A.S Zondag springen Nr. 100

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daniella

A.S Zondag springen Nr. 100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 00:59

aankomende zondag is mijn eerste springwedstrijd bij de paarden.. maar hoeveel gaan er in 1 uur weet iemand dat ?? het begind 10:00 en ik ben nummer 101 .

ik spring wel vaker maar nog nooit uitgeteld hoeveel er in een uur gaan meestal was het 20 houd het wel op in klasse!!!

gomir

Re: A.S Zondag springen Nr. 100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 01:08

Reken bij een klassiek met barrage op ongeveer 20 per uur.
Klassiek direct op tijd kan vlugger gaan, net als progressief etc.

Waar moet je rijden?

Als er tussendoor ook verhoogd wordt ed dan duurt het wsl wel wat langer

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 01:14

Laat maar, ik kwam je al tegen toen ik mijn eigen starttijd op ging zoeken

Het is vrije start voor de L en B dus je kan zelf inschrijven bij de ringmeester.

Er zijn er ook wel een aantal die dubbel rijden en het ZZ, Z en M gaat niet zo heel vlug, omdat er een aantal met meerdere paarden rijden.
L rubriek duurt ook lang zat met 53 starts en een stuk of 25 dubbele.

Ik schat dat het L rond half een gaat beginnen. B wordt dan wsl wel tegen een uur of 4

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 09:49

Kan zijn dat je pas om 14.00 aan de buurt bent.
Ik ga altijd van 25 uit.

Daniella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 18:37

Okee ik moet in sneek bij de B ... ik weet nooit hoe laat ik moet met springen . en weet je toevallig ook of progressief gelijk achter de klasse aan komt????

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:13

Zie mijn vorige post

Eerst ZZ, Z en M, dan weer ZZ, Z en M(of M, Z en ZZ, dat verschilt weleens).
Dan twee keer L en dan pas twee keer B.

Het tweede parcours is ook een klassiek parcours en komt er voor het L en het B direct achteraan

B zal wel tegen 4 uur worden schat ik.

Daniella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 00:24

okeej dank je wel :D

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:33

En? Hoe laat begon het B

grapje hoor

Ging het nog een beetje vandaag?

L begon om half een dus dat had ik wel aardig ingeschat

Daniella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 19:32

heej heej ze zeiden tegen mij dat 3 uur de B begon dus ik zat er rond 3 uur op kon ik pas 5 uur het parcours in ik had echt waar de smoor in mijn paard was uitgeteld!!!
3x weigeren .. jij moest ook toch ??
vertel...?? ben erg benieuwd

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:50

Ik zei toch een uur of vier

Die eerste drie rubrieken gaan nooit zo snel met al die ruiters met meerdere paarden (6 Z starts en als dan één ruiter drie paarden mee heeft dan duurt dat gewoon even )

Balen dat het niet lekker ging Hoe ver kwam je nog en waarom stopte ze?

Ik heb fijn gereden
eerste rondje een foutje op die gele steilsprong uit de hoek(voor ons richting driesprong, voor jullie richting dubbel wsl(of zelfs enkele hindernis, iig die rood-gele). Kwam ietsje dicht en durfde niet zo goed mijn been te ontspannen, omdat hij de laatste tijd nog weleens heel vlug wilde stoppen. Daardoor sprong hij tegen de paal aan, maar verder een superrondje!

Tweede rondje kreeg ik op twee een fout en daardoor ging hij heel onzeker de wending door naar 3ab(rood-geel). Daar gingen we toen wel heel komisch op twee galopsprongen doorheen
Daarna eigenlijk weer super t/m 8b. Alleen op de laatste hindernis(blauwe steil uit de hoek, was het eerste rondje 5 van de andere kant) kreeg ik nog een hele domme stop. Hij begon met de galop te rommelen in de wending en toen verloren we het ritme en stonden we stil. Daarna wel goed over die steil heen

heb iig weer heel fijn gereden en kan de problemen nu weer aardig in de ring oplossen

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:28

reed jij met dat vosje???

Daniella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 21:38

okee mooi zo (Y) dus goed gereden... nee ik was gelijk bij de eerste uitgebeld .. min paard had geen zin meer ze is altijd opgewekt en druk maar ik had er nou veeeeeeeeeel te lang opgezeten....

reddytobias tegen wie bedoel je ???

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:45

Ik denk tegen jou, want mij kent ze en ik heb geen vos

Balen zeg? Was je er al meteen om drie uur op gaan zitten dan? Je had ook eerst in kunnen schrijven bij de ringmeester en dan daarna op gaan zadelen natuurlijk, of weer even op de trailer kunnen zetten

Ze kunnen bij mij de pot op als ze geen zin meer hebben, uitrusten doen ze maar in hun vrije tijd... Die 10 hindernissen had ze nog wel kunnen nemen hoor, al was het maar om jou een plezier te doen.
En drie keer stoppen op zo'n simpel steiltje doen ze ook maar 's nachts in dromenland Je hebt haar toch wel een keer aangeschopt of een tik meegegeven hè? Anders wordt het zo'n leuk spelletje

Daniella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 23:12

mijn paard heeft problemen in de trailer dus zo snel mogelijk er uit halen voordat hij alles in elkaar trapt
maar numoet ik zeggen dat was ook pas haar 6 de keer in haar hele leven dat zei hindernissen ziet!!!

Daniella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 23:12

maar je hebt wel gelijk !!!! zou ik ook zeggen!!!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:26

Daar zit dan idd wat in(had dan naar me geluisterd, scheelde al een uur ).
Had je niet gewoon buiten aan de hand kunnen gaan staan grazen ofzo? Of vastzetten aan de trailer?

En hoe dan ook, drie keer stoppen op dat kleine steiltje blijf ik heel flauw vinden

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:30

ja dat bedoelde ik tegen jou Daniella!
aangezien ik aan het uitstappen was toen er al B ruiters aan het inrijden waren

Daniella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 01:23

ja klopt ik rij op een vosje ja ... oo zoo!!! ja ik kon als eerste start nooit geroepen en ik maar vragen en steeds er om heen praten 5 uur kon ik eindelijk start mijn paard was gewoon kapot ik had gewoon medelijden met haar .. we zijn ook weg gegaan zonder ons af te melden eigenlijks moest ik 2de parcour ook nog maar we zijn naar huis gegaan

maar je hebt men paardje wel gezien en mij ... hmm best benieuwd wie jij dan bent!!!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:25

ehhh had jij je paardje ingevlochten??

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:32

Ik snap wel dat je paardje moe is van twee uur rijden, maar heb je dan ook echt twee uur gereden? Ik werk mijn paard los, maak een sprongetje en ga dan stappen (bij de hele jonge dieren aan de hand) tot ik bijna de ring in kan en spring dan nog een keer een steiltje.
Ik snap niet dat je er twee uur hebt op gezeten. Na een half uur stap je toch af en ga je een ringmeester zoeken?

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:37

Danielle: Volgens mij was je paard al bijna moe voordat het L klaar was... en de B nog moest beginnen. Goed springen begint met een goede voorbereiding.

Als ik jouw was zou ik de volgende keer (als je paard niet op de trailer kan blijven staan) lekker met m stappen en pas gaan springen als er nog ongeveer 7 -10 voor je moeten. De losrijbak was daar ontzettend zwaar. Als je daar veel inspringt maak je je paard alleen maar kapot.
Een paar sprongetjes maken en scherp aan het been zetten en dan de ring in.

mylo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:47

ehmm waar hebben jullie dit weekeinde gereden? In haarlem?? ik heb nl ook gesprongen met mijn schatje Tyler ! maar ben jullie allemaal niet tegen gekomen! Maar ik was dan ook in Anna Palouwna off all places!! maar wel super geregeld en heel gezellig!!!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:49

nee ik zou wel naar AP, maar uiteindelijk kon ik in Sneek terecht(waar Gomir, Reeskees, Daniella en ik hebben gereden)

mylo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:57

aha!! ja want in AP waren niet zo veel starts hoor! hihi
Gaan jullie verder nog in Nh springen de komende tijd? er is volgens mij niet zo heel veel! zondag de noord maar dat is buiten los rijden en die bak is vaak erg slecht verder weet ik het zo niet!!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:03

Lisse is zondag ook Mylo De Noord is idd dichterbij(en mijn eigen club), maar ik denk dat ik probeer of ik er in LIsse nog bij kan

Ik was dus naar Sneek, tien keer fijner dan AP(en dichterbij dan haarlem)!

Daniella: je paardje moet ook gewoon wennen om op de trailer te staan hoor. Laat ze maar een keer aanklooien. Altijd meteen er afhalen is ook niets en dan leren ze het nooit.

Jammer dat het zo gegaan is, maar wsl heb je er wel weer wat van geleerd voor volgende keer