Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
chitra schreef:Ik zie de moeilijkheid er nou niet echt in hoor..
2 voltes in galop.. achter elkaar..
er moeilijk ja.. :s
Topcob schreef:Nog even en we vinden dat mama de pony wel vast mag houden in de proef omdat het kind het anders niet kan.
chitra schreef:ik ken veel kinderen die niet in galop durven..
maar ik ken er ook veel die het wel durven..
Als je niet in galop durft..
Waarom zou je dan meedoen aan wedstrijden..
ik vind dat je pas wedstrijden kan rijden als je je pony in stap draf en galop vertrouwd..
Anders moet je gewoon niet mee doen..
melody2 schreef:Een voorbeeldje uit de proef
Je komt in draf aan en dan krijg je:
- C X halve grote volte daarbij aanspringen in de linkergalop.
- X C X grote volte
- X C halve grote volte daarbij een overgang naar de arbeidsdraf.
Kylan schreef:Als kinderen met een AB pony wedstrijden gaan rijden, moeten ze toch minstens de controle hebben om een stukje te galopperen? Als zij een winstpunt halen, mogen ze ook gaan springen, nu mogen kinderen met AB pony's al springconcoursen rijden zonder dat ze ooit hebben laten zien dat ze de galop beheersen. Dat vind ik een aardige reden om een stukje galop in de B/AB te doen.
Ik denk juist dat het voor veel kinderen makkelijker is om op een volte te galoperen. Anders scheuren de pony'tjes zeker op een buitenterrein zo de ring uit.
Ik vind het wel jammer dat ze op de informatie-avonden niks vertellen over de AB-proeven, dat hoort niet zo.
Muislover schreef:Lijkt me niet al te moeilijk hoor.
Die kinderen van 6 hebben vaak wel makke pony's en kunnen als het goed is zelf wel een volte draaien. Dit leer je immers toch in de eerste paar lessen? (longe)
love_sander schreef:Ik denk idd ook dat 6 jarigen niet een 3 jarige pony onder de kont hebben. Een makke evaren lijkt me eerder