Pavocup Exloo wezen kijken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

summerset

Pavocup Exloo wezen kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 21:54

Was vandaag op Pavo en was erg leuk , mooie paarden en goed weer. Is iemand anders ook nog geweest

Wollie

Re: Pavocup Exloo wezen kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 22:20

Helaas helaas, ik moest aan het werk, maar ben wel erg benieuwd naar de resultaten van de Pavo...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 22:38

Ik was er wel.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 22:45

ik was er ook, vond de kwaliteit niet meevallen eigenlijk, wat mij het meest opviel was een 5-jarige, de Mooiman x Hierarch, echt een geweldig paard wat onder Sarah van Vessum deze rubriek ook won!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:22

Een stalgenootje van mij moest er rijden.

Ze reed een zwarte Cabochon x Inspekteur. 59 punten, dus helaas niet door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:31

Ik was er ook en ook mij viel de kwaliteit behoorlijk tegen!! Zijn echt mensen die er komen met paarden waarvan je bij voorbaat al weet dat die met moeite 60 punten zullen halen. Was zelfs 1 paard bij de 4 jarige die stapte zuiver in telgang!! En verder heeel veel spanning, maar das logisch met van die enge wapperende tentjes...

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:11

Sydney2005 schreef:
Ik was er ook en ook mij viel de kwaliteit behoorlijk tegen!! Zijn echt mensen die er komen met paarden waarvan je bij voorbaat al weet dat die met moeite 60 punten zullen halen. Was zelfs 1 paard bij de 4 jarige die stapte zuiver in telgang!! En verder heeel veel spanning, maar das logisch met van die enge wapperende tentjes...

Die telganger heb ik inderdaad ook gezien, daar ga je toch niet mee naar een Pavocup? Er waren naar mijn idee ook teveel die er eigenlijk niets te zoeken hadden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:11

Alanta schreef:

Die telganger heb ik inderdaad ook gezien, daar ga je toch niet mee naar een Pavocup? Er waren naar mijn idee ook teveel die er eigenlijk niets te zoeken hadden.

Volgens mij zijn er nog gewoon teveel mensen die blind voor kritiek zijn en die niet kritisch genoeg naar hun paard kijken...
Ik ben toen met mijn paard ook niet geweest, ik wist bij voorbaat al dat die met moeite 60 punten zou gaan halen, veel te gewoontjes.... Zonde van mijn tijd en geld...

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:16

Sydney2005 schreef:
Volgens mij zijn er nog gewoon teveel mensen die blind voor kritiek zijn en die niet kritisch genoeg naar hun paard kijken...
Ik ben toen met mijn paard ook niet geweest, ik wist bij voorbaat al dat die met moeite 60 punten zou gaan halen, veel te gewoontjes.... Zonde van mijn tijd en geld...

Amen!

Ik was er ook maar er waren niet veel goeien. Het overgrote deel was echt totaal niets bijzonders en je kon op je klompen aanvoelen dat ze niet door zouden gaan. Snap echt niet waarom zulke paarden eraan meedoen.

Heb zelf een jong paard waarvan ik weet dat hij nu nog niet goed genoeg is. Misschien volgend jaar als hij zich wat ontwikkeld heeft.
Wil niet mijn tijd en de tijd van de jury daar verdoen.

Ik zou me kapot ergeren als ik daar moest keuren. Het lijkt wel of iedereen denkt dat het een leuke oefening is voor het paard en er daarom aan meedoet.

Erg jammer. Je zou daar gewoon alleen maar goede paarden moeten zien met af en toe een wat gewone. Nu is het net andersom. Een paard wat voor misschien leuk is maar achter totaal niet mee kan komen heeft echt geen kans om als dressuurtalent genomineerd te worden.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:19

Trouwens, het losrijterrein was echt bagger!

Exloo wil zo graag een hippisch centrum zijn maar dan moeten ze toch echt anders met het terrein voor de dag komen. Heb menig paard zien glibberen en glijden.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:25

jammer dat ik niet heen kon was wel benieuwd..

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:29

ranna schreef:
Trouwens, het losrijterrein was echt bagger!

Exloo wil zo graag een hippisch centrum zijn maar dan moeten ze toch echt anders met het terrein voor de dag komen. Heb menig paard zien glibberen en glijden.

Wees blij dat het door kan gaan. Hoeveel concoursen hebben daar op dit moment niet mee te maken.
Het hoofdterrein is verleden jaar helemaal opnieuw ingezaaid en ligt er super bij ( ook na gisteren) . Helaas is het inrijterrein door o.a. het baggerweer van dit seizoen al helemaal kapot gereden. Ook niet raar als je bedenkt dat er bijna elk weekend wel activiteiten zijn op paardengebied. Is ook nodig bij zo'n groot centrum en als je dan bedenkt dat alles door vrijwilligers moet gebeuren....

Als er dan ook nog een keer tijdens een internationale wedstrijd van de Ijslanders gekampeerd wordt op de overige terreinen, dan kun je je vast wel voorstellen dat het na afloop van dat weekend er dan niet al te best uit ziet.... ( niks mis met het dat weekend hoor, is een zeer grote wedstrijd waar bijna alle deelnemers 1 grote famillie zijn, erg leuk om te zien)

Enneh... Exloo is een hippisch centrum, zit em in de naam

Conclusie, je voelt hem al, ik ben lid van Exloo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:30

ranna schreef:

Ik zou me kapot ergeren als ik daar moest keuren. Het lijkt wel of iedereen denkt dat het een leuke oefening is voor het paard en er daarom aan meedoet.

Ja en dan is het toch echt goedkoper om op een klein concours in de buurt te starten....

Inrijden was idd al helemaal omgeploegt, weet niet wat ermee gedaan was, want dat kon niet al die ochtend zijn gebeurt volgens mij. Verder is het weer momenteel wel zo triest dat exloo er natuurlijk weinig aan kon doen... Tegen deze regen is maar weinig terrein wel bestand, zelfs het gedraineerde veld van jan Broek stond blank....

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:31

me zus (bellazottie hier op bokt ) moest schrijven bij de vierjarigen, ze vond bepaalde ruiters heeel erg tegenvallen en paar combinaties waarvan ze dacht wat doet dit hier, leer eerst normaal je paard toilleteren.. (kan soms moeilijk zijn) verder heb ik er niet egt veel over gehoord..

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:39

Wollie schreef:
Conclusie, je voelt hem al, ik ben lid van Exloo

Hahahaha, ja ik voelde hem al aankomen!
Misschien een idee om dan een grote gele zandbak op die plek te maken.
Dat kan wel nat worden maar niet zo glibberig en bij wedstrijden ook gewoon te gebruiken als losrijterrein. Zullen een heleboel ruiters blij mee zijn.

Misschien een ideetje?

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:51

In totaal zijn er 3 zandbanen, maar 1 die ook gebruikt kan voor wedstrijden. Zou een idee kunnen zijn. Zit je alleen weer met heet weer, dan stuif je weg...zal het eens opperen en kijken hoeveel mensen ik over me heen krijg...

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:59

ik heb pavo cup gereden met een 4jr en ik had 71,5 pnt !!!!!!!!!!!!!!! was er vijfde mee, was echt helemaal blij ermee

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:04

joop007 schreef:
ik heb pavo cup gereden met een 4jr en ik had 71,5 pnt !!!!!!!!!!!!!!! was er vijfde mee, was echt helemaal blij ermee

Top Linda!
Succes bij de halve finales!

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:07

dank je heb waarschijnlijk nog een paard op de halve finale om te rijden, dus das super, twee paarden in de halve finale!!!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:12

@Wollie, geel zand stuift lang zo erg niet als zwart zand.
En je kunt er natuurlijk altijd met een giertank water over rijden.

Zet je maar vast schrap als je het idee oppert .
Zeg mijn naam er maar bij, ze kennen me toch niet en dan heb jij het niet gedaan .

@ Joop007, Gefeliciteerd zeg! Hartstikke goed. Veel succes in Ermelo.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:15

Me instructrice heeft ook mee gereden, Patty Zwang met Tip Top (zwarte hengst..) en ze is ook door naar ermelo.

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:18

paard van de fokker waar ik voor rijd liep ook mee... Top Gun (donkerbruine hengst onder Laurine Brucher). mocht helaas niet door.... had m wel willen zien.

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:19

dank je ranna!!!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 22:56

Wollie schreef:
In totaal zijn er 3 zandbanen, maar 1 die ook gebruikt kan voor wedstrijden. Zou een idee kunnen zijn. Zit je alleen weer met heet weer, dan stuif je weg...zal het eens opperen en kijken hoeveel mensen ik over me heen krijg...

Ik zat meer te denken aan het vervangen van het grote grasveld door één grote Achterberg bodem (of variant natuurlijk) zoals dat eerder ook lag bij de Verende Wagen in Houten............
De stichters van het Hippische Centrum hadden destijds ambities genoeg. Daar kan het niet aan liggen........

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:16

CGJ, dan zou ik liever eerst de binnenbakken laten vullen met een Agterbergbodem.
Het losrijterrein was niet goed, maar ook niet dramatisch slecht, de voorkant wel, maar verder naar achteren was het best te doen. Bovendien had men kunnen kiezen voor een van de zandbanen om los te rijden. De buitenbak was vrij en de zandbaan aan de buitenkant naast het afslagterrein van de golfers ook, de binnenbaan van de IJslanders was ook vrij, maar was te nat.
Dit jaar zijn er veel wedstrijden op het terrein van het HCE geweest, ondanks alles vond ik het er nog best netjes bijliggen. Het keuringsterrein was prima!
(ja, ik ben ook lid van Exloo )

ranna schreef:
@Wollie, geel zand stuift lang zo erg niet als zwart zand.
En je kunt er natuurlijk altijd met een giertank water over rijden.

Het is mij wel duidelijk dat jij nog nooit op de zandbaan binnenin de IJslanderbaan hebt gereden bij mooi en droog weer...