ik vind het best oliebol want k reed altijd met dubbele teugel
Wat vinden jullieee?
}> Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
}> 

Riant schreef:Ik vind ook dat een goede ruiter zijn paard met een normale optoming met eenvoudig bit en enkele teugel moet kunnen rijden.
Ik zie het nut voor het paard ook niet van dubbele teugel, sommige ruiters vinden het fijn en denken meer grip of controle te hebben.
Het echte nut heb ik er nog niet van ontdekt, behalve dat je wellicht iets sterker kan worden met twee teugels, maar in een proef behoor je je paard zo goed aan de hulpen te hebben dat je niet veel kracht nodig hebt.
xx_ananda_xx schreef:Is een dubbele teugel nou gewoon 2 teugels aan 1 bit? Ik heb er nog nooit eerder van gehoord dus ben wel benieuwd naar het hoe en waarom enz.
. 
Oliviaatje schreef:dubbele teugel betekend 2 bitten ( waaronder een stang-bit ) en aan elk bit apart gewoon de teugels
Anoeska schreef:Oliviaatje schreef:dubbele teugel betekend 2 bitten ( waaronder een stang-bit ) en aan elk bit apart gewoon de teugels
Nee, dat betekent het niet. Het gaat hierbij om 2 tegels aan 1 bit. En dat lijkt mij helemaal niet nuttig, dus het verbaasd me ook niet dat het verboden wordt.
Margo schreef:ik sluit mij hierbij aan.
Zat me laatst nog te verbazen over iemand die met een dubbele teugel reed.. heb het nut nog niet kunnen ontdekken
liza van loon schreef:Klopt wat daantjuhhh zegt. Maarja bij de pony's heeft het sowieso geen zin, je mag daar nooit met S&T. Ik vind het wel goede regel, dubbele teugels hebben geen toegevoegde waarde aan je rijden.