Over wedstrijdruiters en hun vervoer naar de westrijd...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bombarie

Over wedstrijdruiters en hun vervoer naar de westrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 17:41

Hallo Luitjes!

Ik wil het even ergens over hebben. Het zit zo. Ik ben harstikke blij met wat ik heb hoor, dat even terzeide, maar toch blijf ik altijd een beetje verdrietig dat ik geen mogelijkheid heb om wedstrijden te rijden omdat ik geen trailer en capabele auto heb.

Hoe doen jullie wedstrijdruiters dat nou allemaal, hebben jullie écht állemaal ouders met een sterke dure auto én een eigen trailer?

Ik ga aankomende zomer naar nijmegen verhuizen en ik zit nu te overwegen of er misschien een stalling zou zijn die vrachtwagens hebben zodat je met zijn allen naar de westrijd kunt gaan, zegmaar mee kunt rijden, zijn er onder jullie die dit doen? betalen jullie hier voor.. even hoe of wat!

Misschien heeft iemand een oplossing zodat ik tóch gewoon ooit een keer mijn wedstrijden zal kunnen rijden, stel dat ik tegen een vergoeding mee zou kunnen liften met iemand met een 2 paards trailer, wat zou dan bijvoorbeeld de vergoeding moeten zijn, en is dat wel redelijk om van iemand te vragen, ivm verschillende tijden .. enz enz enz.. nouja wie weet zijn er wel veel meer mensen met dit probleem, dan maken we er een gezellig klaagtoppic van

Ik wil het zo graag en ik train al zo lang wedstrijdgericht met mijn paard.. maar ik vraag me echt af of mijn droom ooit uitkomt.. hoe hebben jullie dit toch allemaal aangepakt, anderen lijken alles altijd zo goed "voor elkaar" te hebben!!??

thnx hé!

Lusitano

Re: Over wedstrijdruiters en hun vervoer naar de westrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:45

Met Iwan ging ik gewoon lopend naar de wedstrijden. Dat was zwaar en vaak hebben ze dan al een hoop kruit verschoten maar bij gebrek aan beter!
Nu hoop ik van het voorjaar een trailertje te hebben en gewoon lekker mobiel te zijn!
Ben ook wel eens met een stalgenoot meegereden of weggebracht.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:09

Even stangen :
Range Rover (2x), twee-paardstrailer, vrachtwagen (2-paards) en ik rijdt niet eens wedstrijden!
Als je op een pensionstal staat waar meer mensen wedstrijd rijden, dan kun je vaak wel iets regelen. Voordat ik me bovengenoemde voertuigen kon permiteren liet ik me ook rijden als ik ergens heen wilde.
Ook rijdend kun je prima naar wedstrijden in de omgeving. Als je paard een goede conditie heeft, is de pijp echt niet leeg als je aankomt. Bovendien is ie los en kun je zo de ring in

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 18:11

Nee voor mij is dat echt niet te doen, ik heb één manege in de buurt maar die hebben maar hééél afentoe wedstrijd, voor de rest is het echt onmogelijk, ja als ik straks afgestudeerd ben en advocaat dan weet ik ook wel wat er bij mij op de oprit staat, helaas duurt dat nog een aantal hele lange jaren..

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:12

Ik ben nog maar 16 maar ben dus zo'n iemand met lieve ouders

Suprice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:16

Ik ben ook maar 15, maar mijn ouders hebben 1 auto met trekhaak die een trailer mag trekken. Bij ons op de pensionstalling mag ik gewoon de trailer lenen, maar dat komt omdat ik daar al lang sta en die pony van hun is...

sphinxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:18

Ik heb begin dit jaar een auto gekocht die een trailer kan trekken (anderhalf paards) en daar moet ik gewoon voor werken. Ik werk 20 uur per week (heb gelukkig een redelijk goed betaalde bijbaan) en dat is best plannen zo af en toe naast mijn studie. Omdat ik ook in het weekend en 's avonds werk, krijg ik toeslag en dat is ook mooi meegenomen. Op deze manier kan ik mijn paard, mijn auto, de trailer goed betalen, en ook nog maandelijks rondkomen. (Ook als ik volgend jaar ga samenwonen.) Met mijn bijbaan heb ik gewoon geluk, en verder gaat alles wat ik overhoud op mijn spaarrekening voor onverwachte dingen.
Andere opties zijn inderdaad meerijden met stalgenoten, of bij een rijvereniging in de buurt starten, waar je te paard heen kunt. Misschien zijn er ook wel mensen in de buurt die je willen brengen tegen een kleine vergoeding.

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:18

Als je op een grotere stal staat kun je meestal wel met iemand mee. Toen ik een paar jaar geleden op een pensionstal stond kon je mee met een vrachtwagen en moest je 15 euro betalen. Dan moest je soms wel een tijdje wachten want we waren dan wel met meerdere, maar dat vond ik niet erg.
Ook kun je van iemand een trailer lenen/huren en een auto kun je ook lenen. Misschien iemand in de fam. met een wat zwaardere auto?
Sta je bij een manege in de buurt kun je alleen daar starten.
Als je samen met iemand anders in een twwepaards meewil, lukt dat meestal alleen als je in dezelfde klasse rijdt. Dus dat is wel eens lastig!
Maar je hebt ook zoiets als paardentaxi, alleen is dat niet echt goedkoop, het hangt er een beetje vanaf of er één bij jou in de buurt zit en waar je naartoe wil.
Je kan hier ook eens vragen of er mensen zijn die daar en daar gaan rijden jou op willen pikken?!
Succes!

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:19

ik heb ook geentrailer. mijn schoonouders hebben wel een auto die er 1 kan trekken, maar wijzelf hebben geen BE rijbewijs.

ik ga onder de man. in de zomer heb ik 3 stallen waar ik kan starten, in de winter maar 1, maar ben allang blij dat ik op wedstrijd kan.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:26

Ik mag nu de auto van mijn vader lenen, maar als die geen trailer had kunnen trekken dan zou hij geen andere kopen voor mijn trailer..

Ik heb er zelf een trailer bijgekocht .De voorwaarde is nu wel, na aanschaf van de trailer, dat als mijn vader deze auto verkoopt dat hij er dan wel een koopt die ook een trailer kan trekken, omdat ik anders een trailer heb staan die niks doet... dat is wel weer eerlijk

Mijn vriend heeft zijn E-B rijbewijs en is mijn trouwe groom/chauffeur en voorlezer..

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:30

Ik leende voorheen altijd de trailer van de paardeneigenaren, maar na wissel van eigenaar en paard ga ik het nu aan pensionmensen bij ons vragen

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:31

Ik rijd met een manegepony wedstrijden. Vaak thuis en als we ergens anders heen gaan, gaan we met z'n allen met de veewagen van de manege! Dan gaan er ook gewoon mensen mee met eigen paarden (nouja, pony's dan)!

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 18:36

Hmm nouja het is al wel leuk om te horen dat er stallen zijn waarbij je gewoon mee kunt rijden als er wedstrijden zijn! Ga ik zeker wel naar op zoek dan!

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:37

Wij hebben geen dure auto, maar wel goed gezocht naar een auto die onze oude trailer mag trekken
Dus nu kan ik met eigen auto en trailer op concours
We hebben trouwens een Hyundai Excel

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:41

Wij hebben dan nu zelf een 2 paard trailer. Maar hier voor zorgd eik altijd dat ik met iemand mee kon rijden

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:48

Met mijn pony altijd bij de ponyclub van de manege gereden, vervolgens hebben we opknaptrailer gekocht uit 1986, deze hebben we gekocht in 1999 en hebben we verkocht in 2003.
In deze periode hebben we flink gespaard en gelukkig met handige vader lang kunnen doen met die oude trailer.
Nu heb ik wel een nieuwe trailer. En mijn ouders hebben een nieuwe auto kort erna (tsja krijg je als hyptoheek afgelopen was en je niks meer wilt verbouwen).
Dus het is beetje geluk dat de oude het lang volhield en geluk dat de hypotheek af was betaald.
Maar onze eerste trekauto was nissan sunny :p 1.8 dacht ik, dus met mindere spullen kan je wel rondkomen hoor.

Verder kan je op veel plekken trailers huren ect.

Je hebt ook stallen die elke maand wedstrijd organiseren, zoals in Breda. (niet dat ik daar sta).

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 19:07

ohw ohw ohw er komen allemaal goeie tips binnen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:11

ik had een prachtcombinatie! maar nu niet meer
met dank aan de regering

nu heb ik alleen nog me trailer over...een auto moet ik zo nu en dan eens lenen of ik reed met stalgenoten mee..
die bedankt ik op originele manieren (kleine kadootjes) of ik groomde ze als ik zelf niet meereed

mijn wedstrijdcarriere is nu op een stil punt vanwege de langdurige kreupelheid van me paard

stel ik zou geen trailer hebben en met niemand mee kunnen rijden:
dan zou ik op een stal gaan staan waar wel officiele wedstrijden worden gehouden

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:36

Ik ben nog maar 16 dus mijn ouders hebben de auto (kia sorento) en ze hebben een lange tijd de trailer geleend van de staleigenaar waar mijn pony staat. Sinds twee weken hebben we een nieuwe trailer maar die moet ik voor de helft betalen net zo als mn eigen pony die ik moet afbetalen aan mn ouders(gelukkig is ze voor een 'vriendenprijsje' verkocht aangezien ik dr oude eigenaar heel goed ken en ze nog steeds op die stal staat

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:38

Mijn auto kan(en mag) net een trailer trekken. We hebben een 1,5 paards trailer die omgebouwd is tot 2 pony's trailer. De trailer hebben mijn zusje en ik samen gekregen uit de erfenis van oma. 'Mijn' auto heb ik gekregen omdat ik voor school(zonder bus verbindingen) niet zonder kon, hij is van mijn ouders, zei betalen het onderhoud en ik de benzine.

Als ik ver weg moet mag ik (gelukkig) mijn vaders auto lenen. Hij heeft een goede trekauto, niet speciaal voor de trailer, maar omdat hij gewoon graag een grote gave auto heeft als 'speelgoedje' .

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:44

Ik heb eindelijk na 15 jaar dromen (ben nu 26) mijn eigen paard en ik rijd nog wedstrijden ook! Maar ik heb ook geen auto die een trailer kan trekken en ook geen trailer. Ik heb een afspraak met iemand, ik mag de auto en trailer gebruiken tegen een onkostenvergoeding en in ruil daarvoor zijn we elkaars groom op wedstrijd. We kunnen dat niet tegelijk rijden (een enkele uitzondering daargelaten), maar zo kom ik er wel!

Mijn droom is uiteraard om zelf voorzienend te zijn en hopelijk gaat daar binnen een jaar of wat verandering in komen nu ik net vanochtend te horen heb gekregen dat ik een andere baan heb! Ik werk nu sinds 5 jaar fulltime, dus aanwaaien komt het zeker niet!

Maar het kan dus helpen als je inderdaad op een stal staat waar mensen wedstrijden rijden en dus materiaal hebben. Soms kun je het lenen of betaal je ervoor. In sommige plaatsen kun je ook een trailer huren, dan heb je alleen de auto nog nodig, alhoewel dat ook knap lastig kan zijn.

Succes ermee, het gaat je vast wel lukken!

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:48

hmm behoorlijk wat bofferds onder ons dus,,;)
neej, ik heb niet eens een paard, ik leen er een om wedstrijden mee te rijden, en ga rijdend daar naartoe.

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:59

Wij hebben een VW Sharan, en een 1,5 paards trailer (Niet super-de-luxe, maar ik ben er wel blij mee )
Dus ik kan lekker op wedstrijd

di_Segno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:05

Tsja dat is nou ook mijn probleem er is een manege in de buurt en die organiseerd winterwedstrijden in de avond.. Nou ik ga dus echt niet in het donker over straat met mn paardje...
Helaas pindakaas, geen wedstrijdjes voor ons dus de aankomende tijd

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:10

Ik ben iemand met hele hele lieve ouders Mijn ouders hebben een SsangYoung musso, en een 2 paards trailer, een Humbaur Rapid... Dus best wel een luxe trailer en een sterke auto, daarnaast hebben we aan de binnenkant van de trailer extra bescherming bij de benen laten zetten, dus dubbel luxe Ik ben heel blij dat ik deze combinatie+ mn ouders mag gebruiken op wedstrijd, als ik hun niet had........ Ze zijn mn groom/voorlezer en chauffeur in 2