Wat vinden jullie nou van een jury als je dit zo leest??131

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Wat vinden jullie nou van een jury als je dit zo leest??131

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 18:35

hey,

nou ik heb me wedstrijd gereden, 10 minuten losgereden en heerlijke proef gereden heerlijk ontspannen! Halve wege werd ze heel ff weer eigenwijs en ging ze steigeren, maar daarna weer netjes ontspannen voorwaarts.

Iedereen zei: meid wat heb je je paard fantastisch voor elkaar, winstpunt waardige proef, jammer van het steigeren!

Dus ik vol goede moed coupon ophalen,131 zak ik ff door de vloer! Een winstpunt hak niet verwacht maar dit is wel heel erg, ik was voor de proef een btje boos uitgevallen tegen de jury, tarah vond iets eng en durfde er dus niet langs. Ik haar rustig aan dr langs rijden. Jury heel driftig toeteren enzow, dus ik gezegd met een kwaaie kop, U ziet toch zelf ook dat ze dr niet langs wil, laat me dan toch heel ff.

Mijn proef begon dus met een 4, daarna 12 x 6 (terwijl ze al die oefeningen keurig afwerkte waarvan dr middendraf en halthouden(netjes vierkant enzo) toch zeker wel een 7 waard) toen kreeg ze dr brutale actie en daarna enkelt nog 2,3,4(zelfs een 2 -2 omdat ze daar steigerde, vond ik wel iets overdreven, de rest van de oefening waar we mee bezig waren ging wel helemaal goed) terwijl ze toch egt weer keihard aan het werk ging!!!

Mijn pa en ik allebei boos want, dit vond iedereen wel heel onrechtvaardig. Maarja Het is en blijft een jurysport!

Gelukkig weet ik wel dat tarah wel gewoon kan doen op wedstrijd!!!

Wat vinden jullie nou van de jurysport als jullie mijn verhaal nou zo horen, voel me namelijk knap banketstaaf!!!!!!

Groetjes,

p.s dit soort resultaten zijn niet egt bemoedigend voor mijn prestaties

__PSM__

Re: Wat vinden jullie nou van een jury als je dit zo leest??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 18:36

Owhjah ik ben pas een B-ruiter voorheen M1 geweest

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:38

Beetje vreemd wel ja, vooral als je zeggen dat je proef een winstpunt verdiend.. Dan moeten ze vervolgens niet met 131 punten aan komen zetten natuurlijk.. Ik rijd ook constant van die 6-jes proeven, mijn pony is nou eenmaal dol op springen, en vind dressuur niet zoveel aan. 't Is allemaal nét niet spectaculair genoeg voor een 7, en dus hakken alle 5en er extra hard in.
Je moet het juryoordeel altijd maar gewoon accepteren, dressuur is en blijft nou eenmaal een jurysport.

Ik kan me héél goed voorstellen dat je flink baalt!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 18:41

ik heb een ras egt dressuurpaard!!! Springen kan die ook maar niet zo heel denderend, ik accepteer mn punten maar ben het er zeker niet mee eens!!!

Maar vind 2en en 3en toch wel heel erg, t was niet perfect maar zo triest nou ook weer niet!!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:44

Ach, het kan overal door komen. Als je paard gespannen (en dat zal wel zo geweest zijn, anders zou ze waarschijnlijk niet steigeren) dan kan dat soms wel veel invloed hebben. Kijk nog eens goed naar het commentaar, misschien begrijp je het dan wel beter.
Een 2 -2 voor een oefening waarin gesteigerd wordt, tja, het is wel streng, maar steigeren in de proef kan gewoon ECHT niet. Daar mag de jury voor mij wel naar punten.

Het blijft jurysport, soms snap je er helemaal niks van. Als je zelf maar tevreden bent dan is het toch goed?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 18:48

haha als mijn paard gespannen is dan is ze een surfplank door de bocht zo bang dat ze dan is!!! Iedereen kwam van goh wat liep die lkkr ontspannen, hij steigerde omdat ze nog steeds bang was voor de auto en schrok van iets, daar maakte ze misbruik van doet ze thuis ook wel eens:S

Ben tevreden maar een egt aanmoediging is t niet, met name als je allemaal van dat heerlijke commentaar van omstanders krijgt.

Ahum dr staan zelfs maar 6 punten van aandacht op mn coupon

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:49

Heb je in Wezep gereden? Dan heb ik je volgens mij zien rijden.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 18:51

jah inderdaad, vertel wat vond je dr van hij was zeker wel ontspannen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:58

Onaardig of brutaal zijn tegen de jury zal je punten ook geen goed gedaan hebben. Misschien iets beter nadenken over hoe je iets zegt en tegen wie je iets zegt?

En steigeren midden in de proef is niet de bedoeling en zal je inderdaad gewoon terug zien in je punten.

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:01

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 19-12-24 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 19:03

Snap ook dat ik het terug zie, en snap ook dat ze me misschien 1 of 2 puntjes door de neus boort maar ze liep de rest van haar proefje heel netjes en dan vind ik niet dat je het recht heb om dat ook helemaal af te zeiken omdat alleen dat ene onderdeel fout ging

Jah toch
@ eljax, liever te diep dan een surfplank toch, niet bevordelijk nee maar hij liep zn proef netjes uit!!! Jah toch

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:07

Wat stond er allemaal op je coupon dan

Hanna1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:09

Ja, ik begrijp de jury ook wel. Steigeren in een onderdeel van de proef....dan heb je dat onderdeel dus niet getoond, want je paard steigerde immers...en niet getoond is volgens mij gewoon een 1...

Het steigeren zien ze ook als ongehoorzaamheid naar mijn idee...en dat is natuurlijk nooit goed in een proef, maar kan gebeuren

Het is en blijft een jury sport, ik rij zelf ook B en de ene keer dikke punten en de andere keer gewoon bagger! ...Het is maar net welke jury je hebt en wat ze willen zien. De een wil een ontspannen paard en de ander wil een paard dat hard werkt en laat zien dat hij over kan naar de volgende klasse.

Ik zou zeggen gewoon op naar de volgende keer, en als je je paardje echt goed hebt lopen dan krijg je echt wel een keer de punten die je wel verdiend!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:09

Te diep lopen, achter de loodlijn, kan wel degelijk elk punt worden afgestraft. Het paard loopt immers continue te diep.

Verder is 'ontspannen lopen' ook geen garantie voor succes. Te ontspannen kan juist weer overkomen als een niet zo vlot en voorwaarts proefje en het is wel de bedoeling dat je een voorwaarts paard laat zien.

Verder kan ergens van schrikken ook worden afgestraft in de punten voor dat onderdeel. Steigeren zou wat mij betreft sowieso een 2 mogen opleveren dus dat is al wat meer dan de 1 of 2 puntjes waar jij het over hebt.

131 is niet leuk, maar is niet enkel en alleen de schuld van de jury.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 19:13

paard was gehele proef erg kokend en moeilijk te rijden. Paard hield niet goed halt (klopt) paard was ongehoorzaam bij dat ene schrik punt, paard sprong verkeerd aan klopt ook en paard verruimde niet!!

Sommige punten kloppen maar andere ook totaal niet

Jah accepteer de jury ook maar sommige commentaar punten kloppen ook niet helemaal

Het paard was lkkr vlot en voorwaarts, daarom had ik express maar 10 minuten ingereden, dan let ze nog lkkr op enzow

mschuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:14

ha ha ha
tja zo zie je maar weer dat je ook zulke punten kunt krijgen maar ja als je al van te voren tegen de jury uitvalt dan kun je het verwachten.
zo reed ik vorige week in kampen een hele nette proef vooral voor mijn gevoel ze was lekker ontspannen.
en ze liep alles heel braaf nog beter dan de week ervoor en toen hadden we 159 zelfs nog met stukjes dat ik even goed het been eraan moest houden anders zou ze opzij gaan.
dus ik had nu zoiets van dit moet goed zitten en een dikke wp hebben zelfs de mensen eromheen zijden netjes gereden.
wat dacht je toen ik de coupon ging halen mijn goede gevoel werd gelijk met de kop ingedrukt 141 punten ja slecht he.
die jury reed vast zelf voor die vereniging want de mensen van de eigen vereniging hadden wel hoge punten en die uit de buurt kwamen ook en die niet uit de buurt kwamen allemaal lage punten is toch ook niet normaal vind het echt raar hoor.
als ik bij mijn eigen vereniging rij krijg ik ook niet overdreven hoge punten daar word wel eerlijk gejureerd.
tja wat moet je daar nou van zeggen mijn gevoel was goed en ik weet het wel ik rij daar nooit meer ha ha ha.
ik had 2 weken geleden nog 174 punten met de 1e plaats en nu 141 dat reed ik nog niet eens met wedstrijden waar ik niet eens los kon rijden door omstandigheden. ha ha ha
kan er echt om lachen maar daar geef ik mijn geld niet aan uit.
dus gewoon blijven lachen en de volgende keer wel een winstpunt halen.
groetjes marjan

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:14

Tarah5 schreef:
ik heb een ras egt dressuurpaard!!!!!

dus?? als je een 'boeren knol' zou zijn, zou het een heel ander verhaal zijn??

Verder ben ik het met de rest eens, stijgeren en brutaal zijn is niet echt bevoordelijk voor het geheel.
Hopelijk gaat het de volgende keer beter .

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 19:19

nee hoor dan zou ik het er ook niet mee eens zijn!!! Ben absoluut met jullie eens steigerenen brutaal zijn mag niet, maar een bloedpaard is nou eenmaal niet makkelijk en soms kun je t niet altijd voor zijn, daar maak ik me ook niet druk om

maar om dan gelijk de hele proef af te straffen met 234 dat vind ik wel erg crue(of hoe je t ook schrijft

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:21

Tarah5 schreef:
paard was gehele proef erg kokend en moeilijk te rijden. Paard hield niet goed halt (klopt) paard was ongehoorzaam bij dat ene schrik punt, paard sprong verkeerd aan klopt ook en paard verruimde niet!!

Sommige punten kloppen maar andere ook totaal niet

Jah accepteer de jury ook maar sommige commentaar punten kloppen ook niet helemaal

Het paard was lkkr vlot en voorwaarts, daarom had ik express maar 10 minuten ingereden, dan let ze nog lkkr op enzow

Tsja, als ik zo dit commentaar van de jury lees dan is er inderdaad iets meer aan de hand dan die ene steiger .

Sowieso al punten waardoor je een 4 of 5 krijgt:
- niet stilstaan bij groeten
- verkeerd aanspringen in galop
- niet verruimen bij middendraf

Ze liep ook te diep gedeeltes van je proef. Deze punten alleen al zijn al voldoende om je niet met een winstpunt naar huis te sturen.

Als je dan nog ergens een schrik en een steiger hebt, ja dan gaat het hard .

Wat je het beste kunt doen is gewoon thuis verder oefenen zodat alle punten gewoon goed gaan. Als je dan een steiger hebt dan kun je dat inderdaad opvangen met de rest van je punten. Als de rest nog niet helemaal klopt dan lukt dat niet.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 19:25

halthouden ging idd niet goed, maar het verruimen bijv. vond iedereen geweldig met name omdat ze lkkr nagevelijk bleef en met aanspringen was allen op rechts en ze sprong goed aan maar sprong over

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:28

hehe, zo was ik laatst 2de en ene laatste op de zelfde wedstrijd.
De proefjes gingen ong gelijk.
bij een ring had ik 142 en de ander 162.
En die van 142 ging eigenlijk nog iets fijner.
er was een meneer aan het kijken die intresse had in mijn paard: hij vroeg van alles over Olly en sluitte af met dat meisje kan nog ver komen met dat paard.

dan kom je zelf met een lekker gevoel de proef uit.
je hebt lekker gereden. paps verteld je over die vreemde die Olly geweldig vond en mij goed vond rijden.
nou je dag kan niet meer stuk.
kom je je punten halen.. huh?? 142????
je snapt er niks meer van.
Het enige foutje was veruimen en hals strekken.
en vanuit het ghalthouden maakte ze een minder nette overgang (niet slecht maar niet super netjes) een 6 je naar mijn mening.
Nou veruimen ging redelijk ong een 6 en hals strekken tja dat blijft op wedstrijd moeilijk en verdien ik ook echt een 2.

Maar op de keurige volte in galop met nette stelling en nette galopsprong, mooi rond gereden een 6?? tja wat moet je dan doen voor een 7 of 8??
een 2 is geen probleem zo gauw je voor iets goped dan ook maar een 7 of 8 geeft.

Tja jury sport.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 19:37

daantjuhhh schreef:
hehe, zo was ik laatst 2de en ene laatste op de zelfde wedstrijd.
De proefjes gingen ong gelijk.
bij een ring had ik 142 en de ander 162.
En die van 142 ging eigenlijk nog iets fijner.
er was een meneer aan het kijken die intresse had in mijn paard: hij vroeg van alles over Olly en sluitte af met dat meisje kan nog ver komen met dat paard.

dan kom je zelf met een lekker gevoel de proef uit.
je hebt lekker gereden. paps verteld je over die vreemde die Olly geweldig vond en mij goed vond rijden.
nou je dag kan niet meer stuk.
kom je je punten halen.. huh?? 142????
je snapt er niks meer van.
Het enige foutje was veruimen en hals strekken.
en vanuit het ghalthouden maakte ze een minder nette overgang (niet slecht maar niet super netjes) een 6 je naar mijn mening.
Nou veruimen ging redelijk ong een 6 en hals strekken tja dat blijft op wedstrijd moeilijk en verdien ik ook echt een 2.

Maar op de keurige volte in galop met nette stelling en nette galopsprong, mooi rond gereden een 6?? tja wat moet je dan doen voor een 7 of 8??
een 2 is geen probleem zo gauw je voor iets goped dan ook maar een 7 of 8 geeft.

Tja jury sport.

Helemaal mee eens, daarom heb ik dit topic ook gestart, er waren ook onderdelen die geweldig gingen bijv. het halthouden op de bxe lijn , netjes vierkant rustige aanleuning, waarom dan geen 7 evenals de galoponderdelen op links. Tuurlijk dan nog in de 140 maar daar had ik meer vrede mee gehad, 131 zo slecht was t nou ook weer niet

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:54

Nou dat vind ik echt waardeloos. Maar ik heb het niet gezien, dus ik kan er niks van zeggen...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 19:56

hahah ik vind t ook zwaar waardeloos een winstpunt vonk zelf niet maar ze gaf een geweldig gevoel ookal gingen er sommige dingen fout, maar 131

Sorry maar kan er egt niet over uit haahah

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:15

Ik heb even gespiekt wie je als jury had en ineens snap ik je punten volkomen. Deze jury wil absoluut onder geen beding in welke klasse dan ook een neus achter de loodlijn zien. Ze moeten voorwaarts vanuit het achterbeen met het neusje eruit. (volgens de FEI regels dus) Persoonlijk kan ik heel goed met deze jury door een deur.