Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Idd, als je een goede proef neerzet, moeten de anderen nog extra hun best doen.. en ja, aan de andere kant is er dan nog geen hoefslag ingereden (als je op gras moet dan).. maargoed.. dat gaat vast wel lukken!

KarinvdM schreef:Nee, je hoeft dan niet in het nadeel te zijn.
Als ik zelf jureer maakt het niet uit, de eerste kan net zo goed winnen als de laatste, als je maar goed rijdt.
Ik vind het eerder een nadeel om na een heel goede combinatie te moeten starten.

Sjonniej schreef:Ligt aan het humeur van de jury
Als die vrolijk is wakkergeworden, is het een voordeel. Anders kan het ook behoorlijk in je nadeel werken.
Maar als jij als laatste moet rijden en die jury heeft er al 30-40 gehad, moet je wel hard je best doen om er nog een 8 te halen. (meestal)
anydale schreef:Bij mij op stal in Almere. Het is de Almere Cup dus wie weet wordt ik nog kampioen van Almere
Succes!!!
Ik zet zondag wel even een verslagje neer voor jullie

Dat je vergelijkt als jury begrijp ik wel, maar om nou op de 1e ruiter alle anderen te gaan beoordelen... beetje vreemd... alsof de 1e ruiter de maatstaf is van (wat ik hieruit leid) of het toonbeeld van een goede proef, of het toonbeeld van een slechte proef
Meteen na een goede/mindere ruiter starten kan idd vervelend/gunstig zijn lijkt me, dan zie jij er meteen heel wat minder/beter uit. Maar dat is wat anders dan de 1e ruiter, die door toeval 1e is, als standaard te gebruiken...