Rabobank dekje invloed op score???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Demini

Rabobank dekje invloed op score???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 01:42

Hey,
Ik rijd nu al een tijdje met mijn rabo dekje. Nou merk ik dat sommige juryleden gewoon niet daar op letten (zo hoort het ook) maar bij andere, en dat zijn vooral de ouderen, krijg ik het gevoel dat ze lagere punten toekennen. Misschien wel omdat zo een dekje hoge verwachtingen schept ofzo, of dat ze denken: Die is waarschijnlijk al vaak genoeg eerste geworden, we gunnen het nu iemand anders. Of: daar heb je er weer zo een die d'r eigen beter voelt dan de rest.
Ik had laatst namelijk een wedstrijd en moest 2 proeven rijden. De tweede ging beter dan de eerste en in de eerste had ik 174 punten en in de tweede 157, dat zijn bijna 20 punten verschil en 157 was erg weinig hoor, want we reden echt super (niet dat ik op wil scheppen ofzo, maar het was echt een hele goeie proef en nog ietsjes beter dan de eerste ook) dee eerste jury was een wat jonger meisje, ik dacht eerst zelfs dat ze de schrijfster was , de tweede was een oude norse meneer.
Voor diezelfde meneer reed nog een meisje met een rabobank dekje en haar punten vielen ook heel erg tegen bij hem, terwijl de eerst proef wel naar haar verwachting gejureerd was.
Overigens denk ik ook dat er juryleden zijn die het zekere voor het onzekere nemen en iemand met een rabodekje maar hoog punten, "omdat ie wel goed zal zijn"
Wat denken jullie ervan, heeft het dekje nou een positief of een negatief effect?
Ik rij er voorlopig maar niet meer mee, want wil niet dat dat dekje mijn stand in de selectiegaat bepalen straks.

daantjuhhh

Re: Rabobank dekje invloed op score???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 02:09

ik heb ook weleens 20 punten verschil terwijl de proef ongeveer het zelfde was.
sterker nog ik was 1x 2de en in de andere ring 1 na laatste!
Dit was een ring van ongeveer 20 deelnemers, waarvan er z'n 10 ronduit belabbert op het paard zaten!
Nou wil ik niet arrogant overkomen, maar ik weet met volle 100% te zeggen dat de uitslag niet alleen voor mij een schok was!
Dit heeft niks met je dekje te maken.
Dan is er gewoon iets wat je doet wat dat jurylid absoluut niet leuk vind.
Ik reed nogal ontspannen en met licht contact (mijn paard is erg gespannen van zich zelf) dus dat is voor haar de beste manier om te ontspannen, (zelf zo rustig en lief met je hand als mogelijk is zijn)
De jury had daar heeeel veel commentaar op.
Ik moest van hem (ja hij deed het voor) meer contact houden.
Hij ging naast mijn paard staan en pakte de teugels over en blokkeerde alles.
Olly vond dat absoluut niet leuk en kwam zelfs de lucht in, maar volgens hem was dat de manier om een paard te rijden.
(Olly is al sinds dat ik hem heb een beetje bang voor de hand) moet je vooral dat gaan doen dacht ik.
Maar goed ik heb netjes braaf ja en amen gezegd.

Maar het gebeurt mij ook vaak zat dat ik geen uitleg krijg over mijn rijstijl en dat ik 20 punten verschil heb.
ik denk dan altijd mar dat ik een andere rijstijl heb dan die hij wil zien.
En dat ik misschien meer geluk heb bij het volgende jurylid.
En dat ligt dus naar mijn mening niet aan het dekje, maar aan at de jury graag wil zien!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 07:26

Ik denk dat je echt spoken ziet. Dit is voor het eerst dat hier lees dat iemand zijn dekje de schuld geeft van zijn "lage" punten.

Hoe was je plaatsing in de 2e proef? Was dat ook 20 plaatsen verschil?

Ik ga met Daantjuhhh mee, zoms valt het mee en soms valt het tegen. En als jij er wel van overtuigd bent dat het aan je dekje ligt dan doe je er een ander dekje onder,

Stiekem denk ik nl andersom, meiden starten met Rabodekjes om de jury te willen imponeren. Kijk nou, ik het een rabopakket gewonnen( of dekje bij de Divoza gekocht) dus ik moet wel goed zijn. Waag het niet om mij laag te plaatsen.

Als je daar bang voor bent moet je al helemaal gewoon het clubdekje gebruiken.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 08:03

nee hoor, kijken ze niet na
heb al zoveel geschreven bij zowel de oudere en jonge jury's, ze kijken er echt niet na.

gr claudia

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 11:28

Wat een onzin.. tegenwoordig rijdt half hippisch Nederland met een Rabodekje. Het is dus echt niet zo dat je dan meteen lid bent van het RTP lijkt me.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 11:51

Volgens mij klopt het niet echt nee.
Het gebeurt toch zo vaak dat jij vind dat je ene proef beter gaat dan de andere maar dat je toch minder punten krijgt? En de ene jury geeft nu eenmaal makkelijker hoge punten weg dan de ander. Dat houd je toch daar kan je geen pijl op trekken.

Powerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 11:55

Haha, volgens mij rijd iedereen er mee, dus echt origineel is het niet meer...(je zou bijna denken dat je hogere punten krijgt als je met een ander dekje rijd, valt meer op! )

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 12:00

Nee ik denk ook niet dat het aan het dekje ligt hoor. Als je een ander dekje er op had gelegd.. waren je punten waarschynlyk net zo. ( niet banketstaaf
bedoeld hoor ) .. maar ik vind ook echt niet dat dat mag, dat de punten afhangen van het dekje.
Ik heb ook een keer een Rabodekje gewonnen ( heb er alleen nog niet mee gereden. want is dressuurdekje..dr.zadel is onderweg) ,,
En mensen die zich helemaal geweldig voelen met
een rabodekje vind ik er zwak. Je rijd gewoon een proefje..je word eerste en krijgt zo'n dekje Je bent net zo goed met het goedkoopste dekje waar helemaal geen logo of wat opstaat !

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 12:04

Waarom rijd je met zo'n dekje als ik mag vragen?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 12:30

Hahahaha ik vind het echt een briljant idee om tegenvallende punten op je dekje te schuiven Die moet ik onthouden

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 12:34

Die vind ik idd geniaal

Als jij denkt dat je punten bij de oude garde aan je dekje te wijten zijn, dan denk ik eerder dat het vanwege het feit dat het bedrukt is is dan vanwege het feit dat er Rabobank op staat. Ik kan me voorstellen dat men liever een egaal wit dekje ziet ipv een gedrukt dekje, ik iig wel

Maar zoals al eerder gezegt: met een wit dekje had je wsn dezelfde score gehad. Mijn opmerking over de opdruk zou je imo in je score voor de verzorging terug zien, niet in de algemene punten. Dressuur is nu eenmaal een jurysport.

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 12:42

Powerlover schreef:
Haha, volgens mij rijd iedereen er mee, dus echt origineel is het niet meer...(je zou bijna denken dat je hogere punten krijgt als je met een ander dekje rijd, valt meer op! )

dat dacht ik ook toen ik de titel las!! maar.. dus het tegenovergestelde?
want.. lijkt mij als jury van: wauw! die heeft al wat gewonnen.. dus die rijdt goed.. en.. dan lijkt het mij altijd beter.. als ie dan gewoon normale middendraf doet bijv.. dan vinden ze hem net iets mooier dan een ander! omdat je de gedachten al hebt van: zij rijdt goed!!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 13:11

Ik zou ook wel de rede willen weten waarom iedereen met ‘dat’ dekje rijd

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 13:17

Ik denk dat Powerlover zelf bedoeld in de Z.
Oke. In de B? Misschien..?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 13:22

Ik kan niet editten, dus maar even zo... Ik vind zelf (om even geheel offtopic te gaan) dat je gevoel stukken belangrijker is dan je resultaat. Zoals ik al zei, dressuur is een jurysport. Als mijn proef naar mijn gevoel goed ging, dan boeiden mijn punten me eigenlijk maar heel weinig. Ik lees het commentaar en werk daaraan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 13:50

Ik moet zeggen dat als er iemand met een Rabodekje binnenkomt ik me altijd afvraag of die persoon het dekje gekocht heeft of gewonnen heeft. Ik vind het wel interessantdoenerij van de combinatie, zo van "kijk mij nou met m'n Rabodekje"
Maar mijn punten stem ik er niet op af, dat is natuurlijk flauwekul.

Ik weet overigens een hele goede oplossing voor je probleem: gewoon met een effen wit schabrak starten
Alleen wel jammer voor je dat je dan je schabrak niet meer de schuld kunt geven

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 14:01

Maar dan moet ze die "oude"kerel van een jury weer de schuld geven!

Dat de beste man of vrouw al 40 jaar ervaring heeft in jureren, laten we maar even buiten beschouwing.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 14:52

amondi schreef:
Ik denk dat je echt spoken ziet. Dit is voor het eerst dat hier lees dat iemand zijn dekje de schuld geeft van zijn "lage" punten.

Hoe was je plaatsing in de 2e proef? Was dat ook 20 plaatsen verschil?

Ik ga met Daantjuhhh mee, zoms valt het mee en soms valt het tegen. En als jij er wel van overtuigd bent dat het aan je dekje ligt dan doe je er een ander dekje onder,

Stiekem denk ik nl andersom, meiden starten met Rabodekjes om de jury te willen imponeren. Kijk nou, ik het een rabopakket gewonnen( of dekje bij de Divoza gekocht) dus ik moet wel goed zijn. Waag het niet om mij laag te plaatsen.

Als je daar bang voor bent moet je al helemaal gewoon het clubdekje gebruiken.

Sorry hoor, maar ik vind dat je een beetje overdreven reageert! ik geef helemaal niet het dekje de schuld van die rare puntenen zeg zelf nog dat ik denk dat het in je voordeel kan werken! Ik heb dit topic geopend om te vragen wat jullie mening is, welke invloed het dekje dus op de uitslag kan hebben. Ik geef het dekje echt niet de schuld hoor, dan moet je goed lezen!
En ik ben er ook van overtuigd dat zo een groot punten verschil ook met een ander dekje voor kan komen doordat jurylden op verschillende dingen kunnen letten! Maar ik wilde graag weten wat jullie er over dachten omdat het nu bij het andere meisje wat deelnam met dat dekje ook gebeurde.
Ik vind het ook niet erg want had toch 3 winstpunten gehaald.
Maar het kan dus ook zijn dat jullie denken dat het dekje een positief effect heeft en dan hoor ik dat ook graag, dus je moet me er niet van gaan beschuldigen dat ik mijn dekje de schuld geef hoor, want dat is echt onzin!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 14:54

Ik start altijd of met een wit effen dekje of met een dekje waar Stal De Talisman opstaat.
Omdat ik veel bij die stal rij.
maar ik heb qua punten geen verschil gezien met het dekje.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 14:56

Margreet schreef:
Hahahaha ik vind het echt een briljant idee om tegenvallende punten op je dekje te schuiven Die moet ik onthouden

Als je gewoon goed leest dan zie je dat ik dat helemaal niet doet, want ik denk dat sommige juryleden ook hogere punten geven daardoor en dat heb ik er ook bij gezet! En ik vind dat het gewoon helemaal niks uit moet maken of je met een dekje met een sponsor teken rijd of met een anky dekje of een gewoon geheel wit dekje of een rabo dekje!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 15:02

Vind echt dat er hele banketstaaf reactie bij zitten!
Het enige wat ik vroeg was jullie mening of het dekje wel of geen invloed kan hebben op de score. Ik heb het dekje gewonnen en ben er pas mee gaan rijden toen de dekjes van mijn sponsor niet meer onder mijn zadel passen (en ja daar MOET ik echt mee rijden, want het zijn ook ZIJN paarden)
Het is helemaal niet zo dat ik me eigen stoer voel met zo een dekje hoor, absoluut niet!
Jullie kunnen toch gewoon zeggen of jullie denken dat de punten hoger worden, lager worden of dat het geen enkele invloed heeft? Dat was mijn vraag hoor, maar blijkbaar mag je gewoon al niet eens meer iets vragen hier op bokt! Gelukkig zijn er ook mensen die wel gewoon normaal antwoord kunnen geven en niet gelijk mij de grond in gaan stampen om niks!
Ik zal nog eens iets vragen zeg!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 15:08

Je MOET met die dekjes rijden want het zijn zijn paarden. Waarom rij je dan met een dekje van de Rabobank?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 15:12

En dat is de kracht van de postbank grrrrrrrrrrr
haha

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 15:18

Als ik zo'n dekje win.. zou ik um ook op doen.. zeg nou zelf..! Zou jij dat niet doen als je hem wint? en.. Waarom geven ze dan die dekjes weg? als iedereen vind dat het dom is als je met zo'n dekje rijdt...!! En dat het dan extra stoer lijkt en zo opschepperig rijdt...

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 15:33

Een oudere heer heeft waarschijnlijk een hele andere kijk op het paardrijden dan de jonge dame. Wat ik van oude rot in het vak weet, is dat ze willen dat je van bordje naar bordje rijd (bijvoorbeeld KXM handveranderen uitgestrekte draf moet ook getoont worden van K tot M!), terwijl jongere juryleden tevreden zijn met enkele passen...

Voor de rest, gewoon lekker jouw shabrakkie oplaten, ik zal precies hetzelfde gedaan hebben in jouw geval