Een 1 in de B tijdens proef???!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Civic

Een 1 in de B tijdens proef???!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 18:47

Hallo allemaal,

Ik ben ontzettend benieuwd wat jullie van het volgende vinden.
Gisteren had ik een wedstrijd met mijn paard op het gras.
Tijdens de rechtergalop in de proef, sprong Movie over in de andere galop, ik nam haar gelijk terug en liet haar over springen. Ik denk nou, dat wordt wel een 3 of -1 erbij ofzo.
Maar ik kreeg mijn coupons terug, wat blijkt: Heeft de jury me een 1 !!!!!! voor dat onderdeel gegeven.
Ik was echt zo verbaasd, verdrietig en boos... het heeft me een winstpunt gekost.
Zelf dacht ik dat je pas een 1 krijgt, als je echt iets niet getoond heb zoals doorrijden of gewoon in draf blijven terwijl je galopperen moet. En een 1 in de B, dat is toch gewoon onnodig laag??
Ik ben net begonnen!

Het was echt een tegenslag... ik vond het zo jammer. Ik had echt zoiets van, wat willen ze nou? Dat je met een paard wat alles eng vindt op een wedstrijd en vrij snel afgeleid is, gelijk de proef rijdt zonder fouten? Het is voor mij erg deprimerend geweest.
Een 1 in de B... Misschien zie ik het fout hoor.. maar het is echt heel hard om dat zo terug te krijgen op je coupons.

Groetjes Linda

Coberlina

Re: Een 1 in de B tijdens proef???!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:07

hey
een 1 vind ik ook heel laag. Ik zou toch ook een 3 ofzo geven. je hebt het hersteld dus dat is goed.
Maar het is nu gebeurd. Volgende keer beter! Je paard doet dan wat meer wedstrijdervaring op en het zal steeds beter gaan.
Succes!
xxx

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:11

Als ze wel in de goede galop begon hoor je voor het aanspringen in de galop een voldoende te hebben. Tijdens het galopperen sprong ze om, maar zoals ik het klees heb je dat weer hersteld. Dan zou je voor de rest van de galop een onvoldoende moeten hebben inderdaad. Maar hoe laag hangt ervan af of je het figuur nog wel goed gereden hebt (volte of hoefslag in de B?) en hoe netjes je het opgelost hebt.
Waarschijnlijk vallen bij jouw B proef deze twee dingen nog onder hetzelfde nummer in je protocol. Dus dan zou de jury ergens tussen die voldoende voor het aanspringen en je onvoldoende in moeten gaan zitten. of je -1 geven ofzo.
Zo van het aanspringen ging heel netjes, een 8. Ai nu springt hij om, en ze lost het niet heel netjes op, een 3. Dan zou je een 5/6 moeten krijgen voor het geheel. Of gewoon een voldoende en aftrek voor het omspringen. Ik ben vergeten waneer je nou wel of niet minpunten mag geven als jury
Maar het gebeurt vaker dat de goede dingen vergeten worden en dat je beoordeeld wordt ip wat er fout ging.

Maar een 0 (of 1) is inderdaad alleen als een onderdeel geheel niet getoond is.

Veel succes met volgende wedstrijden, en als je paardje (en jij) meer wedstrijd erevaring krijgt wordt hij ook minder zenuwachtig/kijkerig.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:12

Heb je hem echt over laten springen?
Dat zou ik nóóit doen, gewoon terugnemen naar de draf en weer in de andere galop aanspringen. Ik weet niet wat de officiële regels zijn voor het uitvoeren van een wissel terwijl je geen Z2 of hoger rijdt, maar ik heb gehoord dat dat uiterst zwaar bestraft wordt en dan blijkt wel weer. Gewoon niet meer doen, bij een foute galop gewoon terugnemen naar draf en opnieuw aanspringen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:22

Civic schreef:
ik nam haar gelijk terug

Dus ik ga er van uit dat ze eerst gedraafd heeft.
Maar idd overspringen wordt niet gewaardeerd.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:25

Ik was naar de Jury gestapt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:26

Wow.. wat grof gejureerd.. ik heb weleens ergere fouten gemaakt.. doorgegallopeerd terwijl ik allang moest stoppen, heb ik geen opmerkingen op gekregen. Maar daarin tegen als je dit soort fouten maakt en zelf niet verwacht dat gestraft word, word je het juist.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:27

ach ja kennis van mij kreeg eens als commentaar op zijn protocol dat zijn paard TE nageeflijk liep voor in de B.
Loopt er eens een paard netjes rond, word dat meteen bestraft...

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:31

Als de TS het paard idd snel terug heeft genomen naar draf en weer in de andere galop is aangesprongen is een 1 belachelijk. Dan volstaat een 4 ook wel in de B. Dan zou ik verhaal hebben gehaald bij de jury.

Zoals ik het lees heeft ze hem echter in de galop wat teruggenomen en echt over laten springen. Dat moet je ècht niet doen in de B. Maar ik kan het dus verkeerd gelezen/opgevat hebben.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:39

Een 1 vind ik ook wel heel laag. Een 3 was dan passender geweest.

Dat jij pas begonnen bent, daar mag een jury geen rekening mee houden. Verder sluit ik me bij Bealy aan. Niet over laten springen, maar terug naar de draf en weer aangalopperen.
Jammer van je winstpunt, hopelijk de volgende keer beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:46

sans6 schreef:
ach ja kennis van mij kreeg eens als commentaar op zijn protocol dat zijn paard TE nageeflijk liep voor in de B.

Daar zullen ze vast TE DIEP mee bedoeld hebben.. hebben ze groot gelijk in.. ik heb dat ook weleens op mijn protocol gezien..

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:47

Ik vind een 1 ook wel heel erg laag.
Ik heb zelf ooit wel eens een 2 gehaald in een B proef, maar dat kwam omdat mijn paardje het leuk vond om ipv vooruit na het groeten maar eens achteruit te gaan en te gaan stijgeren. Toch nog 172 punten gehaald voor die proef.
Maar een 1 vind ik echt te laag. Voor een B proef had je hier wel een 4 voor mogen krijgen, vind ik.
Ook ik ben het met de anderen eens, eerst terugnemen in draf en dan opnieuw aanspringen.
Toch heel veel succes de volgende keer.

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:25

Ik vind een 1 heel erg triest....

Ikzelf heb 2 weken geleden in een L2 proef een verkeerde oefening gedaan... middendraf ipv halsstrekken (ja mijn luister is zo af en toe kapot... haha) en daarvoor kreeg ik nog een 3.....
Dus een 1 voor iets wat je wel corrigeerd.. vind ik wel heel erg laag!

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:30

is idd wel erg streng gejureerd....maarja sommige jurys zijn zo he....ik vind persoonlijk dat je pas een 1 geeft als je knol zo ongeveer achteruit de bak doorgaat (ipv vooruit )
welke jury was het eigenlijk?

Gullit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:43

Eeen 1??? Ik zal het je nog sterker vertellen. Ik had een 0!! Een van mijn eerste wedstrijden en mijn paardje vond alles leuk om te bekijken zodat zij het onderdeel halsstrekken niet toonde. Teugels zo naar voren dat ik liet zien dat ze echt wel naar beneden kon maar alles om haar heen was veel te interessant. Helaas... Ach, alles moet een keer voorkomen, dus ook een 1 of een 0. Is goed voor het incasseringsvermogen. Volgende keer beter...

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:51

Ik heb in de B ook wel eens gehad dat mijn paard oversprong, maar terugnemen en weer opnieuw aanspringen heeft mij nog nooit een 1 opgeleverd !! kreeg een 3 of vaak ook een 5 met als commentaar 'springt over, juist gecorrigeerd'..... maar goed als je haar niet naar de draf hebt teruggenomen maar om hebt laten springen dmv van een galopwissel wordt het weer wél hard bestraft... maar ik kan niet heel erg duidelijk uit je verhaal opmaken of je nou wel bent gaan draven of dat je haar weer hebt laten omspringen.....

Joh volgende keer beter op wedstrijd !

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 22:58

ShannaY schreef:
sans6 schreef:

Daar zullen ze vast TE DIEP mee bedoeld hebben.. hebben ze groot gelijk in.. ik heb dat ook weleens op mijn protocol gezien..

er stond duidelijk te nageeflijk op het protocol, niet te diep. Hij liep ook niet te diep, gewoon netjes laag ingesteld over de rug.

TomL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 08:04

Wat was het comentaar van de jury bij die 1. Aangezien het ver onder een 5 is mag je verwachten dat er een duidelijke omschrijving van hetgeen fout ging staat vermeld. Wat was dat?
Verder is een 1 in de B natuurlijk een erg zware afstraffing. Het is toch de inleiding in de sport en moet wel leuk blijven. Echter een fout mag zeker aangerekend worden, maar een 1 is wel direct erg extreem.
Laatst bijgewerkt door TomL op 25-07-05 08:11, in het totaal 1 keer bewerkt

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 08:09

Ik heb ook een keer 2 1-en in een proef gehaald, maja die pony wou niet van de hoefslag af Dus heb ik gewoon een rondje gereden, ik had toen ook 121 maar dat vond ik zelf nog best wel hoog

Maar het ligt er idd aan hoe je hem hebt teruggenomen!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 08:25

Ik heb zo vaak dat ik niet zie in welke galop ik zit, dus herstel ik dat pas heel erg laat. Nooit lager dan een 4 krijg ik daarop.
Mag ik vragen hoeveel punten je had?

Civic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 09:39

Om even duidelijkheid te scheppen, ik heb Movie teruggenomen.. 2 passen gedraaft en opnieuw aangesprongen.
Misschien vond de jury dat nog te snel dan?!

Ik weet nu dat je zoiets kan overkomen.. we gaan gewoon verder met trainen.
Het is gewoon jammer dat jury's duidleijk kunnen zien dat een paard heel wat in huis heeft, maar veel dingen nog moeilijk vind en dan nog zo streng jureren. Maar ja, dat is sport hé!
Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Linda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 09:45

Een 1 vind ik er zwaar.
Als je nu de hele oefening in draf had gedaan, zonder poging tot galop. Dan zeg ik oke.
Maar zo, nee

Tenminste zoals ik het lees heb je eerst goed aan gesprongen.
Daarna is het paard over gesprongen
En toen heb jij hem terug genomen en weer goed gezet?

Dan heb je iig het goed aanspringen laten zien, dus kan het nooit een 1 zijn.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:42

een 1 is wel erg laag zeg
een 3 of een 4 zou toepasselijker zijn geweest aangezien je je fout hersteld hebt

myhorses4evr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 14:07

ik vind een 1 wel heeel streng in de B.. mijn paard heeft wel us gesteigerd bij aanspringen, en daar had ik zelfs een 4 voor!! een 1 vind ik egt te laag, de B staat immers voor: beginnend, en niet voor: beste der beste..

Civic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 14:30

runningkawa schreef:
Een 1 vind ik er zwaar.
Als je nu de hele oefening in draf had gedaan, zonder poging tot galop. Dan zeg ik oke.
Maar zo, nee

Tenminste zoals ik het lees heb je eerst goed aan gesprongen.
Daarna is het paard over gesprongen
En toen heb jij hem terug genomen en weer goed gezet?

Dan heb je iig het goed aanspringen laten zien, dus kan het nooit een 1 zijn.

Dat heb ik idd gedaan!! Teruggenomen naar draf en weer in de goede galop aangesprongen.

Ik had eigenlijk zaterdag gewoon naar die jury toe moeten gaan, om te vragen waarom hij me een 1 gaf. Dan had ik een antwoord. Maar daar had ik op dat moment geen behoefte aan. Ik was toen zo boos en teleurgesteld. Alleen nu denk ik, had ik het maar gedaan.
Maar ja.. gedane zaken kun je niet terugdraaien..