Afzeggen en toch betalen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Afzeggen en toch betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 13:55

Tsja, we ontkomen er niet aan. Van de stalhouder mogen we niet met mijn paard naar de kampioenschappen omdat er in de regio weer eens rhino is.

Op zich al erg jammer want we hadden er ons echt op verheugd, maar goed, het is niet anders.

Wat wel een beetje zuur is is dat de organsiator ons de volle mep wil berekenen voor qua startgeld maar ook voor de 2 boxen die gereserveerd waren.

Ik vind dit eigenlijk wel een beetje gortig... vooral omdat we er echt helemaal niets aan kunnen doen.

Iemand een suggestie hoe we dit aan kunnen pakken?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:09

Tja, ik weet niet wanneer je wedstrijd zou hebben en wanneer je hebt afgezegd. Als dit ruimvan te voren is (dus vaak voor sluiting van inschrijven) dan kun je vaak je geld terug vragen, mits er niets over geschreven staat. Als het al kort dag is snap ik wel dat je dan niets terug krijgt.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:10

nou ja.. aan de andere kant.. wel een maatregel die helaas in werking is gezet omdat veel mensen er met de pet naar gooien he. de organisatie moet de stallen en je plek wel vrijhouden.
dus ik snap ze wel. misschien kun je via het KNHS toch je geld terug rkijgen ivm Rhino gevaar ( laat je je goede wil tonen )

OemmiejO

Re: Afzeggen en toch betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:16

Als je lang van te voren hebt afgezegd, zou je denk ik je geld nog terug kunnen vragen. Als dat niet het geval is, snap ik het best hoor. Er waren vast meer mensen voor die box en jij had hem. Dan zouden ze geen geld van je krijgen en die box zou leegstaan (of ze moeten de halve wereld opbellen of iem. een box wilt huren).

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:19

inschrijfgeld ben ja na sluitingsdatum altijd verplicht, stalling zou je even moeten opzoeken in het reglement.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 15:44

Ik kan er op zich wel in komen, inderdaad is het minder dan een week van te voren, maar tegelijkertijd is de reden dat we niet kunnen omdat we proberen meedenkend te zijn en besmettingsgevaar te voorkomen.

Ik zou zelf liever ook /toch/ gaan, maar ja... staleigenaar wil het niet, dus dan houdt het op.

Lijkt op een helaas speculaas situaties dus... Het is wel ieder jaar hetzelfde rond deze tijd.

CarolineP

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:06

Heel verstandig van de staleigenaar. Die wil het risico van besmetting zo klein mogelijk houden. Daar zou je blij mee moeten zijn, want geloof me, die stallingskosten vallen in het niets bij de ellende die je heb als je paard rhino heeft! Ik vind trouwens ook dat de organiserende vereniging begrip zou moeten tonen voor jouw verstandige beslissing. Van de zomer heb ik hetzelfde meegemaakt, een wedstrijd in Annen kort van te voren afgezegd i.v.m. rhino en daar is prima op gereageerd. Het kan dus wel!!!!!!!

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 16:22

Ook geen enkel commentaar op de staleigenaar, maar ik had inderdaad graag gezien dat er iets meer begrip getoond werd. Najah... het is niet anders.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 08:15

Je bent echt je geld kwijt als het al na insluitingsdatum is. Helaas, maar is niet anders. Je kunt mss wel wat verhalen op je staleigenaar, want die had ook best wel iets eerder kunnen melden dat hij niet wil dat je op pad gaat met je paard.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 08:43

Nee, die kan er ook niet echt iets aan doen. Die heeft met Utrecht gesproken en maakt zich voornamelijk zorgen om zijn drachtige merries. Dat kan ik eerlijk gezegd wel begrijpen... Ik ben eigenlijk ook wel blij dat hij voorzichtig is.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 08:46

Kun je die boxen niet zelf verder verhuren dan? zodat je in ieder geval dat geld nog terug hebt.....

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:06

Ik zou denken dat als er rhino gevaar is dat die wedstrijd dan heus niet doorgegaan zou zijn.
dus dan begrijp ik wel dat ze alle kosten gewoon doorberekenen.
als het echt gevaarlijk zou zijn hadden ze alles afgelast.

(ik begrijp het wel hoor ik zou namelijk ook niet gegaan, maar als je vanaf hun standpunt bekijkt begrijp ik hun ook zekers wel)

yvonnepuntnl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:40

Bij de KNHS hoef je geen startgeld te betalen bij Regio-en nederlandse kampioenschappen. Naar welk kampioenschap zou jij gaan dan?

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:57

Ik kan het op zich wel begrijpen dat de stalhouder jullie niet meer van het terrein af wil hebben, maar ik begrijp het ook wel van de organisatie van de wedstrijd,
De wedstrijd is toch in Lisse en dat ligt best wel een eindje nog vanaf hoofddorp waar de Rhino is en de meeste wedstrijden in de buurt zijn gewoon doorgegaan, zelfs afgelopen weekend in hoofddorp.
En ik denk dat de organisatie denkt dat de mensen waar het is zo verstandig zijn om niet van hun terrein te gaan met hun paard.

Wanneer is er jullie verteld dat je het terrein niet meer af mocht dan, want het is al meer dan een week bekend dat er Rhino is.
Als je het dan vorige week al verteld was, misschien had je dan nog op tijd kunnen afmelden.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:00

Oh haha ik wist niet dat het in Lisse was.
Ik zou dus gewoon naar die wedstrijd gaan hoor....
Ik snap eigenlijk niet zo goed dat je niet het erf af mag om daar naar toe te gaan.
Ik ken een heleboel mensen die in en om de manege daar staan en er is niks aan de hand...

Bianca__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:11

nina62 schreef:
Bij de KNHS hoef je geen startgeld te betalen bij Regio-en nederlandse kampioenschappen. Naar welk kampioenschap zou jij gaan dan?

Ik heb wel startgeld betaald hoor voor de Regiokampioenschappen Dressuur, afgelopen weekend.
Ik moest 8 euro betalen voor dat ik mocht starten.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:23

Idd, ben je inschrijfgeld verschuldigd, omdat je korter dan een week van te voren afmeld, ongeacht de reden. Hoe het zit met de stalling, dat weet ik niet om eerlijk te zijn en ik kan het zo snel ook niet in de reglementen vinden.

Bij ons in de regio moet er ook betaald worden voor de regiokampioenschappen.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 13:02

Springen B, Blokker volgens mij ofzo. Een heel end uit de buurt. Heb ook niet echt een keuze om "toch gewoon te gaan" want dan kom ik het terrein niet meer op. Daar wil ik ook eigenlijk helemaal niet over in discussie gaan met de staleigenaar... het is zijn stal en dus zijn beslissing.

Ik leefde in de veronderstelling dat er ook startgeld verschuldigd was, maar het ging voornamelijk om de stalling.

Ik zou zelf niet starten trouwens, alleen mijn paard. Rekening gaat dus ook niet naar mij, maar ik vind het erg rot voor de mensen die hem mee zouden nemen.

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:57

ja hoor wij betalen ook gewoon startgeld tijdens de kampioenschappen....en als je afzegt kort van tevoren ben je dat startgeld gewoon verschuldigd..

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:48

Citaat:
Deelnemers, die zich niet of niet via de daarvoor geldende richtlijnen afmelden, dienen het inschrijfgeld te allen tijde aan de wedstrijdgevende organisatie te voldoen. Leden die het inschrijfgeld niet (tijdig) voldoen kunnen, door de wedstrijdgevende organisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een heffing conform de Wedstrijdtarievenlijst.

er staat niets over stallingsgeld.

yvonnepuntnl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:30

oversized schreef:
ja hoor wij betalen ook gewoon startgeld tijdens de kampioenschappen....en als je afzegt kort van tevoren ben je dat startgeld gewoon verschuldigd..

Ow in Gelderland hoef je niks te betalen

memiro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 06:52

Ik moet op de regio kampioenschappen ook altijd startgeld betalen. Maar van de stal eigenaar kan ik het me wel voorstellen, als er echt rhino in de buurt is, maar sommige mensen zien overal gevaar, als je dan elke keer wedstrijden moet afzeggen dan gaat het wel vervelend worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:20

vlasta schreef:
Ik snap eigenlijk niet zo goed dat je niet het erf af mag om daar naar toe te gaan.
Ik ken een heleboel mensen die in en om de manege daar staan en er is niks aan de hand...

Sorry, maar ik vind dit wat simpel gedacht!
Wedstrijden gaan bij jou zo te horen voor de gezondheid van je paard!
Als er Rhino hier in de buurt zou heersen (wat nu het geval is) zal ik zeker nooit op wedstrijd gaan om alle mogelijkheden op besmetting te voorkomen.
Ook zal ik niet met de gedachten kunnen leven dat door mijn paard andere paarden op stal besmet raken en dus erg ziek worden.
De gezondheid van mijn paard is mij veel meer waard dan een simpel amateur wedstrijdje!

nicky_4you

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:31

je start geld wel maar voor de stallen zou ik niet betalen. vast iemand anders die ze wil, misschien even met een advocaat bellen en vragen hoe dat oficieel is?

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:45

Anoniem schreef:
vlasta schreef:

Sorry, maar ik vind dit wat simpel gedacht!
Wedstrijden gaan bij jou zo te horen voor de gezondheid van je paard!
Als er Rhino hier in de buurt zou heersen (wat nu het geval is) zal ik zeker nooit op wedstrijd gaan om alle mogelijkheden op besmetting te voorkomen.
Ook zal ik niet met de gedachten kunnen leven dat door mijn paard andere paarden op stal besmet raken en dus erg ziek worden.
De gezondheid van mijn paard is mij veel meer waard dan een simpel amateur wedstrijdje!

hahaha nou niet echt hoor nienke.
ik denk zeker als eerste aan mijn pony maar er is daar geen rhino net zoals dat er bij ons op de manege geen rhino is..
dus daarom snap ik het in dit geval niet waarom er zo'n ophef over is.
Er is vorige week gewoon in de plaats waar het paard van de ts staat ook gewoon wedstrijden geweest.