Ik ga binnenkort weer wedstrijdenrijden na bijna 8 jaar. Toen deed ik mijn lange haar in een knot met veel heel veel haarlak (zat nog niet mooi). Nu heb ik mijn haar op mijn schouders hangen en is in laagjes geknipt. Dus een knot word heel zielig. Wat kan ik het beste doen? Los? Daar is het misschien weer te lang voor. Hoe hebben jullie je haar op de wedstrijden? misschien met foto's dan krijg ik een goed idee. Misschien heb ik er iets aan.
Ik denk dat je het beste een haarnetje kan gebruiken. Dan hangt je haar los, maar wordt het wel bij elkaar gehouden. Gezien de lengte die je zegt dat jouw haar heeft zou dat ook heel goed over moeten komen. Je kan speciale halen bij de ruiterzaak, maar ook de drogist (Kruidvat, Etos e.d.) heeft haarnetjes.
Mijn haar is vrij lang (tot ongeveer 5 centimeter onder mijn BH) en dik waardoor een gewoonweg knot niet te doen is, dan is een staart waarschijnlijk nog netter. Met springen doe ik ze dus meestal in een vlecht. Volgens mij stellen ze dat met dressuur niet zo op prijs dus dan pak ik meestal toch maar mijn haarnetje hoewel dat ook niet ideaal is. Maar daar moeten ze dan maar genoegen mee nemen, ik ga mijn haar echt niet afknippen omdat dat mooier staat voor een wedstrijd.
Ik heb zo'n afschuwelijke strik met een haarnetje eraan vast. Ik doe een staart in met die klip en prop het uiteinde van m'n staart in dat netje. Dat blijft goed zitten.
Ik maak eerst een knot, dan doe ik er een haarnetje overheen (over m'n hele hoofd) Dan doe ik er weer een elastiekje omheen, dan zo'n haarnetje met parels en 2 mooie dikke witte elastieken met glinsteringen
Ik heb ook van dat net niks haar. Ik doe het haarnetje erom, en maak met een elastiekje een staartje en die vouw ik dan nog een keer dubbel. Dan heb je wel een miniknotje, maar het zit wel netjes!
ik doe eerst een staart, zo laag mogelijk, dan pak ik zo'n knotrol, zo'n donut zeg maar, die doe ik daar omheen, dan mijn haar daaromheen, en weer een elastiek, moet je probere 2x eromheen te draaien, anders zakt hij 5 min. voor je proef uit(ja heb ik welles gehad ) dan heb je allemaal van die losse sprieten, dan pak je zo'n haarnetje die je over je hele hoofd moet oden, die wikkel je er 2 of 3 keer omheen, zodat al die losse sprieten weg zijn, dan netje met kralen, en helemaal sjiek.....
Ik heb ook mijn haar tot mijn schouders in laagjes trouwens, is misschien handig om te weten...
Staart in mijn haar, door de donut, om de donut slaan, dik elastiek er om, haarnetje erom en dan een parelnetje wat je vast kan zetten. Ik heb haar tot net over mijn schouders, in laagjes geknipt. Als ik het parelnetje er niet bij om doe heb ik wel die donut op mijn paard zijn kont stuiterend En net als Rieta doe ik hem pas in na mijn cap op te zetten anders zit de klep op mijn neus
Ik heb een knotje, eerst zo'n donut zodat ie mooi rond wordt (heb nogal dik haar en anders wordt het zo'n enorm ding) dan heb ik er nog wat elastiekjes omheen en dan het kralennetje
ik heb zo'n ding die je om je knot heen moet doen met parels weet niet hoe dat heet en dan doe ik er een dikke wokkel overheen zodat hij beter blijft zitten
Eerst een knot maken met een donut, dan een netje eromheen, daar een parelnetje overheen en een wokkel eromheen. Tussendoor heel veel elastiekjes erin, zodat het niet uitzakt...
Ik heb donkerblond/bruin haar, dus ik heb alle haarspullen in het zwart.
ik doe het in een vlecht, daarvan een knot maken en dan in het netje. Omdat mijn haar in laagjes zit doe ik er ook nog een flinke dot haarlak in zodat het strak blijft zitten
Eigenlijk doe ik mijn haar een beetje vergelijkbaar als een knotje bij een paard. Ik maak er een vlecht in en vouw/rol die op en dan zet ik hem vast met elastiek. Alleen komt er dan nog een netje omheen en een extra dikke zwarte wokkel en dan zit het wel stevig genoeg.