geen belang bij dat ik dit doe, ze wil het paard niet gaan verkopen of zo. Als de bijrijder het paard uitbrengt op wedstrijd (en dus wat geld investeert) waardoor de eigenaar er dan bij eventuele verkoop meer geld voor krijgt, dat is wel een beetje een moeilijke situatie.
Jammer voor jullie bijrijdster dat ze het niet kan betalen.

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:35

Ik breng een pony uit voor iemand anders, zij betalen alles voor me. Dus ik heb het wel goed voor elkaar.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:42

Een vriendin van me brengt een B- pony uit op wedstrijden. Inmiddels M2 niveau (Z-klaar, maar dat kan natuurlijk niet met een B- pony).
Ze wilden die pony kopen (echt een paardenfamilie, dat meisje brengt nog 2 eigen pony´s uit op wedstrijd.) maar die eigenaar wilde de pony houden. Volgensmij betalen zíj (dat meisje) de wedstrijden enz. maar de eigenaar de stal, het voer enz.
Ik heb de eigenaar trouwens nog nooit gezien. Hij gaat dus (bijna) nooit mee op wedstrijd.

Rita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:19

Ik ga ook wedstrijden starten met m'n pony. Ik mag alles met de pony doen, (zelfs zeggen: m'n pony , het is dus een pony van iemand anders) Maar alle kosten die ik zelf maak, lessen, wedstrijden, en ALLES wat daarbij komt kijken wat hij zelf normaal niet hoeft te betalen maar wat nu betaald moet worden omdat IK iets wil, dat betaal ik helemaal voor de volle 100% zelf. En dat vind ik niet meer dan normaal! Ik heb het er niet eens met de eigenaar over gehad, dat vind ik gewoon niet meer dan normaal. Tenzij jullie haar hadden gevraagd. Maar ze wil het zelf!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:05

Ik heb het altijd zo geregeld dat als de eigenaar wilde dat ik startte, de kosten voor de eigenaar waren. Wilde ik zelf en hoefde het van de eigenaar niet, dan waren de kosten voor mij.
Zoals Lielle zegt zou ik bij evt. verkoop een percentage van de verkoopsprijs wel reeel vinden.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 23:25

Ja dat zou ik ook logisch vinden maar ze wordt echt niet verkocht.

Elienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:27

Startkaart en Clubkaart enzo Betaal ik ook zelf,
maar de verdere wedstrijd kosten, worden of betaald, Of gedeelt

Effy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 08:48

Ik heb ook wel eens een paard van iemand anders gestart. Alle kosten met betrekking tot de wedstrijden waren gewoon voor mij en dat vond ik ook wel reëel. Zoals gezegd: het meisje wil zélf graag starten en hoeft niet van jullie. Als ze het dan niet kan betalen is het helaas pindakaas. Ik vind niet dat ze kan verwachten dat jullie het betalen.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:00

Mijn vriendin rijdt onze Liekie regelmatig en dat gaat zo goed dat IK voorgesteld heb om er onderlinge wedstrijden mee te starten (officieel kan niet omdat het een hengst is). Ze vind het hartstikke leuk om te doen en wij betalen de wedstrijd, en ik zorg voor het vervoer (wil niet dat iemand anders rijdt), de rest kan ze zelf voor zorgen.

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:19

wij betalen alles zelf. Daar hoeft de eigenaar niets voor te betalen, ondanks dat hij wilde dat ik wedstrijden zou gaan rijden.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:54

Uhmz...tjah bijrijdpaarden zijn het niet echt...aan de ene kant misschien wel maar aan de andere kant niet. ik rijd namelijk 2 paarden voor andere mensen (een is al een wedstrijdpaard en de ander gaat verloop dit jaar ook wle op wedstrijden) voor de een betaal ik de brandstofkosten aangezien ik altijd met een eigen auto rijd, verder de lessen, de startkaart en de coupons en het inschrijfgeld. maar mag wel alles met het paard doen wat ik wil en hoevaak en waar naartoe.

met de andere rijd ik dus nog geen wedstrijden, die kent nog niet zoveel maar ga al wel naar les en voor dit paard betaalt de eigenaar echt alles. ik hoef alleen te rijden.

maar dan heb ik er ook nog een 3e staan, die heb ik zadelmak gemaakt en die is voor de verkoop dus die rijd ik verder alleen aan en verder totdat hij weggaat. maar ik betaal niets.

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:56

Ik ga ws. binnenkort wedstrijden (endurance) rijden met m'n bijrijdpaardje. Eigenaresse deed dit al, maar nu gaan we samen. Ik betaal de kosten voor de wedstrijden, want ik wil meedoen. Als ik niet meedoe, neemt ze 1 van de 2 paarden mee en gaan ze dus beiden.

HocusTivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:31

Ik heb ook net een startkaart aangevraagd voor m'n bijrijdpaard. Ik wil er graag wedstrijden mee rijden dus alle kosten hiervoor betaal ik dan ook zelf.

riskjuhruled

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:59

ik betaal ook alles zelf, ik wou zelf wedstrijden rijden

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:14

Ik rijd ook wedstrijden met mijn bijrijdpaard, betaal alles zelf, alleen kan ik maar starten op stal zelf, omdat ik niet iemand heb die elke keer heen en weer wilt reizen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:23

Ik rijd ook wedstrijden op mijn bijrijdpaard.( zie http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=543511&hilit= Ik betaal mijn startkaart, inschrijfgeld coupons e.d. zelf. Ik word altijd gebracht en gehaald e.d. door de eigenaren, daar betaal ik niks voor. Soms voel ik me wel schuldig dat ze weer een hele dag op pad zijn met me. Dus geef ik af en toe een rondje of zoiets. Ik ben ze in ieder geval erg dankbaar, want anders had ik voorlopig nog niet kunnen starten.

Avelienvd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:30

Ik ga binnenkort als het goed is wedstrijden starten met mijn bijrijdpaard.
De eigenaar wou wel dat ik zelf de vereniging ga betalen maar alle andere kosten zijn voor zijn rekening.

Bianca__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 17:03

Ik rij paarden voor verschillende eigenaren. Alles wordt voor mij betaald. Startkaart, coupons, inschrijfgeld, vervoer enz. Nu moet ik er wel bijzeggen dat het vaak handelspaarden zijn, en ik het gewoon goed getroffen heb. Na verkoop krijg ik ook een gedeelte mee. De rijvereniging betaal ik zelf, maar krijg dan vaak van de eigenaar van mijn vaste stal de helft erbij. Alles wat ik op wedstrijden win, mag ik houden. Vervoerskosten naar de stallen betaal ik wel zelf, zo'n 40 kilometer per dag! Nu ga ik dus ook op verzoek van de eigenaren op concours. Voor dat ik bij deze stallen kwam, betaalde ik ook alles zelf. Als dat meisje graag wedstrijden wil rijden, zal ze ook zelf de extra kosten moeten betalen. Ze hoeft toch ook niet elk weekend op concour? Als ze er een aantal per jaar rijdt, is het best te doen hoor. Ik spaarde vroeger al mijn verjaardagsgeld bij elkaar om mn rijvereniging etc te betalen. Zo zijn er wel meer manieren. Veel succes!