Wedstrijd met draver!?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wreckh

Wedstrijd met draver!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 13:04

Ik heb een hele lieve draver waarmee ik endurance rijd en sinds kort zitten we ook weer op les. Mijn vriendin rijdt dresuur en ben een paar weken geleden mee geweest naar concours, daar heb ik ook moeten schrijven bij de jury.

Ik vond het heel erg leuk en het lijkt me leuk om ook is een wedstrijdje te rijden. De jury waar ik bij schreef was niet blij dit te horen en zei dat ik alleen maar met onderlinge wedstrijden mee moest doen.

Tijdens het schrijven was ze ook constant commentaar aan het geven over het niveau. Vergis ik mij nou! B staat toch voor beginners. Als je toch B start hoeft dat toch niet te betekenen dat je Anky wilt opvolgen?

Het lijkt mij gewoon leuk om met mijn draver te starten, niet voor de prijzen, niet voor de punten, maar gewoon, omdat ik het een leuke leerzame ervaring vind. Dit moet toch kunnen?

Mijn paard loopt best netjes, haar stap is wat onregelmatig doordat ze wat scheef is, daar wordt aan gewerkt, haar draf is prima, ook middendraf is geen probleem. Galop is het grootste probleem en denk niet dat ik daar hoger dan een 2 voor zou halen. Maar betekent dat dat ik het gewoon niet moet proberen (volgens dat jurylid). Wat vinden jullie? Moet ik het gewoon doen of denken jullie dat de jury mij alleen maar zal uitlachen en me niet serieus zouden jureren?

Scum

Re: Wedstrijd met draver!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 13:33

belachelijke reactie. Natuurlijk kun jij gewoon in de B meedoen. Hopelijk krijg je dan niet die jury...
Ik rijd zelf dressuur met een renner. Op dit moment L2, maar mijn instructrice zegt dat ze het M1 fluitend aankan. Ze loopt ook SGW.
Volgens mij is Ret van Karin hier op bokt ook een draver. Die heeft ook SGW gelopen.

Dus, veel succes op je eerste wedstrijd!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 14:57

Weet je wat het is, de galop is gewoon bagger. In een kleine bak gaat het redelijk, in een grot bak valt ze achter iedere keer in draf of gaat rendraf/telgang ofzoiets doen. Is zo een rare gang dat het nergens op lijkt. Ik vind het niet erg en wil het ondanks dat gewoon een keertje doen. De galop oefen ik veel op en hoop dat het beter wordt.

In ieder geval bedankt dat je wel positief reageert!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:44

Als je dat leuk vind moet je dat vooral doen, ik bedoel, asl je geen wp hebt, word je paard/pony niet afgepakt.
Het kan wel zijn dat je het zonde van je geld vind, want je moet wel een startkaart en startcoupons kopen, maar ag, als jij er dan plezier mee hebt!

Het kan wel zijn dat sommige jury's je niet serieus nemen, maar die proeven moet je dan gewoon snel vergeten.
Je kan er ook altijd nog wat van leren, een jury kijkt er vaak anders op dan jezelf.
Ik zou gewoon gaan starten als je daar plezier van hebt!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:45

gewoon proberen, een 2 wordt maar heel zelden gegeven in de B en als je het toch alleen voor de ervaring doet..... Je ziet ook wel KWPN-ers die niet aanspringen, eruit vallen, verkeerd aanspringen, als een idioot door de bak crossen....
Het kost alleen wel wat natuurlijk dus vanuit dat oogpunt is het voor jou misschien even leuk om ergens onofficieel te starten in plaats van gelijk kapitalen uit te geven aan een startkaart etc

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:48

Ik heb ook wedstrijden gereden met een draver, L1+winstpunten. Met een beetje doorzettingsvermogen kun je best nog ver komen!!Omdat ze ziek werd kon ik niet meer doorgaan...dat was wel jammer.

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:54

Natuurlijk kun je in de B starten, jury's houden er soms niet van andere rassen te zien dan dressuurrassen maar daar moet je lekker lak aan hebben!! Ik ken een draver die Z loopt (is wel erg goed getraind op tact en daarom zien mensen het ras niet en oordelen ze niet zo snel) kom eens gezellig langs op het draverforum: http://dravers.mine.nu/forum/index.php (maar misschien zit je daar al

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:12

Zolang je zelf weet waar het aan schort en beseft dat je waarschijnlijk op sommige onderdelen nooit gigantisch zal scoren, waarom niet? Uit je bericht blijkt wel dat je dondersgoed weet dat je geen dressuurcrack onder je kont hebt, en dat je het gewoon voor de lol doet. Dat is een prima instelling en als je die vast kunt houden, ook als je niet zo hoog scoort op wedstrijden als dat je had gehoopt, dan zou ik niet weten waarom je het niet gewoon kunt doen... Is geheel aan jezelf om dat te beslissen toch?

Echter, als je toch alleen uit bent op het commentaar op protocollen en niet echt op het hogere dressuurwerk uiteindelijk, is het dan niet handiger om (als die bij jou in de buurt gehouden worden) onderlinge wedstrijden te starten? Scheelt je zoveel geld en rompslomp! En vaak heerst er nog een gezelligere sfeer ook...

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:14

als je netjes op de letter rijdt, nageeflijk en ontspannen loopt is dat geen probleem in B en L1
mijn clubgenoot is M1+wp startgerechtigd met een draver!!

enige belangrijke tip is gewoon doorzettingsvermogen

succes

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 09:45

Ik weet idd heel goed dat ik geen dressuurcrack onder de kont heb, Het is ook puur voor de lol en voor de ervaring. Maar na al jullie positieve reacties ga ik het denk ik gewoon proberen. In november is er een onderlinge op onze rijvereniging. Daar probeer ik het gewoon en als ik het echt heel leuk vind vraag ik gewoon een startkaart aan. Het gaat me niet om de hoge punten. Als ik de stap en draf stukken maar voldoende kan halen maakt het me niks uit als ik voor de galop een onvoldoende krijg. (Is wat dat betreft met de nieuwe proeven handiger, daar wordt toch per gang beoordeelt!?)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:48

heb ook een draver gestart,
beetsje deed het prima

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:07

Gewoon doen. Ik vind dat je in de B niemand echt kan afkraken, want de B staat toch voor beginners. En ja echt lage punten geven ze niet in de B hoor...

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:28

wreckh schreef:
Is wat dat betreft met de nieuwe proeven handiger, daar wordt toch per gang beoordeelt?

ja klopt

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:33

ik ga proberen met mijn draver de M of zelfs Z te halen.
het ene paard heeft er meer aanleg voor dan de andere, maar dat is ook zo bij dressuur paarden.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:35

Nancy_evita schreef:
ik ga proberen met mijn draver de M of zelfs Z te halen.
het ene paard heeft er meer aanleg voor dan de andere, maar dat is ook zo bij dressuur paarden.

goedzo

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:35

Hier in de vereniging loopt een draver die in korte tijd m1 dressuur met winstpunten, B springen met winstpunten en B sgw met winstpunten is geworden, dus het kan makkelijk!!
Gewoon lekker gaan proberen, en hard werken, dan kom je er wel!

AMMieJLoveR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:38

wreckh schreef:
Ik heb een hele lieve draver waarmee ik endurance rijd en sinds kort zitten we ook weer op les. Mijn vriendin rijdt dresuur en ben een paar weken geleden mee geweest naar concours, daar heb ik ook moeten schrijven bij de jury.

Ik vond het heel erg leuk en het lijkt me leuk om ook is een wedstrijdje te rijden. De jury waar ik bij schreef was niet blij dit te horen en zei dat ik alleen maar met onderlinge wedstrijden mee moest doen.

Tijdens het schrijven was ze ook constant commentaar aan het geven over het niveau. Vergis ik mij nou! B staat toch voor beginners. Als je toch B start hoeft dat toch niet te betekenen dat je Anky wilt opvolgen?

Het lijkt mij gewoon leuk om met mijn draver te starten, niet voor de prijzen, niet voor de punten, maar gewoon, omdat ik het een leuke leerzame ervaring vind. Dit moet toch kunnen?

Mijn paard loopt best netjes, haar stap is wat onregelmatig doordat ze wat scheef is, daar wordt aan gewerkt, haar draf is prima, ook middendraf is geen probleem. Galop is het grootste probleem en denk niet dat ik daar hoger dan een 2 voor zou halen. Maar betekent dat dat ik het gewoon niet moet proberen (volgens dat jurylid). Wat vinden jullie? Moet ik het gewoon doen of denken jullie dat de jury mij alleen maar zal uitlachen en me niet serieus zouden jureren?

misschien is het beter om het oefen/onderlinge wedstrijdjes te beginnen.
dan kunnen jullie er allebei aan wennen
en als het bevalt kun je altijd nog officieel gaan startten, toch?!!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:59

Ik zou juist meedoen en al haal je een 2 voor je galop BOEIE het juist een hele leuke ervaring.
Ik zou gewoon mee gaan doen en je ziet wel waar het schip strand.
Heeeel veel succes als je gaat starten.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:58

kom op he! Laat ze zien wat dravers kunnen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 17:41

Helemaal mee eens!!!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 09:06

Ik krijg er gewoon enorm veel zin in als ik al jullie positieve berichten hoor. Ik ga sowieso eerst een onderlinge wedstrijd proberen en als ik het leuk vind wil ik volgend jaar in het zomerseizoen starten.

Ik zou ook wel met haar willen springen, ik weet dat ze dat wel kan, maar zelf heb ik niet het lef Ik ben een dik mietje op dat gebied. Maar misschien ook leuk om dat tijdens de onderlinge wedstrijd te proberen.

De galop blijf ik gewoon flink oefenen. Dank jullie!!!!

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:05

Ik heb een dravertje,het is nu wel al 9 jaar geleden dat ze op de renbaan heeft gestaan maar soms komt haar versnelling nog wel eens boven...
Ik rijd nu ook onderlinge wedstrijden met haar,in het begin was dat moeilijk maar nu gaat het al veel beter en start ik 18 september mijn eerste B-proef!
Ik vind het niet eerlijk van die jury dat ze zo zaten te kankeren op jou,hopelijk heb je nu niet altijd de zelfde jury!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 12:37

Scum schreef:
Volgens mij is Ret van Karin hier op bokt ook een draver. Die heeft ook SGW gelopen.

Een halve, de andere helft is Arabier.

Is in de dressuur t/m M1 met wp gekomen. Hij had misschien wel meer gekund, maar dan hadden we meer aandacht moeten besteden aan de dressuur en minder aan springen, crossen en endurance. Tja, op een gegeven moment moet je dan een keuze maken.

Mijn tip: laat je niet ontmoedigen door zo'n jurylid. Er zijn in verhouding nog altijd meer juryleden die gewoon beoordelen wat ze in de ring zien dan dat ze kijken naar ras of afstamming. Wel lijkt het me fijner als je de eisen voor een B-proef beheerst voordat je officieel gaat starten, zoals bijvoorbeeld lekker doorgalopperen. Maar B is idd geen Grand Prix en zelfs geen Z, en IMO moet je in een B-proef dan ook op dat niveau beoordeeld worden.

Succes met je plannen, als je serieus traint en vooral plezier blijft houden in het rijden, dan gaat het vast goed!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 14:16

Ik ben kwa dressuur niveau al L. klaar, behalve dus de galop. De rest is allemaal goed. Nageven, ontspannen lopen, stilstaan, stap en draf, wijken, achterwaarts, moet nog iets aan geknutseld worden,maar ja, hoef toch niet tot L. te komen. Maar een vriendin van mij zei dat je als je wilde starten in de B zoveel mogelijk L oefeningen al moest beheersen.

SweetselinaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 23:06

Gewoon proberen.

Heeft de jury ook wat te lachen, tijdens de galop.
Haha nee hoor zussie.

Ze zou het prima doen.
Gewoon starten.

Doen we dan samen.

Kusjes