Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

silverking schreef:De jury was erg streng, en we werden vaak afgerekend op dat hij niet aan de teugel liep in de galop. terwijl dat in de B nog niet eens nodig is

(reed niet heel veel dressuurwedstrijden trouwens, maar het wilde ook niet echt lukken in de ring
)
gomir schreef:Volgens mij heb ik er met mijn vorige paard minstens 8 maanden over gedaan om een winstpunt in de B-dressuur te rijden![]()
Mocht ondertussen al M-springen starten met dat paard(reed niet heel veel dressuurwedstrijden trouwens, maar het wilde ook niet echt lukken in de ring
)
Met mijn huidige paard waag ik me er maar helemaal niet aan
)chelsea82 schreef:silverking schreef:De jury was erg streng, en we werden vaak afgerekend op dat hij niet aan de teugel liep in de galop. terwijl dat in de B nog niet eens nodig is
Dat is niet waar.Je paard moet in alle klasses nageeflijk zijn, zowel in de B als in de Z als in de grand prix.Het verschil is alleen de mate van oprichting.Een paard moet altijd in aanleuning lopen en dat kan alleen als een paard nageeflijk is, dus ontspant in nek en kaakgewricht.
Een paard behoort altijd correct te lopen alleen de mate van verzameling, oprichting, enz. is afhankelijk van de africhting en klasse.
Een B paard behoord ook in correcte aanleuning te lopen en met regelmaat en zuiverheid te bewegen.Dus als jou paard tijdens de galop geen correcte aanleuning aanneemt, dus niet nageeft is het logisch dat je daar geen punten op scoort.Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat de kop er voor getrokken wordt wat je bij veel B combinaties ziet.Jij rijdt je paard op alle niveaus met je been naar je hand toe, het paard moet jou hand accepteren en het bit aannemen, dan heb je aanleuning en ontspand het paard in nek en kaakgewricht en ontstaat er nageeflijkheid.
sunnysunny, je mag heus wel eens geen winstpunt rijden hoor.Daar moet je niet gelijk druk om maken.Misschien dat je straks wel weer een aantal keren achter elkaar winst rijdt.Als je je paard rijtechnisch voor elkaar hebt, dus correcte aanleunig, regelmaat en zuiverheid in de bewegingen, voldoende impuls dan zit je bijna altijd in de winstpunten.
jarrah schreef:Ik heb mijn paard nu 7 keer gestart, 4 keer in de B en 3 keer in de L1. We hebben de B met 11 punten afgesloten en nu 7 punten in de L1, dus altijd 2 tot 4 punten per keer.
Ik start dr nu al 2 maanden niet meer omdat ze drachtig is, maar daarna ga ik even een tijdje doortrainen. Ik streef namelijk altijd naar de 170 dus ik train liever iets langer voor een bepaalde klasse dan dat ik lage punten rijd, dat vind ik zonde van mn tijd en geld